تور اروپا ارزان: نکاتی که باید در مورد سفرهای ریلی در اروپا بدانید

به گزارش مجله آی سیب، فصل حاضر، فصلی است که سفر های زیادی به اروپا صورت می گیرد. این بدان معناست که آمریکایی های زیادی به وسیله خطوط ریلی گسترده اروپا به این قاره سفر خواهند کرد که به احتمال زیاد تعداد کثیری از آن ها نیز برای اولین بار به این قاره سفر می نمایند. البته یکی از ساده ترین راه ها برای انجام این سفر آن است که افراد Eurail Pass یا همان بلیط خاص خطوط راه آهن اروپا را خریداری نمایند. اما باید توجه داشت که آیا این روش به صرفه ترین راه ممکن است یا بهتر است مسافران بلیط های راستا به راستا خریداری نمایند؟ در ادامه با 5 راز در این خصوص آشنا می شویم.

تور اروپا ارزان: نکاتی که باید در مورد سفرهای ریلی در اروپا بدانید

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

1. در اغلب موارد خرید بلیط قطار مقرون به صرفه تر از خرید چندین شاخه از بلیط ها است

مسافران بهتر است پیش از آغاز سفر به نقشه و زمان بندی شان توجه نمایند و برآوردی از هزینه های جاری سفر را در نظر بگیرند. اگر در جریان سفرتان تنها چند حرکت با قطار دارید در این صورت بهتر است به سراغ خرید بلیط های نقطه به نقطه بروید. منظور از بلیط های نقطه به نقطه این است که به جای خرید Eurail Pass پیش از هر سفر بلیطی را برای جهت آینده بخرید که در این صورت هزینه هایتان نیز پایین تر خواهد بود. Eurail Pass به بلیطی گفته می گردد که فرد به وسیله آن می تواند در 28 کشور اروپا با قطار سفر کند.

سرویس هایی نظیر GoEuro وجود دارند که کاربران به وسیله آن ها می توانند مدتی پیش از حرکت، بلیط مربوط به قطار مورد نظرشان را خریداری نمایند که در این صورت لازم نیست چندین روز پیش از حرکت اقدام به خرید بلیط نمایند، البته انجام این کار به وسیله اپلیکیشن موبایل نیز امکان پذیر است.

از سوی دیگر، اگر در طول سفرتان تصمیم دارید که برای دفعات زیادی از قطار برای حمل و نقل بهره ببرید، در این صورت بهتر است که به سراغ Eurail Pass بروید. سیلویا گرلچ (Silvia Gorlach)، مدیر بخش فروش و بازیابی Eurail Group می گوید:

Eurail Pass امکان سفر نامحدود با قطار را در 28 کشور اروپایی می دهد که به وسیله آن می توانید به چندین قطار در طول یک روز سوار شوید و مسافتی را با آن ها طی کنید، در حالی که مسائل خرید بلیط برای تک تک این سفر ها را نیز نخواهید داشت. عموما هر چه سفر بیشتری با قطار داشته باشید، هزینه نهایی نیز پایین می گردد. اگر احتیاج به رزرو جایگاه هم باشد دارندگان این نوع بلیط ها می توانند بلیط مربوطه را با تخفیف خریداری نمایند.

2. قطار مقرون به صرفه ترین راه برای سفر در طول اروپا است

در اروپا نرخ بلیط های هواپیما رشد روزافزونی دارند که این افزایش بسیار بیشتر از آمریکا است. در مقایسه با این موضوع، استفاده از قطار در این قاره بسیار به صرفه تر است و فرایند رشد نرخ آن نیز به نظر آرام تر می رسد. البته باید بدین نکته نیز توجه داشت که نرخ بلیط هواپیما بر حسب تقاضای انجام شده نوسان دارد، در حالی که نرخ بلیط قطار و Eurail Pass در طول فصل ثابت است. Eurail بعلاوه تخفیفی را نیز برای جوانانی که دارای بچه هستند و به صورت گروه های 2 تا 5 نفره سفر می نمایند در نظر گرفته است. چنین تخفیفی را نمی توان در هیچ یک از خطوط هوایی مشاهده کرد. گرلچ می گوید:

هیچ هزینه باری نیز (در قطار) دریافت نمی گردد و قطار مسافران را از مرکز شهر مبدا تا مرکز شهر مقصد حمل می نماید (ایستگاه های قطار در مراکز شهر های اروپا قرار دارند). با این اساس احتیاجی به پرداخت هزینه های تاکسی برای سفر از فرودگاه به مرکز شهر را نیز نخواهید داشت.

همان طور که می دانید برای سوار شدن به هواپیما باید از گیت های امنیتی بسیاری عبور کنید که چنین مسائلی در سفر با قطار وجود ندارد. البته باید بدین نکته نیز توجه داشت که مسافران می توانند بی خیال سفر با قطار و هواپیما شوند و سفرشان را به وسیله اتوبوس انجام دهند.

نارن شام (Naren Shaam)، مدیر عامل GoEuro که وب سایتی برای ارائه بلیط های هواپیما، قطار و اتوبوس است، اشاره می نماید:

شبکه اتوبوسرانی در تمام قاره اروپا در حال توسعه است. اگرچه اتوبوس همواره به طور قابل ملاحظه ای مقرون به صرفه نیست، اتوبوس های اروپا دارای کیفیت بسیار بالایی هستند که در این بین می توان به جایگاه های راحت، وای-فای، دسترسی به رسانه های مختلف، غذا و سیستم های تفریح اشاره نمود.

3. با استفاده از Eurail Pass احتیاجی به نگرانی در مورد رزرو بلیط نیست

باید توجه داشت این تنها گردشگران آمریکایی نیستند که از قطار های اروپا استفاده می نمایند و بسیاری از مردم اروپا و گردشگرانی از سرتاسر دنیا نیز از جمله مسافران این قطار ها هستند. این موضوع باعث می گردد قطار ها در بعضی مواقع بسیار شلوغ باشند. نکته جالب در مورد Eurail Pass این است که مسافران می توانند به سادگی با پرداخت مبلغی، یک جایگاه برای نشستن در قطار به دست آورند. گرلچ می گوید:

مسافران در بسیاری از قطار های اروپا می توانند با استفاده از Eurail Pass سوار قطار شوند. اما بعضی از قطار های اروپا نظیر قطار های سریع السیر و قطار هایی که جهت هایی طولانی را طی می نمایند احتیاجمند رزور بلیط، مدتی پیش از حرکت قطار هستند. البته انجام این کار نیز با تخفیفی برای دارندگان Eurail Pass همراه است.

بعضی از افراد نگرشی متفاوتی نسبت به این موضوع دارند و استفاده از Eurail Pass را برای رزرواسیون ضروری می دانند. آن ها معتقد هستند نباید بدون آن سفر کرد.

Eurail Pass امکان دسترسی به اغلب قطار های اروپا را می دهد. بعضی از قطار ها احتیاج به پرداخت هزینه ای دارند که Eurail Pass شامل آن نمی گردد. این موضوع باعث می گردد که هزینه کلی سفر افزایش یابد.

گرلچ اضافه می نماید اگر هزینه های قطار برایتان کمی نامناسب به نظر می رسد باید توجه داشته باشید که در بسیاری از جهت ها امکان این وجود دارد که فرد از قطار های متناوبی که وجود دارند، برای رسیدن به مقصد استفاده کند. در این صورت هزینه رزرواسیون را نیز پرداخت نمی نمایند. اپلیکیشنی نیز بدین منظور با نام Eurail Rail Planner وجود دارد که به مسافران اجازه می دهد با یک جستجوی ساده جهت، از قطار هایی که احتیاج به رزرو ندارند آگاه شوند.

4. تفاوت چشمگیری بین قطار های رده اول و رده دوم در اروپا وجود دارد

در اغلب موارد تفاوت فاحشی بین سرویس های رده اول و رده دوم وجود دارد. معمولا تفاوت ها تنها به هزینه بیشتر مربوط نمی گردد و راحتی از جمله ویژگی های سرویس رده اول به شمار میرود و فضای بیشتری برای قرار دادن ساک ها وجود دارد. در اغلب موارد قطار های رده نخست ساکت تر و خلوت تر هستند. در بعضی از کشور ها نیز مسافران فرست کلس امکان استفاده از بخش رده نخست تحویل ساک در ترمینال را دارند.

گرلچ می گوید:

در بعضی از کشور ها مسافران فرست کلس می توانند در جایگاه هایشان دستگاه های مختلفشان را شارژ نمایند و به وای-فای متصل شوند. در این سرویس ها غذا در جایگاه مسافر سرو می گردد و احتیاجی نیست که برای خوردن غذا به سالن غذاخوری شلوغ قطار بروید.

5. Eurail Pass شامل قطار های دارای جای خواب شبانه نیز می گردد

مسافران به وسیله Eurail Pass می توانند با استفاده از قطار هایی که دارای مکانی برای خواب شبانه هستند نیز به مقصدشان برسند. آلمان اخیرا قطار هایی را با جای خواب شبانه در جهت فرانسه از رده خارج کرد. اما این نوع از قطار ها، هیجان کلاسیک خاصی دارند که همچنان نیز مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع از قطار ها دارای نام های بسیار رمانتیکی هستند که در این بین می توان به Berlin Night Express یا همان قطار سریع شبانه برلین اشاره نمود. این قطار از برلین به مالمو (Malmo) در سودان می رود.

گرلچ تأیید می نماید:

از Eurail Pass می توان در قطار های شبانه نیز استفاده کرد. مسافران در این قطار ها می توانند بخوابند یا در جایگاه های خمیده قابل تغییر کاربری به مطالعه بپردارند.

در واقع Eurail Pass تمام سفر را از لحاظ مسافرت با قطار پوشش می دهد که البته در این بین هزینه هایی نیز برای رزرواسیون وجود دارد. البته برای داشتن کابین اختصاصی هم باید هزینه بیشتری بپردازید. وی می گوید با استفاده از شبکه حمل و نقل سریعی که در سرتاسر اروپا وجود دارد احتیاجی نیست که تمام شب را برای سفر کردن در قطار سپری کنید و به سرعت می توانید به مقصدتان برسید. البته افرادی که دارای Eurail Pass هستند برای رزرو کابین اختصاصی شامل تخفیف می شوند. هزینه رزرو کابین حدود 100 یورو یا 112 دلار است.

شام از GoEuro می گوید:

اگر می خواهید در هزینه هتل صرفه جویی کنید و شب را در قطار بگذرانید، در این صورت بهتر است که از قطار های عادی بهره ببرید. در این قطار ها می توان خوابید و کابینی اختصاصی داشت. البته هزینه آن ها نیز اگر به صورت بلیطی خریداری شوند بسیار پایین تر است. بهتر این است که برای این گونه سفر ها به جای استفاده از Eurail Pass به سراغ خرید بلیط بروید.

منبع: کجارو / usatoday.com
انتشار: 26 فروردین 1401 بروزرسانی: 26 فروردین 1401 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 2026

به "تور اروپا ارزان: نکاتی که باید در مورد سفرهای ریلی در اروپا بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور اروپا ارزان: نکاتی که باید در مورد سفرهای ریلی در اروپا بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید