ابلاغ دستورالعمل درج قیمت فراوری کننده بر کالا

به گزارش مجله آی سیب، رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و فراوریکنندگان از ابلاغ دستورالعمل درج قیمت فراوری کننده بر روی کالا ها در هفته جاری اطلاع داد.

ابلاغ دستورالعمل درج قیمت فراوری کننده بر کالا

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از سازمان حمایت مصرف کنندگان و فراوری کنندگان عباس تابش از ابلاغ دستورالعمل درج قیمت فراوری کننده بر روی کالا ها در هفته جاری اطلاع داد و گفت: یکی از چالش های اصلی در بازار، درج قیمت های غیرقانونی و غیرواقعی بر روی کالا ها است.

رئیس سازمان حمایت فراوری کنندگان و مصرف کنندگان اضافه کرد: با توجه به مطالبه عمومی و با هدف شفاف سازی قیمت ها، و بهره مندی قانونی و منطقی هر یک از عوامل زنجیره فراوری، توزیع و عرضه از سود های مصوب قانونی و اطلاع رسانی مستمر از قیمت انواع کالا و خدمات و بعلاوه کاهش بهای پرداختی به وسیله مصرف کنندگان ضروری است با تغییر در شیوه درج قمیت کالا به عنوان الزام قانونی، موجبات استیفای بیش از پیش حقوق مصرف کنندگان فراهم گردد.

تابش بیان داشت: در شرایط فعلی بواسطه اینکه رقابت حداکثری بین واحد های فراوریی برای بدست آوردن سهم بازار به وسیله اختصاص حاشیه سود بیشتر برای شبکه توزیع وجود دارد و عملا قیمت کمتر مبنای رقابت نیست، اندازه بهره مندی شبکه توزیع از حاشیه سود تخصیص یافته معین کننده فروش می باشد.

وی ضمن بیان اینکه نظام اطلاع رسانی قیمت باید به گونه ای تعریف گردد که رقابت بین فراوریکنندگان و رقابت بین شبکه های مختلف توزیع را ایجاد کند گفت: این پروژه در پی ایجاد فضای رقابتی به وسیله استفاده از ظرفیت های مصرف کنندگان برای خرید کالای با کیفیت و قیمت پایین تر تعریف شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 آبان 1400 بروزرسانی: 29 آبان 1400 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1882

به "ابلاغ دستورالعمل درج قیمت فراوری کننده بر کالا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابلاغ دستورالعمل درج قیمت فراوری کننده بر کالا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید