تور ارزان تایلند: مرز تایلند کی باز میشود ؟

به گزارش مجله آی سیب، با اعلام خبر بازگشایی مرزهای گردشگری تایلند هواداران این مقصد پر جاذبه می خواهند بدانند مرز تایلند کی باز میشود ؟ پس از برداشته شدن محدودیت های کرونایی گردشگران به کدام مقاصد گردشگری این کشور می توانند سفر نمایند و واکسن های مورد تایید تایلند کدام ها هستند؟ در ادامه به این سوالات پاسخ خواهیم داد.

تور ارزان تایلند: مرز تایلند کی باز میشود ؟

با تور ارزان تایلند از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا تایلند را ببینید.

کشور تایلند به اسم یکی از توریستی ترین مقاصد دنیا با اپیدمی شدن ویروس کرونا ورود گردشگران را به حالت تعلیق درآورد. اخیرا اما دنیای گردشگری با یک خبر خوب دیگر روبه رو شد. مرز تایلند با شرایط نو و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی به روی گردشگران باز می گردد. جهت اطلاع از شرایط برگزاری تور تایلند در دوره کرونا تا انتهای مطلب ما را دنبال کنید.

مرز تایلند کی باز میگردد ؟

مرز تایلند کی باز میگردد ؟

کشور تایلند از اوایل ماه جولای 2021 برنامه ای را مبنی بر بازگشایی مرزهای گردشگری خود خاطرنشان کرد. طبق پیش بینی این برنامه مقاصد گردشگری این کشور مانند پاتایا، بانکوک، پوکت، سامویی و … به ترتیب اولویت پذیرای گردشگران بودند اما با توجه به اپیدمی کرونا برنامه به درستی پیش نرفته و سفر به بعضی از این مقاصد به حالت تعلیق عایدی.

با واکسیناسیون گسترده کرونا در سطح دنیا شرایط بهتر شده و از اواخر ماه سپتامبر مرز تایلند باز و گردشگران می توانند با رعایت شرایط به مقاصدی که از طرف دولت این کشور اعلام شده سفر نمایند.

طبق آخرین اطلاعیه ای که از طرف سفارت پادشاهی تایلند منتشر شده است مرزهای تایلند از تاریخ 29 سپتامبر معادل با 7 مهر 1400 باز و مسافران می توانند برای دریافت ویزای تایلند اقدام نمایند.

در ادامه شرایط قرنطینه و ورود به تایلند را در ایام کرونا اعلام می کنیم.

شرایط قرنطینه و سفر به تایلند در دوره کرونا

با بازگشایی مرز تایلند به روی گردشگران شرایط نو قرنطینه و سفر به این کشور هم از طرف دولت تایلند اعلام شده است. بر همین اساس:

  • مسافرانی که هر دو دوز واکسن کرونا مورد تأیید وزارت بهداشت عمومی تایلند را دریافت نموده اند در بدو ورود به خاک تایلند به مدت 7 شب با هزینه شخصی در هتل قرنطینه می شوند.
  • مسافرانی که با تست منفی PCR به تایلند سفر می نمایند در بدو ورود به این کشور به مدت 10 شب با هزینه شخصی در هتل قرنطینه می شوند.
  • بچه هایی که همراه با والدین خود به تایلند سفر نموده اما کارت واکسیناسیون کرونا را ندارند به مدت 10 شب در هتل قرنطینه می شوند. والدین هم می توانند همراه با بچه ها خود در هتل قرنطینه شوند.
  • بعد از قرنطینه 7 یا 10 روزه از مسافران تست کرونا گرفته شده و در صورت منفی بودن تست می توانند از هتل خارج و به گشت وگذار بپردازند.

واکسن های مورد تایید تایلند

وزارت بهداشت عمومی تایلند واکسن های مورد تأیید این کشور را اعلام نموده است. بر همین اساس تنها گردشگرانی که کارت واکسیناسیون مورد تائید تایلند را دارند از امتیاز 7 شب قرنطینه به جای 10 شب برخوردار خواهند شد.

واکسن های مورد تأیید وزارت بهداشت فهرست زیر را شامل می گردد.

  • آکسفورد آسترازنکا
  • جانسون اند جانسون
  • مدرنا
  • فایزر
  • سینوفارم
  • کوویشیلد
  • اسپوتنیک وی
  • سینوواک

در حال حاضر در ایران دو واکسن آسترازنکا و سینوفارم تزریق می گردد. از این رو مسافران ایرانی می توانند با کارت واکسن سینوفارم یا آسترازنکا به تایلند سفر نموده و پس از گذراندن قرنطینه یک هفته ای از حضور در این کشور لذت ببرند.

دقت داشته باشید که بایستی از تزریق آخرین دوز واکسن حداقل 14 روز گذشته باشد و مسافران حتی با داشتن کارت واکسن هم بایستی قبل و بعد از پرواز رفت و برگشت تست PCR را انجام داده نتیجه منفی آن را در فرودگاه ارائه دهند.

در دوره کرونا گردشگران می توانند به کدام شهرها سفر نمایند؟

دولت تایلند فهرست مقاصدی را که گردشگران پس از باز شدن مرز تایلند می توانند به آن ها سفر نمایند به توضیح زیر اعلام نموده است.

بانکوک: با باز شدن مرز تایلند امکان سفر به بانکوک هم محیا شده است. شهری که به دیار خنده روترین مردمان معروف بوده و یکی از شلوغ ترین لاین های پروازی تایلند را دارد. غذاهای متنوع و لذیذ خیابانی، بازارچه های شبانه، معابد چند هزار ساله و … بخشی از جاذبه های گردشگری بانکوک هستند.

پاتایا: پاتایا هم جز فهرست مقاصد مجاز برای سفر به تایلند می باشد. این جزیره زیبا بیشتر به لیل داشتن سواحل پرجنب و جوش، تفریحات آبی متنوع و شب های همواره بیدار معروفیت دارد.

شهرهای هواهین به اسم سنتی ترین مقصد گردشگری در تایلند و چیانگ مای با جاذبه های تاریخی، هتل های لوکس، طبیعت خارق العاده و جنگل زیبای فیل ها از دیگر مقاصدی هستند که در دوران کرونا می توان به آن ها سفر کرد.

شرایط و مدارک دریافت ویزای تایلند در دوره کرونا

طبق اعلام سفارت تایلند متقاضیان ویزای تایلند بایستی مدارک زیر را ارائه دهند.

  • مدارک مورد احتیاج جهت دریافت ویزای تایلند به توضیح زیر می باشد.
  • اصل پاسپورت با حداقل شش ماه اعتبار.
  • دو قطعه عکس 4*3؛ عکس باید رنگی با زمینه سفید و با عکس پاسپورت متفاوت باشد.
  • بلیط رفت وبرگشت هواپیما به مقصد تایلند.
  • تأییدیه رزرو هتل در تایلند.
  • کپی کارت ملی.
  • کپی تمام صفحات شناسنامه.
  • مدت زمان صدور ویزای تایلند 2 هفته کاری است.
  • تمکن و پرینت 6 ماهه از حساب به زبان لاتین با مانده 10000€ یورو.
  • گواهی تمکن اقتصادی باید به زبان انگلیسی باشد و بانک صادرنماینده آن را مهر کند.

همانطور که در پاراگراف های قبل ذکر شد ارائه کارت واکسن های مورد تأیید وزارت بهداشت تایلند و تست منفی PCR در پرواز رفت و برگشت هم الزامی ست.

بیشتر بخوانید …

همه چیز درباره قیمت تور تایلند

برترین زمان سفر به تایلند چه فصلی است؟

معرفی مقاصد تور تایلند برای ایرانی ها

سفری 3 روزه به پاتایا، شهری ساحلی در تایلند

از تایلند چه سوغاتی هایی می توان خرید؟

شگفت انگیزترین جزایر تایلند را بشناسید

افتخارات آژانس هواپیمایی خبرنگاران

چه ایرلاین هایی از تهران به کانادا پرواز دارند؟

با 10 غذای محبوب در ژاپن آشنا شوید

حمل کدام وسایل در پرواز ممنوع است؟

10 هتل لوکس ایران که باید در آنها اقامت کرد

منبع: ستاره ونک
انتشار: 12 مهر 1400 بروزرسانی: 12 مهر 1400 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1827

به "تور ارزان تایلند: مرز تایلند کی باز میشود ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان تایلند: مرز تایلند کی باز میشود ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید