فاجعه آتش در استرالیا: مساحتی به اندازه بلژیک سوخت (

به گزارش مجله آی سیب، دود بسیاری از شهرها را پر نموده و کیفیت هوا در بسیاری از شهرها به سطح ناسالمرسیده است. بسیار از حیوانات از بین رفته اند. هتل ها خالی اند.

فاجعه آتش در استرالیا: مساحتی به اندازه بلژیک سوخت (

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

آتش و دود ناشی از جنگل سوزی های استرالیا اعتبار گردشگری این کشور را در فصل داغ گردشگری را از بین برد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، این کشور به دلیل گردشگری در حیات وحش در دنیا شهرت دارد اما این روزها به دلیل آتش همه چیز در توریسم استرالیا تغییر نموده است. بسیاری از تورهای گردشگری در این کشور از لغو کنسرت ها، تخلیه شهرها و بستن پارک ها خبر می دهند.

دود بسیاری از شهرها را پر نموده و کیفیت هوا در بسیاری از شهرها به سطح ناسالمرسیده است. در هفته گذشته حداقل 10 نفر در آتش سوزی جان خود را از دست داده اند. بسیاری از کوالاها و روباه های پروازی نیز در این آتش سوزی از بین رفته اند. روباه پروازی نوعی خفاش در استرالیاست.

استرالیا از مردم و گردشگران خود خواسته تا از مناطق آتش سوزی دور شوند/ عکس: رویترز

شین الیور اقتصاددان ارشد موسسه AMP کپیتال در این باره گفت: دیدن این میزان از تصاویر آتش سوزی در تلویزیون و رسانه های اجتماعی یاریی به استرالیا نخواهد کرد و نمی تواند استرالیا را به عنوان یک مکان امن به توریست ها بشناساند.

آتش، جان گونه های حیوانی استرالیا را تهدید می نماید/ عکس: رویترز

وی اضافه نمود: تمامی این اتفاقات در حالی رخ می دهد که اقتصاد به مراتب از قبل شنماینده تر است.

آتش سوزی در هفته های اخیر در نزدیکی سایت حفاظت شده کوه آبی در شرق سیدنی و ایالت جنوب شرقی نیو ساوت ولز با گم شدن بعضی از گردشگران شده است.

یک آتش نشان در حال ورود به منطقه آتش سوزی در منطقه نیو ساوت ولز استرالیا/ عکس: رویترز

استیسی رینولدز مسئول پذیرش هتل بک پکر مونتین در کاتومبا استرالیا گفت: تعداد گردشگران و مراجعان آنها در روزهای گذشته -در روزهای تعطیلات سال نو- از 15 تا 20 نفر در روز به 4 نفر رسیده است.

وی اضافه نمود: این روزها فضای مجازی کنترل و راهنمایی گردشگران را بر عهده دارد و آنها در این فضا یکدیگر را به دوری از نقاط توریستی استرالیا تشویق می نمایند.

اسب های استرالیایی در شهرهای نیو ساوت ولز استرالیا - آنها در فضای دودآلود و قرمز رنگ استرالیا گیر نموده اند/ عکس: رویترز

این مسئول پذیرش هتل در این باره گفت: فضای مجازی به مردم می گوید به استرالیا نروید. این موضوع همه چیز را تحت تاثیر قرار می دهد. این روزها هتل ها، رستوران ها و کافه ها خالی هستند و طبیعت گردان در استرالیا دیده نمی شوند.

نیروهای امنیتی در حال یاری به مردم در منطقه مالاکوتا در ویکتوریای استرالیا/ عکس: رویترز

از زمان آغاز اولین آتش سوزی در اوایل بهار امسال هیچ آماری از گردشگران در این منطقه به ثبت نرسیده است اما استرالیا در تابستان سال گذشته پیروز به جذب 2.71 میلیون گردشگر شد. این میزان 3.2 درصد بیشتر از میزان گردشگران زمستان گذشته محسوب می گردد.

انجمن اقامت و اسکان استرالیا با استناد به گزارش ماه دسامبر خود گفت: هتل های سیدنی به عنوان بزرگترین شهر استرالیا با کاهش 10 درصدی گردشگر در تابستان امسال روبرو شدند.

بخشی از مناطق زندگی شهروندان در مناطق نیو ساوت ولز جنوبی/ عکس: رویترز

دین لانگ مدیر عامل این انجمن در این باره گفت: آتش سوزی و دود بزرگترین آسیب به شهرت سیدنی محسوب می گردد.

آتش سوزی های اخیر استرالیا باعث سوخته شدن مساحتی به اندازه کشور بلژیک شده است.

آماندا بیرن مدیر موسسه گردشگری تجربه در استرالیا در این باره گفت: کوه های آبی استرالیا به عنوان یک مرکز طبیعت گردی کمتر از 20 هزار گردشکر داشت. این میزان 50 درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل است.

نیروهای امنیتی در حال یاری و اسکان مسافران و مردم در مناطق جنوبی استرالیا/ عکس: رویترز

بسیاری از خانه و ویلاهای مناطق جنوبی استرالیا در آتش سوخته اند/ عکس: رویترز

--

بیشتر بخوانید:

سوختن ساختمان های گلادیاتور در آتش استرالیا (+عکس)

تصاویری از خسارت های آتش سوزی گسترده در استرالیا (فیلم)

بحران سلامت در سیدنی؛ دلیل: دود ناشی از آتش سوزی جنگل ها

--

منبع: عصر ایران
انتشار: 6 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 707

به "فاجعه آتش در استرالیا: مساحتی به اندازه بلژیک سوخت (" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاجعه آتش در استرالیا: مساحتی به اندازه بلژیک سوخت ("

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید