حجم آب دریاچه ارومیه همچنان فراتر از 5 میلیارد متر مکعب

به گزارش مجله آی سیب، رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی از افزایش حجم آب دریاچه ارومیه اطلاع داد.

حجم آب دریاچه ارومیه همچنان فراتر از 5 میلیارد متر مکعب

به گزارش خبرنگار رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی با اشاره به شروع فصل گرما و تبخیر بالای آب در حوضه آبریز دریاچه،گفت: حجم آب نگین آبی آذربایجان هم اکنون به بیش از پنج میلیارد و 190 میلیون مترمکعب رسیده است.

سرخوش اظهار کرد: شرایط دریاچه ارومیه هم اکنون نسبت به سال های اخیر مساعد است، اما باید توجه کرد که کوشش ها برای احیای نگین آبی آذربایجان طبق برنامه ادامه دارد.

این مسئول ادامه داد: وسعت این دریاچه نیز به سه هزار و 224 کیلومتر مربع رسیده که رقم بسیار مناسبی در این فصل از سال است.

رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی با اعلام اینکه تراز دریاچه ارومیه به یک هزار و 271 متر و 88 سانتی متر رسیده، اضافه نمود: با وجود افزایش چشمگیر تبخیر آب با شروع فصل گرما، شاهد ثابت ماندن نسبی تراز این دریاچه نسبت به هفته های گذشته هستیم که نشانگر موفقیت در طرح های ستاد احیای دریاچه ارومیه است.

سرخوش با اعلام اینکه طرح های مهم انتقال آب به دریاچه ارومیه طی امسال و به تدریج به بهره برداری می رسد،یادآور شد: طرح انتقال آب از جنوب آذربایجان غربی به دریاچه هم اکنون بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امسال به بهره برداری می رسد.

ن م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 12 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1052

به "حجم آب دریاچه ارومیه همچنان فراتر از 5 میلیارد متر مکعب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حجم آب دریاچه ارومیه همچنان فراتر از 5 میلیارد متر مکعب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید