جاذبه های گردشگری شهر اصفهان

به گزارش مجله آی سیب، اصفهان یا همان نصف جهان یکی از تاریخی ترین شهرهای ایران است که بسیار زیبا می باشد. جاذبه های تاریخی گردشگری در این شهر از تنوع بالایی برخوردار است به همین دلیل هر ساله افراد زیادی از سراسر جهان به اصفهان سفر می نمایند. می توان گفت سفر هوایی بهترین روش مسافرت به اصفهان است از این رو بلیط هواپیما اصفهان هواداران زیادی دارد. اصفهان سومین شهر بزرگ ایران می باشد که با 1570 متر ارتفاع از سطح آب های آزاد در منطقه ای جلگه ای واقع شده است. این شهر از شمال به شاهین شهر، از جنوب به کوه صفه و سپاهان شهر، از شرق به دشت سجزی و از غرب به خمینی شهر منتهی می گردد.

جاذبه های گردشگری شهر اصفهان

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور لوکس کانادا هستید با ما همراه شوید

اصفهان دارای آب و هوای معتدل و خشک است و جز مناطق کم بارش کشور محسوب می شود. بخش شمالی و شرقی اصفهان به دلیل قرار گیری در نزدیک کویر در مقایسه با بخش جنوبی آن که در کنار کوه صفه واقع شده است دارای آب و هوای گرمتری می باشد، بنابراین می توان گفت بهترین زمان سفر به اصفهان ماه های فروردین و اردیبهشت است.

روش های متعددی برای سفر به اصفهان وجود دارد و مسافران می توانند با توجه به فاصله شهر خود تا اصفهان و سایر شرایط بهترین روش را انتخاب نمایند. سفرهوایی اصفهان یکی پر طرفدارترین روش ها است با این روش می توان در کوتاه ترین زمان ممکن به نصف دنیا رسید.

خیلی از افراد تورهای زمینی را برای سفر به اصفهان انتخاب می نمایند که از نظر مالی بسیار مقرون به صرفه می باشد و می تواند هزینه های سفر را به مقدار قابل توجهی کاهش دهد. در راستا اصفهان اتوبوس های معمولی و VIP متعددی از شرکت های حمل و نقلی مختلف وجود دارد که همگی از کیفیت بالایی برخوردار هستند. مسافران می توانند با توجه به زمان سفر خود مناسب ترین بلیط اتوبوس اصفهان را تهیه نمایند. در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین جاذبه های گردشگری این شهر زیبا را به شما معرفی کنیم.

میدان نقش دنیا

این میدان جز بزرگترین و با شکوه ترین میدان های دنیا محسوب می شود که در بردارنده چهار اثر تاریخی معروف اصفهان یعنی مسجد شیخ لطف الله، سردربازار قیصریه، مسجد امام و کاخ عالی قاپو می باشد. قدمت این بنا به دوران صفویه باز می شود. میدان نقش دنیا با 200 حجره ای که دورتا دور آن وجود دارد، یکی از اماکنی است که هر فردی در سفر به اصفهان به منظور بازدید از آن و خرید سوغاتی به آنجا می رود.

عمارت هشت بهشت

قدمت این بنا به اواخر حکومت صفویان باز می شود. عمارت هشت بهشت که در باغ زیبای نقش دنیا واقع شده است دارای 8 ضلع می باشد که در دو طبقه ساخته شده است. این عمار 4 نما دارد که کاملا با یکدیگر متفاوت هستند و هر کدام موجب شده اند، زیبایی عمارت دوچندان شود. این بنا جز آثار ملی ایران محسوب می شود که در سال 1313 به ثبت رسیده است.

چهل ستون

یکی از مشهور ترین جاذبه های اصفهان باغ چهل ستون است که در گذشته به باغ دنیا نما شهرت داشته است. این بنا که دارای مساحتی حدود 67 هزار مترمربع می باشد در میدان امام حسین اصفهان واقع شده است . عمارت چهل ستون در اصل دارای 20 ستون می باشد اما به دلیل وجود حوض جلوی عمارت و انعکاس ستون های آن در آب چهل ستون نامیده شده است و جز زیباترین بناهای اصفهان محسوب می شود. در ساخت این عمارت از آیینه کارهای منحصر به فرد ستون های چوبی، نقاشی های بزرگ دیواری، منبت کاری و خاتم کاری استفاده شده است.

منارجنبان

این بنای تاریخی متشکل از یک بقعه و دو مناره است که هر کدام دارای ارتفاعی برابر 7.5 متر هستند. پدیده فیزیکی به نام تشدید که در ساخت این بنا استفاده شده است موجب شده که با تکان خورد یک مناره همزمان مناره دیگر و ساختمان به تکان درآیند. قدمت این بنا به دوره ایلخانی باز می شود و جز آثار ملی ایران محسوب می شود.

آتشگاه

این آتشگاه که به آتشکده مهربین یا دژمهربین شهرت یافته است و در غرب اصفهان در نزدیکی زاینده رود واقع شده است. تپه هایی که این بنا بر روی آن نهاده شده است از جنس سنگ های رسوبی هستند و در ساخت خود بنا نیز از خشت و نی استفاده شده است. این آتشکده که جز آثار ملی ایران محسوب می شود در دوران پهلوی مورد بازسازی نهاده شد.

پل خواجو

قدمت این پل به زمان حکومت شاه عباس دوم باز می شود و با 24 دهانه در قسمت شرقی سی و سه پل بر روی زاینده رود واقع شده است. در بخش میانی این پل بنایی به نام بیگر بیکی ساخته شده که در دوران صفویه شاه و خانواده اش برای اقامت موقت به آنجا می رفتند. در هر دو سمت پل دو مجسمه شیر سنگی وجود دارد که نماد سپاهیان بختیاری می باشد.

سی و سه پل

پل الله وردی خان یا همان سی و سه پل که بر روی زاینده رود واقع شده، دارای 3 دهانه است و قدمت آن به زمان شاه عباس صفوی باز می شود. در آن موقع برای برگزاری مراسم جشن و شادی و آب پاشان از این پل استفاده می کردند. این بنا در سال 1310 به ثبت ملی رسید.

کلیسای وانک

کلیسای آمنا پرکیج یا وانک با مساحت 8731 مترمربع در محله جلفا اصفهان واقع شده است و در ساخت آن از طاق نماها، طلاکاری و نقوش بسیار زیبایی استفاده شده است.

منبع: همگردی
انتشار: 11 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 640

به "جاذبه های گردشگری شهر اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری شهر اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید