استرداد وجه بلیت پرواز ها الزامی است، سازمان حمایت: با متخلفین برخورد می شود

به گزارش مجله آی سیب، معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف نمایندگان و تولیدنمایندگان گفت: با توجه به شرایط بوجود آمده پس از انتشار ویروس کرونا، با آژانس های متخلفی که از عودت وجه مشخص شده به مسافران خودداری نمایند برخورد خواهد شد.

استرداد وجه بلیت پرواز ها الزامی است، سازمان حمایت: با متخلفین برخورد می شود

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، سیدجواد احمدی گفت: در پی ابلاغ بخشنامه استرداد وجه بلیت پرواز های داخلی و خارجی از سوی سازمان هواپیمایی کشور، شرکت های هواپیمایی موظفند نسبت به استرداد وجه بلیط مسافران به دفاتر و شرکت های خدمات مسافرتی اقدام نمایند.

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت اضافه نمود: بدنبال اقدامات نظارتی و و بازرسی های بعمل آمده از سایت های فروش بلیط هواپیما و نیز حسب شکواییه ها و گزارشات شاکیان خصوصی تعیین شد مسافران زیادی اقدام به کنسل کردن پرواز های خود کرده و ضمن مراجعه به دفاتر خدمات مسافرتی خواستار عودت وجه بلیط خود شده اند. اما به نظر می رسد که آژانس های مسافرتی برخی شرکت ها از این کار خودداری کرده و برای لغو بلیت سفر ها از مردم جریمه دریافت می نمایند که این امر موجبات نارضایتی مسافران و سردرگمی آن ها را فراهم کرده است.

احمدی در این باره متذکر شد: با توجه به شرایط بوجود آمده پس از انتشار ویروس کرونا و جلوگیری از التهاب بازار و تبعات بعدی آن؛ این شرکت ها موظفند نسبت به استرداد وجه بلیط به دفاتر و شرکت های خدمات مسافرتی در اسرع وقت اقدام نمایند.

احمدی شرح داد: رعایت دقیق بخشنامه استرداد وجه بلیت از سوی تمامی آژانس های مذکور الزامی بوده و تحت هیچ شرایطی دفاتر مذکور اجازه کسر جریمه از مسافران را ندارند.

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت خاطر نشان کرد: بازرسی از دفاتر خدمات مسافرت هوایی همچنان ادامه خواهد داشت و هموطنان گرامی نیز می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه، مراتب را از طریق تلفن 124 به شکایات مردمی سازمان های صنعت، معدن وتجارت سراسر کشور اعلام و یا در سایت سازمان هواپیمایی کشوری، بخش شکایات، موضوع را درج نمایند و مطمئن باشند بدون اغماض با شرکت ها یا آژانس های متخلف برخورد و پول مسافران به آن ها برگردانده خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 876

به "استرداد وجه بلیت پرواز ها الزامی است، سازمان حمایت: با متخلفین برخورد می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استرداد وجه بلیت پرواز ها الزامی است، سازمان حمایت: با متخلفین برخورد می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید