آزمایش موشک ناسا با شکست روبرو شد

به گزارش مجله آی سیب، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپیس، ناسا قسمت مرکزی موشک جدید و عظیم SLS را بامداد امروز آزمایش کرد. اما به دلیل خاموش شدن بوستر موتور زودتر از زمان معین، آزمایش سریع تر از برنامه ریزی ها خاتمه یافت.

آزمایش موشک ناسا با شکست روبرو شد

این موشک در مقر اسپیس استنیس ناسا در ایالت می سی سی پی آمریکا انجام شد و طی آن از 4 موتور RS-25 که قدرت بوستر مرکزی را تأمین می کردند، دود و بخار برخاست. این موشک در حقیقت تکه اصلی پازل برنامه سفر به ماه ناسا به حساب می آید.

در ساعت 22:27 دقیقه به وقت گرینوویچ و پس از آنکه 2.6 میلیون لیتر سوخت کرایوژنیک وارد موتورها شدند، موشک اندکی بیش از یک دقیقه روشن شد.

طبق تخمین ناسا موتور باید به مدت 485 ثانیه یا اندکی بیش از 8 دقیقه روشن می ماند. موتورهای موشک طی پرواز همین مدت زمان روشن می مانند. اما طبق بیانیه ناسا پس از روشن شدن، چهار موتور RS-25 فقط اندکی بیش از 60 ثانیه روشن ماندند.

جیم بریدنستاین مدیر ناسا پس از این تست گفت: امروز همه چیز طبق برنامه پیش نرفت. اما دیتا و اطلاعات زیادی به دست آوردیم.

در حال حاضر نمی توان به طور دقیق دلیل خاموش شدن زودهنگام موشک را معین کرد. کنترل کنندگان پرواز به علامت اختصاریMCF اشاره نموده اند که به معنای از کار افتادن یک جز اصلی است که احتمالاً به موتور شماره 4 بوستر مربوط بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 بهمن 1399 بروزرسانی: 30 بهمن 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1455

به "آزمایش موشک ناسا با شکست روبرو شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "آزمایش موشک ناسا با شکست روبرو شد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایش موشک ناسا با شکست روبرو شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید