آخرین شرایط کرونا در شهرستان شاهین شهر و میمه

به گزارش مجله آی سیب، خبرنگاران/اصفهان مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین شهر و میمه از نتیجه تست مثبت 91 شهروند به کرونا، فوت 4 مبتلا به کووید 19 و فقدان ممنوعیت برگزاری آیین ها و مراسم های اجتماعی با رعایت پروتکل های بهداشتی در شهرستان، خبرداد.

آخرین شرایط کرونا در شهرستان شاهین شهر و میمه

علی پارسا، در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به انجام 277 تست کرونا از 28 تیر تا 3مرداد ماه، اظهار کرد: در تست هایی که از 42 بیمار بستری و 235 بیمار سرپایی گرفته شد، نتیجه تست 91 شهفرایند شاهین شهر به کرونا مثبت بود.

وی، با بیان اینکه نتیجه 33 درصد تست های اجرا شده مثبت بوده است، گفت: از مجموع 91 بیمار، 25 نفر بستری که شامل 33درصد جامعه آماری بوده و 66 نفر بیمار سرپایی و تحت مراقبت پزشکی در منزل هستند که معادل 28درصد جامعه آماری است.

پارسا، با اشاره به 38 بیمار شاهین شهری بستری در بیمارستان ها، اضافه نمود: بیمارستان گلدیس شاهین شهر نیز به بیماران کرونایی و احتیاجمند به بستری خدمات ارائه می دهد، همچنین متاسفانه در هفته گذشته 4 نفر از بیماران مبتلا به کرونا و بستری در بیمارستان جان خود را از دست دادند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر، با بیان اینکه شرایط کنونی شاهین شهر نارنجی است، توضیح داد: بیشتر مناطق کشور در شرایط بحرانی و شرایط هشدار به سر می برند و نمی توان تغییر شرایط بعضی مناطق را حاصل ورود، خروج و سکونت شهفرایندان سایر استان ها به این شهرستان، دانست.

وی، با اشاره به فقدان مسئولیت پذیری و جدیت در بعضی از مسئولان ادارات و نهادها در مقابله با شیوع کرونا، گفت: برون رفت از شرایط پیش رو احتیاجمند رعایت 4 اصل اساسی استفاده از ماسک در اماکن عمومی، پرهیز از حضور در تجمعات و ترددهای غیرضروری در معابر، رعایت بهداشت فردی و ضد عفونی و شست شوی مداوم دست ها است.

پارسا، با اشاره به فرا رسیدن دهه ولایت و نزدیک شدن به ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین(ع)، اضافه نمود: ستاد استانی مقابله با کرونا ضوابط و دستورالعمل های لازم را تدوین و به همه شهرستانها ابلاغ نموده است که پس از آنالیز شرایط شهرستان با توجه به دستورالعمل ها اقدامات لازم در راستای برگزاری مراسم مذهبی انجام خواهد شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر و میمه، با اشاره به لغو محدودیت های گسترده برای فعالیت های ادارات ومجموعه ها، گفت: با توجه به احتیاج کنونی جامعه به ایجاد نشاط و تزریق امید، دستگاه های متولی براساس ماهیت و ساختار اجرایی و اداری خود باید به مسئله ورود نمایند.

وی، توضیح داد: برگزاری جشن ها، تئاترها و اینگونه مراسم ها با رعایت پروتکل های بهداشتی نظیر الزام استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، بهره مندی از 50 درصد ظرفیت در اماکن سربسته و برخورداری آن ها از تهویه مناسب، امکان پذیر است، همچنین برگزاری جشن ها و ... در فضای باز با رعایت سایر پروتکل های بهداشتی نیز بلامانع است.

پارسا با ابراز نگرانی از ادامه فرایند ابتلا به بیماری و تداخل همه گیری کرونا و بیماری آنفلوانزا از اصحاب رسانه و عموم شهفرایندان خواست؛ با رعایت پروتکل ها با شبکه بهداشت و درمان در راستای کنترل و مهار بیماری تا انتها مردادماه نهایت همکاری و همراهی را داشته باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1145

به "آخرین شرایط کرونا در شهرستان شاهین شهر و میمه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین شرایط کرونا در شهرستان شاهین شهر و میمه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید