تماشای مستقیم پرتاپ فضاپیمای آرتمیس 1 ناسا به ماه

به گزارش مجله آی سیب، انسان ها از سال 1972 پا به ماه نگذاشته اند، اما امروز دوشنبه، 29 اوت (7 شهریورماه 1401)، ناسا قرار است فرایند بازگرداندن انسان ها به ماه را شروع کند. آرتمیس 1، یک موشک بدون سرنشین، قرار است از مرکز فضایی کندی در یک ماموریت 42 روزه به ماه برود.

تماشای مستقیم پرتاپ فضاپیمای آرتمیس 1 ناسا به ماه

به گزارش خبرنگاران به نقل از راهنماتو، این یک ماموریت آزمایشی است که قرار است کپسول اوریون را که قرار است 12 سرنشین را در نهایت در خود جای دهد، تست کند؛ بنابراین پرتاب فضاپیمای آرتمیس 1 ناسا، یکی از بزرگترین رویداد های فضایی بشر است که احتمالاً بسیاری از علاقمندان دوست دارند آن را به صورت مستقیم دیدن نمایند.

آرتمیس 1 چه زمانی به فضا پرتاب می گردد؟

در صورت مساعد بودن آب و هوا، ماموریت آرتمیس 1 قرار است در طی یک پنجره پرتاب دو ساعته که روز دوشنبه در ساعت 8:33 صبح به وقت شرقی (17:03 به وقت تهران) باز می گردد، بلند گردد. بر اساس گزارش The Weather Channel، بارش باران در اوایل روز پیش بینی می گردد. اگر آب و هوا مساعد نباشد، پنجره بعدی در وقت ظهر در روز آدینه، 2 سپتامبر (11 شهریورماه 1401) باز می گردد.

چگونه می توان پرتاب آرتمیس 1 را به صورت آنلاین دیدن کرد؟

چندین گزینه آنلاین برای دیدنی هواداران این پرتاب فضایی وجود دارد. ناسا پوشش زنده را از ساعت 6:30 صبح به وقت شرقی شروع خواهد نمود و شما می توانید در هر یک از فید های زیر فرآیند پرتاب را به صورت زنده دیدن کنید:

کانال رسمی یوتیوب ناسا

وبسایت رسمی ناسا

کانال رسمی مرکز فضایی کندی در یوتیوب

چه چیزی آرتمیس 1 را منحصر به فرد می نماید؟

این بزرگترین پرتاب در مدت زمان طولانی خواهد بود و موشک 98 متری این پرتاب به عنوان قدرتمندترین موشک تاریخ نامیده شده است. دو تقویت نماینده موشک جامد با 733000 گالن پیشران پر شده است که مدارگرد اوریون را از اتمسفر خارج و به مدار می برد. کپسول اوریون بدون سرنشین است، اما دارای سه آدمک در عرشه خواهد بود تا آزمایش کند که انسان در پرواز چه چیزی را از نظر نیروی گرانش و تشعشعات باید تحمل کند.

منبع: راهنماتو

منبع: فرارو
انتشار: 9 شهریور 1401 بروزرسانی: 9 شهریور 1401 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 2143

به "تماشای مستقیم پرتاپ فضاپیمای آرتمیس 1 ناسا به ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تماشای مستقیم پرتاپ فضاپیمای آرتمیس 1 ناسا به ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید