برگزاری نشست هم اندیشی معاونان صنایع دستی 31 استان کشور در سمنان

به گزارش مجله آی سیب، نشست هم اندیشی معاونان صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با فعالان صنایع دستی در روزهای پنجشنبه و آدینه هفته جاری در استان سمنان در حال برگزاری است.

برگزاری نشست هم اندیشی معاونان صنایع دستی 31 استان کشور در سمنان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سمنان، در این نشست دو روزه معاونان صنایع دستی 31 استان کشور و معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مشاوران و مدیران کل ستادی در هتل سنگسر واقع در شهرستان مهدیشهر حضور دارند.

پویا محمودیان معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، هدف از برگزاری این نشست را آنالیز عملکرد استانها، آنالیز برنامه های پیش رو و مسائل و موانع در راه توسعه صنایع دستی و هدف گذاری برای سال آینده مطرح کرد.

او برگزاری این نشست را در ارتقای صنایع دستی کشور مؤثر دانست و گفت: برگزاری این نشست ها در رشد صندلی صنایع دستی در زمینه های مالی، اجتماعی و فرهنگی موثر است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان نیز در این نشست، هدف از استان سمنان از میزبانی این رویداد را فراهم کردن زمینه تحقق شعار سمنان 2020 مقصدی تازه برای سفر مطرح کرد.

محمد جهانشاهی وجود صنایع دستی و فراوریات صنایع دستی بر اساس احتیاج بازار را در جذب گردشگران موثر دانست و اضافه نمود: معاونان صنایع دستی استان ها می توانند نقش موثری در فراوری و حمایت از صنایع دستی و هنرمندان داشته باشند.

او با اشاره به برنامه های اجرا شده در حوزه صنایع دستی استان سمنان و فروش بیش از 50 میلیارد ریال صنایع دستی استان در دو ماه گذشته گفت: خوشبختانه دغدغه فروش آثار هنرمندان صنایع دستی در استان سمنان از بین رفته است.

معاونان صنایع دستی 31 استان کشور در این نشست دو روزه به بیان دستاوردها، مسائل و راهکارها برای توسعه صنایع دستی می پردازند.

نشست هم اندیشی معاونان صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از روز گذشته و با میزبانی استان سمنان شروع شده و امروز آدینه 23 آذر به کار خود خاتمه می دهد.

بازدید از بعضی جاذبه های تاریخی و کارگاه های صنایع دستی استان سمنان و بازدید از نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی در سمنان از جمله برنامه های جنبی این نشست دو روزه است.

بیش از چهار هزار و 500 هنرمند صنایع دستی در 52 رشته در استان سمنان مشغول فعالیت هستند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 27 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 280

به "برگزاری نشست هم اندیشی معاونان صنایع دستی 31 استان کشور در سمنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری نشست هم اندیشی معاونان صنایع دستی 31 استان کشور در سمنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید