5 نکته مهم درباره چادرهای مسافرتی

به گزارش مجله آی سیب، 1-درهنگام انتخاب چادر مسافرتی باید به این موضوع توجه داشته باشید که به چه مناطقی و با چه وسیله ای سفر می کنید. اگر اهل سفرهای تک یا دو نفره هستید، بهتر است چادری سبک و کوچک انتخاب کنید که حداکثر 400 گرم وزن داشته باشد و در داخل کوله پشتی شما جا گردد اما اگر بااهل خانه به شهرهای مختلف شمالی و جنوبی سفر می کنید، بهتر است چادرهای بزرگ 8 تا 10 نفره انتخاب کنید. توجه داشته باشید که درچادرهای 8 نفره 8 نفر ایستاده یا نشسته جا می شوند و این چادرها مناسب

5 نکته مهم درباره چادرهای مسافرتی

5 نکته مهم درباره چادرهای مسافرتی

1-درهنگام انتخاب چادر مسافرتی باید به این موضوع توجه داشته باشید که به چه مناطقی و با چه وسیله ای سفر می کنید. اگر اهل سفرهای تک یا دو نفره هستید، بهتر است چادری سبک و کوچک انتخاب کنید که حداکثر 400 گرم وزن داشته باشد و در داخل کوله پشتی شما جا گردد اما اگر بااهل خانه به شهرهای مختلف شمالی و جنوبی سفر می کنید، بهتر است چادرهای بزرگ 8 تا 10 نفره انتخاب کنید. توجه داشته باشید که درچادرهای 8 نفره 8 نفر ایستاده یا نشسته جا می شوند و این چادرها مناسب خواب 8 نفر نیست پس اگر4 نفر هستید، چادر 8 نفره خریداری کنید.

2- از پخت و پز داخل چادرو روشن کردن پیکنیکی یا شمع خود داری کنید.چادرهای مسافرتی اغلب از جنس پارچه های پلاستیکی هستند که به سرعت آتش می گیرند.

3-به نحوه جمع شدن یک چادرتوجه کنید.بعضی چادرها فنری هستند و بازو بسته کردن آنها آسان تر است. بعضی دیگر میله ای هستند و بازو جمع کردن آنها کمی وقت می برد. پس هنگام خرید یک چادر حوصله خود را در نظر بگیرید و صرفاً به زیبایی یک چادر توجه نکنید.بعضی از چادرها دولایه هستند، یعنی به غیراز خود چادر،لایه ای نیز مجدداً روی آن از بالا کشیده می گردد. این نوع چادرها به ویژه برای مناطقی با آب و هوای بد مناسب تر است.

4-پیش ازهر بار مسافرت چادرخود را ابتدا در خانه یک مرتبه باز نموده و تمامی تجهیزات آن شامل میله ها و پارچه رویی و کف آن را چک کنید.

5-شب هنگام خواب حتماً یکی از پنجره های چادر را بازکنید یا اگر هوا خنک است و احساس سردی می کنید حداقل زیپ رویی پنجره ها را بکشید تا هوا وارد چادر گردد. توجه داشته باشید که پشه بندها بسته باشند و تنها لایه رویی را جمع کنید.

منبع:روزنامه سلامت شماره 228

منبع: راسخون
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1887

به "5 نکته مهم درباره چادرهای مسافرتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 نکته مهم درباره چادرهای مسافرتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید