لوکیشن فیلم: دکتر استرنج

به گزارش مجله آی سیب، دکتر استرنج یک فیلم ابرقهرمانی و اکشن آمریکایی به کارگردانی اسکات دریکسون و نویسندگی سی. رابرت کارگیل است که بر اساس شخصیتی به همین نام از کتاب های مصور انتشارات شرکت مارول کامیکس ساخته شده است.

لوکیشن فیلم: دکتر استرنج

دکتر استرنج چهاردهمین فیلم در دنیای سینمایی مارول به شمار می رود. در این فیلم بازیگرانی همانند بندیکت کامبربچ در نقش دکتر استرنج، ریچل مک آدامز، تیلدا سوئینتن، چویتل اجیوفور، مایکل استلبرگ، بندیکت وانگ، اسکات ادکینز و مدس میکلسن ایفای نقش می نمایند.

دکتر استرنج با نقش آفرینی بی نقص بندیکت کامبربچ، داستان یک جادوگر افسانه ای است. دکتر استفان استرنج که در اصل جراحی بود که به لطف مهارت های ویژه، مال و معروفیت زیادی کسب نموده بود، دچار غرور و طمع شد تا این که در یک حادثه رانندگی، رشته های عصب دستانش از بین می فرایند و در نتیجه از انجام عمل جراحی و ادامه کار، ناتوان می شود. دکتر استرنج به امید پیدا کردن جادوگری که او را درمان کند، راهی دره کاتماندو می شود. در آنجا با دنیای جادوگری به وسیله انشنت وان آشنا می شود.

بخش هایی از این فیلم در نپال فیلمبرداری شده است، کمی بعد از زلزله فاجعه آمیز سال 2015. علاوه بر نپال، صحنه هایی در انگلستان، هنگ کنگ و آمریکا فیلمبرداری شده است. در ادامه تعدادی از این لوکیشن ها را معرفی می کنیم.

در نپال، تعدادی از صحنه های خارجی فیلم در معبد نمادین Swayambhunath بر فراز تپه ای مشرف به دره کاتماندو ضبط شده است.

معبد Swayambhunath یک سازه مذهبی باستانی است، در بر فراز تپه ای مشرف به دره کاتماندو در شرق شهر کاتماندو واقع شده است. نام تبتی این معبد را اگر ترجمه کنیم، به معنای درختان رفیع است. علت نامگذاری معبد، وجود تنوع وسیعی از درخت ها در این تپه است. این معبد که موقعیت مرکزی مناسبی دارد، مکانی برای برگزاری مراسم مذهبی روزانه و احتمالا یکی از مقدس ترین مکان های زیارتی برای بوداییان است. برای تبتی ها و پیروان بودیسم تبتی، این اولین معبد بعد از استوپای بودانات است.

این مجموعه مذهبی و تاریخی شامل چندین استوپا، تعدادی معبد و آرامگاه است که قدمت برخی از آن ها به دوران Licchavi برمی شود. یک صومعه تبتی، موزه و کتابخانه اخیرا به این مجموعه اضافه شده است. البته در همین حوالی فروشگاه، رستوران و هاستل های زیادی وجود دارد. این مجموعه دو نقطه دسترسی دارد یکی یک پلکان بلند با 365 پله که مستقیما به سکوی اصلی معبد منتهی می شود و دیگری جاده ای ماشین روی اطراف تپه که از سمت جنوب به ورودی جنوب غربی مجموعه، منتهی می شود.

در این صحنه که تصویر آن را مشاهده می کنید، دکتر استرنج در یکی از پل های متنهی به معبد پشوپتیناس در طرف دیگر شهر، راه می رود.

این معبد یکی از بزرگ ترین و مشهورترین معابد کاتماندو و میراث جهانی یونسکو است.

معبد پشوپتیناس یک معبد هندوی بسیار مشهور و مقدس است که به پیشگاه پشوپیتناس تقدیم شده و در کرانه رود باکماتی در 5 کیلومتری شمال شرقی دره کاتماندو واقع شده است. این معبد یکی از مقدس ترین زیارتگاه های آیین هندو است. مجموعه معبد از سال 1979 در لیست آثار میراث جهانی یونسکو واقع شده است. یکی از مهم ترین فستیوال هایی که در اینجا برگزار می شود، فستیوال ماها شیواراتری (Maha Shivaratri) است که در این روز بیش از 800 هزار زائر از این زیارتگاه تماشا می نمایند.

در این تصویر تبلیغاتی، کامبربچ را ایستاده در کنار بناهای یادبود میدان مرکزی Durbar می بینید. این منطقه در جریان زلزله سال 2015 ویران شد و گروه فیلمبرداری، چند ماه بعد از این تراژدی، در این منطقه بخش هایی از فیلم را ضبط کردند. احتمالا این صحنه با یاری گرافیک رایانه ای ساخته شده است گرچه معبد کریشنا ماندیر در جلوی تصویر و برج پس زمینه تصویر در این زلزله سالم مانده اند.

میدان مرکزی Durbar در مقابل کاخ سلطنتی امپراتوری سابق کاتماندو واقع شده است و یکی از سه میدان سلطنتی منطقه دره کاتماندو است. هر سه میدان جزو آثار به ثبت رسیده در میراث جهانی یونسکو هستند.

چندین بنای این میدان در زلزله آسیب تماشاد یا به کلی تخریب شدند. این میدان با بناهای بی نظیر و نمونه های جذابی از معماری قدیمی منطقه احاطه شده بود.

بخش هایی از فیلم مارول در Thamel و نیو رود (New Road) در کاتماندو فیلمبرداری شده است.

نیو رود، مرکز مالی و شلوغ ترین خیابان نپال است. خیابانی دو طرفه در مرکز کاتماندو که یکی از شلوغ ترین نقاط شهر از لحاظ جمعیت، رفت و آمد و مراکز تجاری است.

یکی دیگر از لوکیشن های فیلم که بخش هایی از فیلم در آن می گذرد، خیابان های هنگ کنگ است.

صحنه های جذابی که می بینید، احتمالا فیلم اینسپشن محصول سال 2010 را به خاطرتان می آورد.

فیلمبرداری در نیویورک در منطقه ای نزدیکی منهتن انجام شد، در منطقه Hells Kitchen و Flatiron.

بسیاری از المان ها و مکان های مرتبط با جامعه ایزوله جادوگران کامارتاج در استودیوی لانگ کراس در لندن ساخته شده است. سانکتوم سانکتورم در همین استودیو فیلمبرداری شده است.

صحنه ی خیره نماینده کلیسای رنگارنگ در شاپل اگزتر کالج (Exeter College) دانشگاه آکسفورد فیلمبرداری شده است.

منبع: کجارو / atlasofwonders.com
انتشار: 13 خرداد 1401 بروزرسانی: 13 خرداد 1401 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 2069

به "لوکیشن فیلم: دکتر استرنج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لوکیشن فیلم: دکتر استرنج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید