تیان آن من، بزرگ ترین میدان جهان

به گزارش مجله آی سیب، میدان دیدنی تیان آن من (Tiananmen) واقع در قلب پکن و میانه خیابان چانگ آن، جایی است که می توانید برج تیان آن من، یادمانی برای قهرمانان مردم، تالار بزرگ مردم، تالار یادبود رئیس مائوتسه تونگ (Mao Zedong) و مراسم بالا بردن پرچم ملی را تماشا کنید. روزانه هزاران نفر به این میدان می آیند و مطمئناً نباید بازدید از آن را از دست داد! این میدان با 440,000 متر مربع، بزرگ ترین میدان شهری جهان محسوب می شود. در میدان تیان آن من 1000,000 نفر به طور همزمان می توانند حضور داشته باشند.

تیان آن من، بزرگ ترین میدان جهان

جاذبه های تیان آن من

در ضلع شمالی میدان، برج تیان آن من قرار گرفته است. این سازه ابتدا در سال 1417 در زمان سلسله مینگ ساخته شد و میدان دروازه جلویی شهر ممنوعه بود. مهم ترین استفاده این برج، معرفی امپراطور جدید و همسر وی به مردم عادی بود. تا سال 1911 زمانی که آخرین پادشاهی فئودال به انتها رسید، هیچ کس جز خاندان سلطنتی و اشراف حق ورود به این سازه را نداشت. یادمان گرانیتی قهرمانان مردم نیز، درست در وسط میدان قرار گرفته است. این سازه در سال 1952 ساخته شد و بزرگ ترین یادمان تاریخ چین به حساب می آید. جمله قهرمانانِ مردم، جاویدان هستند توسط رئیس مائو بر روی آن حکاکی شده است. هشت نقش برجسته بزرگ، تاریخ مدرن توسعه چین را به مردم نشان می دهد. دو ردیف نرده مرمری سفید نیز به سادگی و زیبایی دور یادمان را حصار کشیده اند.

در غرب میدان می توانید تالار بزرگ مردم را ببینید. این سازه در سال 1959 نصب شده و محل برگزاری مجلس ملی چین و محوطه ای برای امور سیاسی و دیپلماتیک است. زمین تالار مرکزی با مرمر سنگفرش شده و چراغ های کریستالی از سقف آویزان هستند. تالار کنفرانس پشت این قسمت 10,000 نفر گنجایش دارد. تالار ضیافت نیز سالنی بزرگ با 5,000 صندلی است. برای دیدن سالن یادبود مائو نیز باید به ضلع جنوبی میدان بروید. این تالار به سه تالار دیگر تقسیم شده و پیکر مائو تسه تونگ در یک تابوت کریستالی پوشیده شده از گل های ارزشمند و تازه در یکی از این قسمت ها نگهداری می شود. این بنا به علت پروژه های بازسازی از اول مارس تا 31 آگوست سال 2017 بسته خواهد بود.

یکی دیگر از مقاصد مهم گردشگری پکن، موزه ملی چین است که در شرق میدان تیان آن من قرار گرفته است. این موزه در سال 2003 تأسیس شده و ترکیبی از موزه تاریخ چین و موزه انقلاب چین است. در داخل موزه انقلاب، اشیای متعددی از عکس، کتاب و مدل هایی برای نمایش توسعه چین مدرن را خواهید دید. موزه تاریخ همچنین تعداد زیادی نسخ خطی با تصاویری از تاریخ طویل و فرهنگ باشکوه چین از 1,700,000 سال قبل تا سال 1921، زمان انتها حکومت آخرین امپراطور را به نمایش می گذارد.

مراسم به اهتزاز در آوردن پرچم

پرچم سرخ و پنج ستاره چین، در بالای میدان، در بلندای آسمان به اهتزاز در آمده است. مراسم بالا بردن پرچم برای گردشگران یکی از جاذبه های مهم به حساب می آید. برای تماشای این مراسم باید صبح بسیار زود از خواب بیدار شده و قبل از طلوع خورشید در میدان حضور داشته باشید. تنها در این صورت است که می توانید در میان انبوه جمعیتی که برای تماشای آن می آیند جای مناسبی پیدا کنید.

نکات مفیدی درباره میدان تیان آن من

میدان تیان آن من، نام خود را از دروازه ای به همین نام گرفت که در سال 1415 به عنوان دروازه ای در دیوار شهر امپراطوری دوران مینگ ساخته شد. این دروازه در انتهای دوران حکومت سلسله مذکور ویران شد.

تا سال 1954 دروازه ای در مرکز میدان وجود داشت و با نام دروازه چین شهرت داشت. این دروازه بعدها برای گسترش میدان تخریب شد.

مائوتسه تونگ که در تالار یادبود خود به صورت مومیایی شده نگهداری می شود، جمهوری خلق چین را در اول اکتبر سال 1949 در این میدان تأسیس کرد.

بادبادک بازی در میدان تیان آن من بسیار رواج داشته و فروشندگانی هستند که به مردم بادبادک می فروشند.

منبع: گردشبان
انتشار: 2 بهمن 1399 بروزرسانی: 2 بهمن 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1401

به "تیان آن من، بزرگ ترین میدان جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیان آن من، بزرگ ترین میدان جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید