حمایت از صنایع دستی و گردشگری در اولویت واقع شده است

به گزارش مجله آی سیب، رئیس امور فرهنگ، گردشگری و ورزش سازمان برنامه وبودجه کشور گفت: این نمایشگاه صنایع دستی فرصت خیلی خوبی را فراهم نموده تا صنعتگران حوزه صنایع دستی بتوانند آثارشان را در معرض نمایش قرار دهد.

حمایت از صنایع دستی و گردشگری در اولویت واقع شده است

هادی جعفرنژاد امروز پنجشنبه 8 شهریور 97 در حاشیه بازدید از سی امین نمایشگاه ملی صنایع دستی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: در این نمایشگاه فضای خیلی خوبی هم برای بخش خصوصی به صورت مجزا و هم بخش دولتی فراهم گردیده است. به نظرم کار خوب و شکیل و مناسبی انجام گردیده و فرصت خوبی است تا تولیدکنندگان آثار خود را در معرض نمایش بگذارند.

سرپرست امور فرهنگ، گردشگری و ورزش سازمان برنامه وبودجه کشور ادامه داد: در بازدید از غرفه ها، با برخی از هنرمندان صحبت کردیم. آنان در کنار رضایتی که از برپایی نمایشگاه ها داشتند، در خصوص بازاریابی، بسته بندی و صادرات هم مواردی را عنوان کردند که در سازمان مطرح خواهیم کرد.

جعفرنژاد با اشاره به نقش حمایتی سازمان برنامه وبودجه کشور اعلام کرد: حمایت از همه حوزه ها و بخش ها بر عهده این سازمان است. حوزه صنایع دستی و گردشگری هم در اولویت واقع شده است. در این زمینه طرح اشتغال میراث فرهنگی و گردشگری به عنوان اولین طرح اشتغال در کل کشور موردتوجه واقع شده است.

او اضافه نمود: در این راستا تفاهم نامه ای میان سازمان برنامه وبودجه و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امضا گردیده که بر اساس آن حدود 8هزار میلیارد تومان تسهیلات به رونق صنایع دستی و گردشگری اختصاص یافته است.

سرپرست امور فرهنگ، گردشگری و ورزش سازمان برنامه وبودجه کشور یادآور شد: امضای این تفاهم نامه گام خیلی مهمی برای پیشرفت صنایع دستی و گردشگری کشور است که بر اساس پیش بینی ها از هفته آینده عملیاتی خواهد شد.

او در خاتمه از کوشش معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی به منظور برگزاری نمایشگاه ملی صنایع دستی قدردانی و از نمایشگاه ها به عنوان فرصتی مناسب برای معرفی هنرهای سنتی کشورمان به مردم و برقراری ارتباط مستقیم میان هنرمندان و مردم یاد کرد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 20 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 27

به "حمایت از صنایع دستی و گردشگری در اولویت واقع شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از صنایع دستی و گردشگری در اولویت واقع شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید