روستای داماش معروف به عروس شهرهای گیلان

به گزارش مجله آی سیب، روستای داماش

در این مقاله از معرفی دیدنی های استان گیلان شما را با روستای داماش که یکی از روستایی گردشگری و محبوب در بین گردشگران است آشنا خواهیم کرد. در ادامه با مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید.

روستای داماش معروف به عروس شهرهای گیلان

در گوشه کنار کشور عزیزمان ایران انقدر مکان ها و منطقه ها تماشای وجود دارد که میتوان روزها یا فصل ها را برای رفتن به این منطقه ها تماشای و متنوع برنامه ریزی کرد و از تماشا مکان های نو لذت برد . فقط در شمال کشور و استان گیلان میتوان در بین کوه ها و جنگل ها و روستا ها کلی جای تماشای پیدا کرد که شاید تا به امروز کمتر کسی نام آنرا شنیده باشد و یا از وجودشان بی خبر باشیم که یکی از این مکان ها که هواداران زیادی دارد روستای داماش گیلان است که در ادامه بیشتر درباره آن شرح خواهیم داد

داماش سرزمینی بر بلندای گیلان، جایی نزدیک به آسمان، ایستاده بر کوهی باشکوه و نقش بسته بر جنگلی سبز است. تماشا این سرزمین رویایی ارزشش را دارد که از مسیرهای پیچ و خم دار خاکی بگذریم و به بهشتی دست یافتنی برسیم.

آب و هوای روستای داماش در بهار و تابستان، معتدل و خنک است و در فصل های پاییز و زمستان بسیار سرد است، به همین علت این منطقه یکی از مقاصد عالی برای سفر تابستانه است.

یکی از جاذبه های طبیعی این روستا گل سوسن چلچراغ است که اگر شانس آن را داشته باشید و در اوایل تابستان به آنجا سفر کنید تماشا آن نصیبتان خواهد شد و حس کافی را در کنار آب و هوای خوش و منظره ها دلپذیر در کنار این گل های زیبا خواهید داشت.

روستای داماش کجاست ؟

داماش از روستاهای ییلاقی شهر جیرنده، بخش عمارلو، شهرستان رودبار است. این روستا در حدفاصل جاده رشت به تهران، بین لوشان و بره سر جای گرفته است.مردم داماش گیلک هستند.

  • پل خشتی لنگرود قدیمی ترین پل تاریخی لنگرود
  • آشنایی با بنای تاریخی شهرداری رودسر
  • روستای ارده، روستای زیبا با اهالی باصفا در رضوانشهر گیلان
  • روستای زیبا و خوش آب و هوای استخرگاه
  • ساحل چمخاله دومین قطب توریستی گیلان
  • آشنایی با جاذبه های گردشگری ماسوله
منبع: تاپ تراول
انتشار: 24 مهر 1403 بروزرسانی: 24 مهر 1403 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 2354

به "روستای داماش معروف به عروس شهرهای گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستای داماش معروف به عروس شهرهای گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید