معرفی تعدادی از زیباترین شهرهای کانادا

به گزارش مجله آی سیب، کشور کانادا، عظیمترین کشور در آمریکای شمالی و بعد از روسیه، دومین کشور عظیم دنیا بشمار می رود. این کشور زیبا و تماشایی، بخاطر وسعت، مناظر بکر و دست نخورده، ترکیب فرهنگ و تاریخ چند بعدی یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیا و یک مقصد گردشگری بسیار مهم و محبوب محسوب می گردد. شهرهای کانادا از جمله زیباترین و جذاب ترین های دنیا بوده و ما در نوشتار زیباترین شهرهای کانادا قصد داریم تا توریستی ترین شهرهای کانادا را به شما معرفی کنیم. پس، با ما در مقاله بهترین شهرهای کانادا همراه باشید.

معرفی تعدادی از زیباترین شهرهای کانادا

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای مولتی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

بیشتر بخوانیدراهنمای سفر به کانادا | برای سفر به کانادا آماده شویدجاذبه های گردشگری روسیه و لذت سفر به سرزمین روس ها

ونکوور Vancouver

ونکوور، شهری تمیز، مدرن و کارآمد است. این شهر بخاطر آب و هوای معتدلی که دارد و هرگز خیلی سرد یا گرم نیست، دارای فضایی خاص بوده که باعث می گردد همه بخواهند از خانه بیرون بیایند و در آن وقت بگذرانند. ونکور شهری است که می توانید در یک روز هم برای آفتاب دریافت به ساحل بروید و هم روی دامنه کوه به اسکی کردن مشغول شوید. شاید، بهمین دلیل این مورد از زیباترین شهرهای کانادا بعنوان مکان برگزاری مسابقات المپیک زمستانی سال 2010 انتخاب شد.

ونکوور، با جمعیت 2.6 میلیون نفر، عظیمترین منطقه شهری در کانادای غربی و سومین شهر عظیم کانادا محسوب می گردد. ونکوور که در گوشه جنوب غربی استان ساحلی بریتیش کلمبیا قرار گرفته، بخاطر قرار دریافت بین کوه های ساحلی و اقیانوس آرام و برای زیبایی های طبیعی باشکوهش شناخته می گردد. این مورد از توریستی ترین شهرهای کانادا به صورت مداوم در فهرست بهترین شهرهای جهان برای زندگی قرار می گیرد و حقیقا، یک مقصد گردشگری زیبا و چشم نواز برای هست.

بیشتر بخوانیدسفر به ونکوور کانادا، سفری به عمق زیبایی و پیشرفت

تورنتو Toronto

تورنتو، به عنوان عظیمترین شهر کانادا و پایتخت مالی و فرهنگی این کشور بشمار می رود. شهرت این مورد از بهترین شهرهای کانادا بخاطر تنوعش است و نقاط دیدنی و جاذبه های گردشگری آن مانند برج سی ان. اما تورنتو همچینین بسیار پر جوش و خروش است با محله های بیشماری که دارای نقاط فرهنگی عالی، مراکز خرید فوق العاده و رستوران های بسیار خوب هستند. تورنتو همچنین سومین شهر عظیم تئاتری در جهان محسوب می گردد.

این مورد از زیباترین شهرهای کانادا پر جمعیت ترین شهر و پایتخت استانی اونتاریو است. این شهر در سواحل شمال غربی دریاچه اونتاریو واقع شد. تورنتو اصلی ترین بخش منطقه گلدن هورس شو Golden Horseshoe که از دریاچه اونتاریو Lake Ontario تا آبشار نیاگارا Niagara Falls کشیده شده، محسوب می گردد و بطور کل، بیش از 8.5 میلیون سکنه دارد؛ رقمی که یک چهارم کل جمعیت کانادا بشمار می رود.

بیشتر بخوانیدآبشار نیاگارا | مشهورترین آبشار جهانجاذبه های گردشگری تورنتو | سفری جذاب به جاهای دیدنی تورنتو

مونترال Montreal

مونترال که در گذشته عظیمترین کلانشهر کشور کانادا بشمار می رفت، هنوز هم به عنوان یکی از خاص ترین و منحصر بفردترین شهرهای آمریکای شمالی می تواند بسیار اثرگذار باشد. مونترال قلب فرهنگ فرانسوی زبان این کشور بوده و چندزبانه بودن آن یکی از جنبه های مهم و تاثیرگذارش محسوب می گردد. حتما در سفر به این مورد از بهترین شهرهای کانادا، در خیابان های مونترال قدیم Old Montreal قدم بزنید، با مترو به پارک المپیک Olympic Park بروید، از یکی از فستیوال های بیشمار این شهر دیدن کنید و از تماشای چشم اندازهای بالای کوه مون رویال Mont-Royal لذت ببرید.

مونترال کلانشهر استان کبک Quebec است. کبک سیتی Quebec City پایتخت سیاسی این استان محسوب می گردد اما، مونترال پایتخت فرهنگی و مالی این استان و ورودی اصلی به آن است. این دومین شهر عظیم کانادا، شهری غنی از فرهنگ و تاریخ بوده و آوازه شایسته ای بعنوان یکی از پر جوش و خروش ترین شهرهای آمریکای شمالی دارد.

بیشتر بخوانیدجاهای دیدنی مونترال | سفر به مونترال و سفر به شهر چند وجهی کانادا

کبک

پایتخت استان کبک بخاطر قدیمی بودن و زیبایی اش، فستیوال های عظیم زمستانی و معماری باشکوهش شهرت دارد؛ از جمله قلعه فرونتناس Chateau Frontenac. بازدیدنمایندگان و مردم محلی هر دو عاشق فضای اروپایی و جذاب کبک هستند. بیشتر فعالیت های تجاری موجود در کبک، طبیعت مدیریتی و بوروکراتیک دارند که اغلب باعث می شوند تا فضای شهر کسل نماینده و غیرجذاب باشد. خوشبختانه، این مورد از توریستی ترین شهرهای کانادا دارای تاریخچه قابل توجهی است؛ با وجود اینکه زندگی روز به روز در کبک سیتی باعث می گردد، مرکز تاریخی پرشور این شهر باعث می گردد تا بازدید از آن کاملا فوق العاده باشد.

بیشتر بخوانیدسفر به کبک | رویای فرانسوی در کشور کانادا

کلگری Calgary

کلگری مدرن و کارآمد است و در حال حاضر، یکی از بهترین شهرهای کانادا بشمار می رود. هر تابستان، این شهر میزبان جشنواره ای به نام کلگری استمپید Calgary Stampede است. این شهر همچنین مکان برج کلگری Calgary Tower، باغ وحش کلگری Calgary Zoo و پارک المپیک کانادا Canada Olympic Park نیز هست. کلگری بخاطر نزدیک بودن به پارک ملی بنف Banff و کوه های راکی کانادا Canadian Rockies یک مکان عالی برای اقامت و وقت گذرانی محسوب می گردد.

کلگری عظیمترین شهر آلبرتا بوده و در جایی که دشت های وسیع و تپه ها آغاز می شوند، واقع شده است. کلگری دروازه شرقی کوه های راکی Rocky Mountains و یک مرکز مهم برای تجارت و گردشگری در دشت های غربی بشمار می رود. کلگری با جمعیت بیش از یک میلیون و دویست نفر، قلب یک منطقه کلانشهری عظیم بین تورنتو و ونکوور بوده و همین، آن را به سومین منطقه شهری عظیم کانادا تبدیل می نماید.

بیشتر بخوانیدراهنمای سفر به کلگری | شهری در آلبرتای کانادا

اوتاوا Ottawa

اوتاوا با چشم اندازی از کبک Quebec در آنسوی رودخانه، پایتخت ملی کانادا محسوب می گردد. تپه مجلس Parliament Hill، موزه های ملی متعدد، بازار بای وارد ByWard Market و بهترین جشن های روز کانادا از جاذبه های اوتاوا بشمار می فرایند. این مورد از بهترین شهرهای کانادا از ابتدا یک شهر کوچک به نام بای تاون Bytown بود که نام آن از نام شخصی کلنل جان بای Colonel John By الهام گرفته شد. کلنل بای بر روی ساخت کانال ریدو Rideau Canal که هم اکنون در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است، نظارت می کرد.

بیشتر ساخت این کانال بین سال های 1826 و 1832 صورت گرفت. در اواسط قرن نوزدهم میلادی، کارخانه های چوب بری در امتداد رودخانه اوتاوا Ottawa River ساخته شدند و باعث بوجود آمدن شغل های متعدد و سرازیر شدن ثروت به سوی جمعیت این مورد از زیباترین شهرهای کانادا گشتند. مرکز فعالیت، بازار بای وارد ByWard Market بود؛ همانگونه که هم اکنون نیز هست.

هالیفاکس Halifax

هالیفاکس که دومین بندر طبیعی عظیم جهان در آن قرار گرفته است، تاریخچه غنی و معماری باشکوهی دارد که قدمت آن به دوران استعماری می رسد. این شهر کوچک و فشرده بوده و می توان با پیاده روی از نقاط مختلف آن بازدید کرد؛ بدین معنی که بیشتر امکانات و نقاط دیدنی در فاصله کوتاهی از هم قرار گرفته اند؛ برای مثال تپه سیتادل Citadel Hill، موزه کانادایی آتلانتیک Canadian Museum of the Atlantic، پابلیک گاردنز Public Gardens و اسکله بیست و یک Pier 21. هالیفاکس پایتخت نووا اسکوشا Nova Scotia و عظیمترین شهر در استانهای آتلانتیکی کانادا بشمار می رود.

اصالت و تاریخچه این مورد از زیباترین شهرهای کانادا از یک موقعیت استراتژیک و اینکه یکی از عظیمترین و عالی ترین بندرهای طبیعی جهان است، می آید. در قرن های نوزدهم و بیستم میلادی، هالیفاکس نقطه ورودی مهاجران اروپایی به کانادا محسوب می شد. امروزه، این مورد از توریستی ترین شهرهای کانادا یک بندر دریایی شلوغ و پر رفت و آمد در اقیانوس اطلس و مرکز مالی و فرهنگی شرق کانادا محسوب می گردد.

وینیپگ Winnipeg

وینیپگ که در گذشته با عنوان چشم و چراغ ممالک محروسه Bulls Eye of the Dominion شناخته می شد، دارای ترکیب غنی از فرهنگ های مختلف است. وینیپگ همچنین شامل نقاط فوق العاده ای مانند رویال کندین مینت Royal Canadian Mint، آسمان خراش های قدیمی منطقه اکسچنج Exchange District و فورکس Forks است. وینیپگ پایتخت و عظیمترین شهر مانیتوبا Manitoba و یک مرکز مهم بشمار می رود. در حدود 700 هزار نفر در این شهر و 825 هزار نفر در اطراف این شهر زندگی می نمایند.

این مورد از بهترین شهرهای کانادا، شهری بسیار پر تنوع با مالی باثبات است. وینیپگ مقصد ایده آلی برای تماشای معماری، رودخانه ها، تاریخچه، هنر و موزه محسوب می گردد. بنابراین، برای همه با هر نوع سلیقه ای چیزی برای ارائه کردن دارد؛ از بوتیک و فروشگاه های ارزان قیمت، بازارهای عمده تا فروشگاه های شیک.

شبه جزیره نیاگارا Niagara Peninsula

شبه جزیره نیاگارا در اونتاریو Ontario واقع شده و بیشتر شهر هامیلتون Hamilton و منطقه نیاگارا Niagara Region را در بر می گیرد. ویژگی اصلی جغرافیایی این منطقه، دیواره نیاگارا Niagara Escarpment بوده که از شرق به غرب کشیده شده است. مشهورترین بخش این دیواره، نقطه ای است که با رودخانه نیاگارا Niagara River تقاطع دارد و آبشار زیبا و باشکوه نیاگارا Niagara Falls را خلق کرده است. منطقه نیاگارا صندلی بهترین مزارع کانادا نیز هست. البته، نزدیکی آن به تورنتو باعث بوجود آمدن شهرها نیز شده و این مناطق شهری در حال گسترش و جایگزین شدن به جای مزارع هستند.

وایت هورس Whitehorse

وایت هورس پایتخت یوکون Yukon بوده و از سال 1953 این عنوان را کسب نمود. این مورد از زیباترین شهرهای کانادا در حال حاضر دارای جمعیتی در حدود 24 هزار نفر است. وایت هورس در امتداد رودخانه یوکون Yukon River قرار گرفته است و بخاطر موقعیت جغرافیایی خاص خود و سطح کم بارش باران، خشک ترین شهر کانادا محسوب می گردد. در این شهر تاکسی و اتوبوس ها در فعالیت و جابجایی گردشگران و مردم محلی نقش داشته و مسیرهای دوچرخه سواری برای انجام این فعالیت وجود دارند.

در ادامه بخوانیدمعرفی تعدادی از معروف ترین شهرهای کوچک کانادامنبع: همگردی
انتشار: 24 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1078

به "معرفی تعدادی از زیباترین شهرهای کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی تعدادی از زیباترین شهرهای کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید