خجالت های گردشگری از سرویس بهداشتی تا تابوهای قدیمی

به گزارش مجله آی سیب، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی راهنمایان گردشگری ایران به بعضی مصادیق که در کشور علی الخصوص در حوزه گردشگری باعث خجالت می گردد، پرداخت و گفت: یکی از چیزهایی که در فرهنگ ما باعث خجالت می گردد همین سرویس های بهداشتی در عرصه گردشگری است.

خجالت های گردشگری از سرویس بهداشتی تا تابوهای قدیمی

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور خیلی ارزان کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرنگاران، آرش نورآقایی یکی از دنیاگردان امروزی دنیا است که در کوله بار 15ساله سفرهای خود کارنامه ای بیش از 250 سفر خارجی به 39 کشور دنیا را دارد و ایران را نیز به خوبی گشته است کما اینکه معتقد است 5 برابر آن چیزی که در ایران سفر نموده است هنوز دیدنی های متعدد ایران را ندیده است.

حال به فراخور نزدیک شدن به رویداد بین المللی برگزاری هفدهمین کنوانسیون دنیای راهنمایان گردشگری از تاریخ 6 لغایت 18 بهمن ماه، با این مدرس گردشگری در خبرنگاران گفت وگوی تفصیلی در زمینه های متعددی از جمله مسائل راهنمایان گردشگری، دغدغه های سفر در ایران و دنیا، فرهنگ گردشگری، انتظارات از مسئولان و نهادها برای هم افزایی در عرصه گردشگری و ده ها سوژه و مورد دیگر مطرح شد که در روزهای آینده مطلب کامل آن منتشر خواهد شد ولی در این رابطه بخش های مهم و کلیدی این گفت وگوی تفصیلی در بخش های کوتاه ارائه می گردد.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی راهنمایان گردشگری ایران درباره یکی از معضلات حوزه گردشگری کشور که همانا سرویس های بهداشتی است، گفت: یک چیزهایی در فرهنگ کشور ما است که باعث خجالت می گردد که یکی از آنها همین سرویس های بهداشتی، علی الخصوص در عرصه گردشگری است.

مهمان نوازی سنتی با مهمان نوازی حرفه ای فرق می نماید

نورآقایی ادامه داد: به هر حال باید یک روزی این تابوها در کشور شکسته گردد و متأسفانه از این واژه ها و چیزهایی که باعث خجالت می گردد بسیار داریم، ولی هر زمان می خواهیم درباره این موارد صحبت کنیم هجمه وارد می گردد، در حالی که نقد کردن به معنای کوبیدن نیست بلکه نقد یعنی از زوایایی دیگر نزدیک شدن به نظر افراد است و به نوعی نقد بخشی از ماهیت شناسی است، مثلاً در یک برنامه ای بنده عنوان نمودم که مهمان نوازی سنتی با مهمان نوازی حرفه ای فرق می نماید که واقعاً هم فرق دارد که درباره این اظهارنظر نقدهایی صورت پذیرفت.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی راهنمایان گردشگری ایران عنوان نمود: بنابراین سرویس بهداشتی نیز در عرصه گردشگری بسیار اهمیت دارد و اصلاً بعضی از بیماری ها به وسیله سرویس بهداشتی انتقال می یابد.

سرویس های بهداشتی شیک برای گردشگران

نورآقایی اظهار داشت: از طرفی هم در حوزه گردشگری صرف اینکه ما باید سرویس بهداشتی خوبی داشته باشیم باید سرویس های بهداشتی شیک نیز داشته باشیم، بنابراین ما باید بدون تعصب، بعضی آموزه های قدیمی و حتی ضرب المثل هایمان را به فراخور زمان و مکان تغییر، اصلاح و حتی معکوس کنیم و آنها را در بوته نقد قرار دهیم و این جرأت تغییر را داشته باشیم، بنابراین سرویس های بهداشتی نیز یکی از چیزهایی است که در عرصه گردشگری باعث خجالت می گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 705

به "خجالت های گردشگری از سرویس بهداشتی تا تابوهای قدیمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خجالت های گردشگری از سرویس بهداشتی تا تابوهای قدیمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید