آیا بوم گردی جایگزین سرمایه های از دست رفته عسلویه خواهد شد؟

به گزارش مجله آی سیب، بوشهر یک فعال حوزه گردشگری می گوید تحریم ها و محدودیت خرید نفت ایران می تواند فرصتی برای کاهش وابستگی کشور باشد که در این زمینه می توان نقش صنعت ظریف گردشگری را در کنار صنایع نفت و گاز پر رنگ تر کرد ...

آیا بوم گردی جایگزین سرمایه های از دست رفته عسلویه خواهد شد؟

ملیحه صفری ضمن اشاره به معضل آلودگی هوا و دیگر مشکلاتی که شهرستان عسلویه به عنوان میزبان صنعت با آن درگیر است، عنوان نمود: از آنجایی که عسلویه پایتخت انرژی ایران محسوب می شود و اقتصاد کشور وابسته به نفت و گاز این منطقه است، تحریم ها و محدودیت خرید نفت ایران می تواند فرصتی برای کاهش این وابستگی باشد.

با توسعه گردشگری پایدار و همچنین سفر در ایران، نیاز به محل های ارزان و در دسترس و در عین حال مفرح برای اسکان در گوشه و کنار کشور احساس شد و با گسترش این صنعت در طی سال های گذشته، اقامتگاه های بوم گردی متعددی راه اندازی و مورد استفاده قرار گرفته است.

این فعال حوزه گردشگری تاکید کرد: این اقامتگاه ها با هدف حفظ و پاسداشت فرهنگ بومی و سنت های هر منطقه و افزایش ورود گردشگران به آن نواحی تاسیس می شوند.

صفری گفت: می توان نقش صنعت ظریف گردشگری را در کنار صنایع نفت و گاز پر رنگ تر کرد که در این زمینه استان بوشهر با قابلیت ها و پتانسیل های فراوان در حوزه های مختلف گردشگری و توریسم اعم از توریسم تاریخی، فرهنگی، طبیعی، سلامت و مذهبی می تواند یک منبع درآمد پایدار و مناسب مستقل از نفت و گاز تلقی شود.

نکته حائز اهمیت بحث آموزش است که یک ابزار کلیدی جهت توسعه گردشگری محسوب می شود، در حقیقت اساسی ترین گام برای قدرتمند کردن پایه های توسعه گردشگری بوشهر، آموزش است.

آموزش و افزایش مهارت ابزارهای کلیدی برای دستیابی به توسعه، ارتقاء کیفیت خدمات چه در زمینه های حمل و نقل، و یا بوم گردی و غیره...، رضایت گردشگران داخلی و خارجی و پایداری آن هستند.

ملیحه صفری اظهار کرد: به بیان دیگر آموزش کارکنان و دست اندرکاران صنعت گردشگری که در تعامل رودررو با گردشگران و دریافت کنندگان خدمات هستند یک شالوده قوی برای پیشرفت صنعت گردشگری به طور عام -در یک منطقه خاص مانند استان بوشهر- و به طور خاص در زمینه بوم گردی را بنا می نهد.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 11 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 566

به "آیا بوم گردی جایگزین سرمایه های از دست رفته عسلویه خواهد شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا بوم گردی جایگزین سرمایه های از دست رفته عسلویه خواهد شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید