عملیات نفس گیر نجات نهنگ سفید به گل نشسته

به گزارش مجله آی سیب، یک نهنگ سفید که از یک هفته پیش در رودخانه سن فرانسه به گل نشسته بود انتها به دریا بازگردانده شد.

عملیات نفس گیر نجات نهنگ سفید به گل نشسته

به گزارش خبرنگاران، خبرگزاری فرانسه با انتشار تصاویری از خارج کردن نهنگ بلوگا یا سفید به گل نشسته از رودخانه سن فرانسه گزارش داد نهنگ سفیدی که از یک هفته پیش در رود سن گرفتار شده بود خاتمه به دریا بازگردانده شد.

گزارش ها حاکی از آن است که نهنگ بلوگا که در رودخانه سن در شمال فرانسه به گل نشسته بود، اوایل روز چهارشنبه در اولین مرحله از عملیات نجات جاه طلبانه از آب خارج شد.

پس از نزدیک به شش ساعت کار، این نهنگ 800 کیلوگرمی (1800 پوندی) حدود ساعت 4 صبح به وقت محلی به وسیله یک تور و جرثقیل از رودخانه بیرون کشیده شد و تحت مراقبت فوری ده ها دامپزشک نهاده شد.

ایزابل دورلیات پوزت از مسئولان شهر اور فرانسه پیش از عملیات نجات گفت: بلوگا، گونه ای محافظت شده که معمولاً در آب های سرد قطب شمال یافت می گردد، این حیوان پس از نجات در کامیون یخچال دار قرار داده می گردد و به ساحل منتقل می گردد.

این نهنگ چهار متری (13 فوتی) بیش از یک هفته پیش در حال حرکت به سمت پاریس مشاهده شد و در 130 کیلومتری (80 مایلی) از کانال مانش در سن پیر-لا-گارن در نرماندی به گل نشسته بود.

از روز آدینه، جهت حرکت این حیوان مسدود شده است و سلامت آن پس از امتناع از غذا بدتر شده است.

ایزابل براسور از پارک حیوانات دریایی مارین لند در جنوب فرانسه، بزرگترین پارک اروپا، اوایل روز سه شنبه به خبرگزاری فرانسه گفت، شرایط نهنگ بلوگا رضایت بخش بود.

عملیات استثنایی برای بازگرداندن به دریا برای نهنگ که در حال حاضر ضعیف و تحت فشار است، بدون خطر نیست. یک کارشناس گفته ممکن است او اکنون، در حین جابجایی، در طول سفر بمیرد.

24 غواصی که در این عملیات شرکت داشتند و امدادگرانی که با طناب ها کار می کردند مجبور شدند چندین بار بین ساعت 10 شب تا 4 صبح کوشش نمایند تا حیوان را به داخل تور ها بکشانند تا از آب خارج گردد.

تعداد انگشت شماری از افراد کنجکاو تمام شب را در محل ماندند تا عملیات را مشاهده نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 19 مرداد 1401 بروزرسانی: 19 مرداد 1401 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 2131

به "عملیات نفس گیر نجات نهنگ سفید به گل نشسته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملیات نفس گیر نجات نهنگ سفید به گل نشسته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید