رهاسازی بخشی از حقابه زیست محیطی تالاب هامون

به گزارش مجله آی سیب، مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: بخشی از حقابه زیست محیطی تالاب بین المللی هامون از محل ذخیره آب چاه نیمه یک شهرستان زهک رهاسازی شد.

رهاسازی بخشی از حقابه زیست محیطی تالاب هامون

مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: بخشی از حقابه زیست محیطی تالاب بین المللی هامون از محل ذخیره آب چاه نیمه یک شهرستان زهک رهاسازی شد. به گزارش خبرنگاران وحید پورمردان اضافه نمود: برای تثبیت خاک بخشی از کانون های گرد و غبار تالاب بین المللی هامون و احیای پوشش گیاهی این نواحی و همچنین ایجاد موج در چاه نیمه یک (موضوع تغییر طعم آب) بخشی از حقابه زیست محیطی این تالاب رهاسازی شد.

وی اضافه نمود: هرچند به نظر می رسد میزان حقابه در نظر گرفته شده برای تالاب بین المللی هامون نسبت به کانون های گرد و غبار که در چندین سال خشکسالی و فشار بر تالاب ایجاد شده بسیار کم است، سال جاری هدف نخست از رهاسازی حقابه، رساندن آب به کانون های گردوغبار و احیای پوشش گیاهی این مناطق است و امیداوریم با این اقدام از غلظت گردوغبار ناشی از طوفان ها در منطقه سیستان کاسته و مردم این خطه از نعمت هوای پاک بهره مند شوند. مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس برنامه ریزی های اجرا شده و هماهنگی با امور آب منطقه سیستان بقیه این حقابه صرفاً با هدف کنترل کانون های گرد و غبار رهاسازی خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 387

به "رهاسازی بخشی از حقابه زیست محیطی تالاب هامون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رهاسازی بخشی از حقابه زیست محیطی تالاب هامون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید