دلایل واقعی تاخیر پروازها چیست؟

به گزارش مجله آی سیب، تاخیر پروازها | Flight delays

یکی از اتفاقاتی که شاید برای همه ما افتاده، تاخیر پروازها به سمت مقصدمان است. طبق آماری از یک وبسایت، از 100 درصد پروازها در بیشتر مواقع حدودا 80% آن ها به موقع هستند و 20% به جای مانده، تاخیر دارند. نظرتان در مورد آن 80% چیست؟ با این حجم از پروازهایی که همه روزه در سراسر دنیا انجام می شود، درصد قابل ملاحظه ایست ولی خب اگر در سفرتان با تاخیر روبرو شدید، مواردی که خبرنگاران برایتان تهیه کرده را مطالعه کنید تا متوجه شوید این تاخیر حتما دلیل خاصی دارد.

دلایل واقعی تاخیر پروازها چیست؟

1- انتظار برای مسافرهای ترانزیت

شرکت های مسافربری این کار را تقریبا همیشه انجام می دهند تا اطمینان حاصل کنند که همه مسافران سوار هواپیما شده اند. در این شرایط معمولا کاپیتان این موضوع را اعلام می کند تا شما از آن با خبر شوید و اگر شخصی که منتظرش است، شما باشید معمولا با روی خوشی از شما استقبال می کنند و البته می گویند که امیدواریم از اینکه منتظرتان بودیم، قدردان خواهید بود. این دلیل تاخیر پروازها چندان هم طول نمی کشد چون در هر صورت هواپیما باید طی یک زمان مشخصی بلند شود.

2- انتظار برای چمدان های ترانزیت

در برخی مواقع، چمدان های مسافرانی که پرواز ترانزیت دارند، بعد از خودشان به هواپیما انتقال داده می شوند. در این شرایط نیز ممکن است که پرواز شما با تاخیر روبرو شود.

3- انتظار برای بار هواپیما

صنعت هواپیمایی در واقع با محموله آغاز شد: مسافران ایده بعدی بودند! اگر اتفاقی به پنجره نگاه کنید می بینید که محموله ای در حال بارگذاری شدن است. بار یا محموله هواپیما، حمل و نقل بزرگی است که افرادی درست مانند شما که سوار هواپیما شده اید، بابت آن پول زیادی پرداخت کرده اند. گاهی اوقات بارها دیر به هواپیما می رسند، برخی مواقع خیلی زیاد هستند و آوردن آن ها تا هواپیما طول می کشد.

4- بارگیری بار

همانطور که در گزینه 3 صحبت کردیم تاخیر پروازها می تواند به خاطر بار باشد، آن هم نه فقط به دلیل اینکه دیر می رسد؛ بلکه به این دلیل که بارگیری نیز کاری زمان بر است. باور می کنید که از جمله بارهایی که به هواپیما تحویل می دهند می تواند ماشین، اسب، موتورهای هواپیما و … باشند؟ مثلا در یکی از پروازهای بوئینگ 747 از طریق شرکت هواپیمایی KLM ، مسافران و محموله همزمان در عرشه پرواز آورده شدند و بارگیری هر دو زمان بر بود.

5- امنیت

شاید این را متوجه نشوید اما واقعا جزییات امنیتی زیادی پشت هر پرواز و هواپیمایی وجود دارد. در برخی از شرایط، مسائلی هستند که باید قبل از آنکه مسافران سوار هواپیما شوند و یا حتی وقتی همه در هواپیما جای گرفته اند، اصلاح شوند. به عنوان مثال زمانی که پروازی به یک مقصد می رسد، موارد امنیتی زیادی هستند که باید قبل از آنکه هواپیما دوباره بتواند پرواز کند، بررسی شوند. البته این اتفاق معمولا در زمانی که هواپیما نشسته و هنوز تا زمان پرواز بعدی زمان باقی است، صورت می گیرد اما خب به هر حال شاید این یکی از دلایل تاخیر پروازها باشد.

6- بارگیری چمدان مسافران

تا اینجا در مورد بارگیری محموله گفتیم، اما بارگیری چمدان خودتان و دیگر مسافران هم امری است که ممکن است پرواز شما را با تاخیر روبرو کند. برخی مواقع مخصوصا اگر هواپیمای شما بزرگ باشد، آنقدر چمدان های مسافران زیاد است که بارگیری آن ها به شدت طول می کشد. احتمال دارد که خودتان سوار پرواز شده باشید و از این موضوع تعجب کنید که چرا هواپیما حرکت نمی کند، این در بسیاری از مواقع همان تاخیر به خاطر بارگیری چمدان ها است.

7- سوار کردن مسافران

خطوط هوایی راهکار این موضوع را فهمیده اند. آن ها نسبت به نوع و مقصد هواپیما دارای معیارهای هستند که چقدر طول می کشد تا پرواز کند. اما از آنجایی که ما خلق و خوی انسانی داریم، نمی خواهیم زود به پرواز برسیم و به خیال خود معطل شویم و معمولا در فرودگاه پرسه می زنیم تا وقت آخر آن برسد.

برخی از مسافران که منتظر می مانند که آخرین زمان سوار شدن اعلام شود و بعد به طرف باجه ورودی می فرایند. دیده شده که مسافران در سالن انتظار نشسته اند و زمانی که پرواز اعلام می شود حرکت نکرده و تنها آن موقع که قرار است درها بسته شوند، تازه تصمیم می گیرند که به سمت بخش مورد نظر بفرایند. ما می توانیم با به موقع حاضر شدن در بخش ورودی از تاخیر پرواز جلوگیری کنیم.

8- شرایط آب و هوایی

این احتمالا دلیلی باشد که بیشترین بار با آن برخورد کرده اید اما در واقع بخش کوچکی از دلایل تاخیر پروازها است. سیستم های هواپیمایی، به قدری کامل هستند که معمولا از روز یا هفته های قبل آب و هوا را چک می کنند. البته در شرایطی هم به دلیل تغییر ناگهانی آب و هوایی امکان تاخیر پرواز یا حتی کنسل شدن آن وجود دارد. این موضوع را باید بدانید که تاخیرات آب و هوایی هزینه سنگینی را برای ایرلاین ها موجب می شوند البته هر تاخیری برای آن ها هزینه دارد و ما در پشت پرده تنها زمان خود را در نظر می گیریم. این بدان معنی نیست که اگر با تاخیر روبرو شدید شما نباید ناراحت یا عصبانی شوید بلکه یعنی هیچ ایرلاینی از تاخیر یک پرواز سودی نمی برد.

9- انتظار برای کادر پرواز

سیستم های پروازی، بسیار پیچیده هستند و افراد و شرایط زیادی باعث تاخیر خواهند شد. یکی از این دلایل که البته به ندرت اتفاق می افتد این است که بخشی از کادر پرواز با تاخیر به هواپیما برسند. شاید حتی خلبان نیز در شرایطی چه به خاطر مسائل امنیتی و چه دیگر مواقع، با تاخیر به پرواز برسد و در این حالت، شما چاره ای ندارید تا منتظر او بمانید.

10- تاخیرات فنی

شاید این مورد یکی از عصبی کننده ترین دلایل تاخیر باشد؛ در چنین شرایطی احتمالا از خودتان می پرسید که مگر قبلا تمام سیستم های هواپیما را چک نکرده اند؟ خب کادر فنی، درست قبل از پرواز موظف هستند که همه چیز را دوباره بررسی کنند، ممکن است در چنین شرایطی با یک مسئله پیش بینی نشده روبرو شوند که مطمئنا از اینکه آن را در نیمه راه و بین زمین و آسمان متوجه شوند، بهتر است. این مورد نیز یکی از دلایل تاخیر پروازها است که ممکن است شما را دیرتر به مقصد برساند اما قطعا ارزش کمی تاخیر را خواهد داشت.

منبع: cruisinaltitude.com

منبع: الی گشت
انتشار: 5 اسفند 1400 بروزرسانی: 5 اسفند 1400 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1984

به "دلایل واقعی تاخیر پروازها چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلایل واقعی تاخیر پروازها چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید