تصاویر خیره کننده از پیشرفت پروژه لاین بن سلمان، عکس

به گزارش مجله آی سیب، پس از انجام تحقیقات گسترده، مجموعه ای از عکس ها را گردآوری نموده ایم که شرایط فعلی ساخت و ساز پروژه های بزرگ NEOM را نشان می دهد. این عکس ها پیشرفت قابل مشاهده در روند ساخت و ساز در حال اجرا را نشان می دهد.

تصاویر خیره کننده از پیشرفت پروژه لاین بن سلمان، عکس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، علیرغم مقیاس غیرقابل انکار این پروژه، نگرانی هایی از سوی کارشناسان محیط زیست، معماری و شهرسازی در خصوص توانایی The Line در تحقق مزایای زیست محیطی وعده داده شده و هزینه های فیزیکی و کربن قابل توجه مرتبط با ساخت آن مطرح شده است.

پیش بینی می گردد 9 میلیون نفر در شهر لاین زندگی نمایند، یعنی جمعیت آن از تمام شهرهای دیگر عربستان بیشتر خواهد بود. جمعیت پیش بینی شده برای شهر لاین به معنای تراکم جمعیت 265 هزار نفر در کیلومتر مربع است؛ یعنی ده برابر متراکم تر از منهتن و چهار برابر متراکم تر از نواحی داخلی مانیل (مرکز فیلیپین) که درحال حاضر متراکم ترین منطقه ها شهری روی زمین هستند. این مسئله که چگونه چنین جمعیتی را می توان در کشوری با میزان میانه جذب کرد، تعیین نیست.

از نکات مثبت طراحی شهر لاین این است که در بسیاری از جنبه های پروژه، موضوع پایداری مورد تأکید قرار گرفته است. به عنوان مثال، برای مسافت هایی که بیش از 5 دقیقه پیاده روی ندارند، اتومبیلی وجود نخواهد داشت. این امر نه تنها به صرفه جویی در فضا از نظر زیرساخت ها و پارکینگ منجر می گردد، بلکه تعداد اتومبیل ها را نیز کم می نماید.

نکته مثبت دیگر درمورد شهر لاین این است که انرژی مورداحتیاج به روش هایی فراوری می گردد که انتشارات کربنی نداشته باشد. اما چیزی که در اینجا مدنظر قرار نگرفته، ساخت آسمان خراش ها است که به مواد و انرژی زیادی احتیاج دارد.

روند پیشرفت line

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 19 آذر 1402 بروزرسانی: 19 آذر 1402 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 2317

به "تصاویر خیره کننده از پیشرفت پروژه لاین بن سلمان، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر خیره کننده از پیشرفت پروژه لاین بن سلمان، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید