تفاوت هتل های فولبرد (FB) و هافبرد (hb) چیست؟

به گزارش مجله آی سیب، فولبرد و هافبرد دو اصطلاحی هستند که مسافران هنگام رزرو هتل یا پیدا کردن یک هتل مناسب برای سفرهای خارجی و داخلی با آن روبرو می شوند. دو اصطلاح فولبرد (Full Board) و هافبرد (Half Board) اصطلاحاتی هستند که به برنامه غذایی پیشنهادی هتل ها اشاره دارند. اگر می خواهید که بیشتر با هتل های FB و HB و امکاناتی که ارائه می دهند آشنا شده، تفاوت آن ها را دانسته و برترین هتل برای سفرهای خارجی خود را انتخاب و رزرو کنید، ادامه این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران را به هیچ عنوان از دست ندهید. در ادامه این مطلب قصد داریم به آنالیز این که تفاوت هتل های فولبرد (FB) و هافبرد (HB) چیست بپردازیم.

تفاوت هتل های فولبرد (FB) و هافبرد (hb) چیست؟

معرفی هتل های فولبرد (FB)

کلمه بورد (Board) از زمانی که هتل به شکل امروزی خود از قرن 11 و 12 میلادی شکل گرفت، برای تعریف سرویس غذای هتل استفاده می شده است. بورد در زبان انگلیسی به معنای تخته بوده و در واقع شکل تخته ای که غذا روی آن سرو می شده است، باعث شده تا از این کلمه برای تعریف سرویس غذای هتل ها استفاده گردد. یکی از اصطلاحاتی که با استفاده از کلمه بورد به تعریف سرویس غذای هتل می پردازد، کلمه فولبرد است. همان طور که می توانید حدس بزنید، فولبرد به این اشاره دارد که هتل، تمامی سه وعده ضروری مسافران مانند صبحانه، ناهار و شام را به آن ها پیشنهاد می دهد. غذایی که در این هتل ها به صورت فولبرد به مسافران پیشنهاد می گردد، معمولاً به صورت بوفه بوده و مسافران باید خود غذای خود را سرو نمایند. هتل های فولبرد معمولاً علاوه بر رستوران سلف سرویس یا بوفه خود، رستوران های دیگری هم دارند. اما مسافران برای استفاده از خدمات رستوران های دیگر این هتل به صورت آلاکارت، باید حتماً هزینه غذا را بپردازند.

مزایای هتل های فولبرد

هتل های فولبرد (FB) معمولاً مناسب مسافرانی است که قصد دارند تا بیشتر زمان خود را در هتل گذرانده و می دانند که هر سه وعده غذایی خود را در این هتل میل می نمایند. بیشتر هتل هایی که در خارج از شهر یا در سواحل قرار دارند، خدمات فولبرد را پیشنهاد می دهند. با رزرو هتل های FB، مسافران می توانند از هزینه های جانبی برای خرید غذا در رستوران های مختلف جلوگیری نمایند.

معایب هتل های فولبرد

هزینه رزرو هتل های فولبرد به علت پوشش هر سه وعده غذایی بیشتر است. با این که برای مسافرانی که وعده های غذایی خود را در این هتل نوش جان می نمایند، خدمات فولبرد مالی تر است، اما در صوتی که مسافران نتوانند از این خدمات استفاده نمایند یا غذای خود را بیرون از هتل میل نمایند، ضرر خواهند کرد. هتل های فولبرد برای افرادی که دوست دارند در سفر خود غذاهای محلی، غذاهای خیابانی و رستوران های مختلف را امتحان نمایند مناسب نیست.

معرفی هتل های هافبرد (HB)

هتل های هافبرد (HB) هتل هایی هستند که تنها دو وعده غذایی را در پکیج خود ارائه می دهند. یکی از این وعده ها به صورت ثابت صبحانه بوده و دیگر وعده ممکن است شام یا ناهار باشد. بیشتر هتل های هافبرد، وعده غذایی شام را به عنوان دومین وعده خود پیشنهاد می دهند، اما مسافران امکان انتخاب بین این دو وعده را هم دارند. مانند هتل های فولبرد، هتل های هافبرد هم معمولاً از مدل رستوران های بوفه برای سرو غذای خود استفاده می نمایند. اما امکان این که وعده ناهار و شام به صورت آلاکارت سرو گردد هم وجود دارد. توجه داشته باشید که در این صورت، منوی غذایی تنها شامل دو یا سه گزینه بوده و نمی توانید مانند رستوران های دیگر، غذای موردنظر خود را از بین گزینه های مختلف و متعدد انتخاب کنید.

مزایای هتل های هافبرد

اگر می خواهید در طول سفر خود، صبحانه را میل نموده و سپس برای گشت و گذار به شهر بروید و شب به هتل بازگردید، هتل های هافبرد می توانند گزینه ای بهتر و مالی تر برای شما باشند. بعلاوه بعضی از مسافرانی که می دانند بیشتر از دو وعده در روز نمی توانند غذا بخورند و دو وعده برای آن ها کافی است، می توانند از این خدمات استفاده نموده و در هزینه های خود صرفه جویی نمایند. در بسیاری از هتل های هافبرد هم مسافران می توانند بین وعده غذایی ناهار یا شام یک گزینه را انتخاب نمایند که این موضوع هم می تواند در صرفه جویی در هزینه ها و مدیریت زمان برای آن ها مناسب تر باشد.

معایب هتل های هافبرد

اگر می خواهید بیشتر وقت و زمان خود را در هتل باشید و به هر سه وعده غذایی احتیاج دارید، باید حتماً یکی از وعده های خود را در رستوران های گران قیمت هتل میل نموده و این موضوع می تواند هزینه های سفر شما را افزایش بدهد. هتل های هافبرد بیشتر مخصوص مسافرانی است که قصد گشت و گذار در شهر را دارند. مسافرانی که بیشتر در هتل هستند و می خواهند از خدمات کامل هتل استفاده نمایند باید به سراغ هتل های فولبرد بروند.

تفاوت های هتل فولبرد و هافبرد

به طورکلی می توان گفت که تفاوت هتل های فولبرد و هافبرد در یک وعده غذایی است. هتل های فولبرد تمامی وعده های غذایی را در پکیج های خود ارائه داده و مسافران با پرداخت هزینه اقامت اولیه، دیگر احتیاجی به پرداخت هزینه اضافه برای سه وعده غذایی اصلی خود نخواهند داشت. هتل های هافبرد در پکیج های خود تنها دو وعده غذایی را پیشنهاد داده که یک وعده ثابت صبحانه بوده و دیگر وعده یا ناهار یا شام است. هتل های فولبرد برای مسافرانی مناسب است که می خواهند بیشتر تایم سفر خود را در هتل سپری نموده یا این که برای میل کردن وعده های غذایی اصلی به هتل باز گردند. با رزرو هتل فولبرد به جای خرید غذا از رستوران، می توانید تا حدود زیادی در هزینه ها صرفه جویی کنید. اما در صورتی که قصد دارید تا یک وعده غذایی خود را در رستوران های محلی، دکه های غذافروشی یا رستوران های دیگر صرف کنید، بهتر است که هتل های هافبرد را رزرو نموده و هزینه خدماتی که از آن استفاده نمی کنید را نپردازید. به این نکته مهم توجه داشته باشید که هر دو هتل فولبرد و هافبرد، تنها وعده های غذایی را در پکیج خود پیشنهاد می دهند. برای استفاده از مینی بار هتل ها، سفارش نوشیدنی یا میان وعده، باید هزینه اضافه پرداخت کنید.

هتل فولبرد مالی تر است یا هتل هافبرد؟

در کل می توان گفت که هتل فولبرد به علت ارائه هر سه وعده غذایی اصلی، گزینه گران قیمت تری است. اما با محاسبه قیمت غذاهایی که باید در رستوران سفارش بدهید، باید گفت که هتل های فولبرد در نهایت گزینه مالی تری برای شماست. البته به شرطی که شما از این خدمات استفاده نموده و به سراغ رستوران های دیگر هتل یا رستوران های داخل شهر مقصد نروید. در غیر این صورت یا اگر نمی توانید در روز سه وعده غذایی را میل کنید و تنها به دو وعده احتیاج دارید، هتل های هافبرد می توانند گزینه مناسب تر و مالی تری برای شما باشند.

رزرو هتل برای سفرهای خارجی با خبرنگاران

تفاوت اصلی هتل های هافبرد و فولبرد در یک وعده غذایی است که در پکیج های خود ارائه می دهند. هتل های فولبرد تمامی سه وعده صبحانه، ناهار و شام را ارائه می دهند. در صورتی که هتل های هافبرد تنها صبحانه را به همراه ناهار یا شام به صورت متغیر در پکیج خود ارائه می دهند. برای افرادی که نمی توانند سه وعده غذایی خود را در یک روز میل نموده یا این که می خواهند حداقل یک وعده را در رستوران های شهر نوش جان نمایند، هتل های هافبرد مناسب تر و مالی تر هستند. برای آشنایی بیشتر با دسته بندی های مختلف هتل و یا رزرو هتل برای سفرهای خارجی در کشورها و شهرهای دیگر، می توانید از سایر مطالب خبرنگاران تماشا نموده و با کارشناسان ما در ارتباط باشید. از همراهی شما تا سرانجام یک مطلب دیگر سپاس گزاریم.

سؤالات متداول

هتل هافبرد چیست؟

هتل های هافبرد هتل هایی هستند که در پکیج های پیشنهادی خود تنها دو وعده غذایی را ارائه می دهند. یکی از این وعده های غذایی به صورت ثابت صبحانه بوده و دیگری ممکن است وعده ناهار یا شام باشد.

هتل فولبرد چیست؟

هتل های فولبرد هتل هایی هستند که در پکیج های پیشنهادی خود هر سه وعده صبحانه، ناهار و شام را پیشنهاد داده و برای افرادی مناسب هستند که بیشتر زمان سفر را در هتل سپری می نمایند.

هتل هافبرد بهتر است یا فولبرد؟

هتل های هافبرد برای مسافرانی که قصد دارند تا یک وعده غذایی را در شهر یا رستوران های محلی نوش جان نمایند مناسب تر است. اما افرادی که بیشتر زمان سفر را در هتل هستند و می خواهند از رستوران های هتل استفاده نمایند به سراغ هتل فولبرد می روند.

نحوه رزرو هتل برای سفرهای خارجی به چه صورت است؟

برای رزرو هتل برای سفرهای خارجی خود، می توانید با کارشناسان یک آژانس مسافرتی معتبر مانند خبرنگاران در تماس باشید.

منبع: الی گشت
انتشار: 3 مهر 1403 بروزرسانی: 3 مهر 1403 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 2341

به "تفاوت هتل های فولبرد (FB) و هافبرد (hb) چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاوت هتل های فولبرد (FB) و هافبرد (hb) چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید