داودی: لازم بود تلنگر بخورم، طلای بزرگسالان آسیا ارزش بیشتری برایم داشت

به گزارش مجله آی سیب، نایب قهرمان وزنه برداری جوانان دنیا گفت: از اینکه قهرمان نشدم واقعاً ناراحت شدم اما فکر می کنم لازم بود تلنگری بخورم و جدی تر تمرینات را دنبال کنم.

داودی: لازم بود تلنگر بخورم، طلای بزرگسالان آسیا ارزش بیشتری برایم داشت

علی داودی در مصاحبه با خبرنگاران درباره عملکرد خود در مسابقات قهرمانی جوانان دنیا بیان نمود: سطح مسابقات بالا بود و وزنه بردار ارمنی هم یک سال در مسابقه ای شرکت ننموده بود و نمی دانم چه کار نموده بود که 20-30 کیلوگرم افزایش رکورد داشت (با خنده). من مطمئن بودم این وزنه ها را می زنم. البته بعد از مسابقه هر حرفی بزنی تبدیل به بهانه می گردد اما در فیجی ساعت خوابم بهم ریخت و زمان مسابقه که اوج استرس و هیجان بود، خوابم می آمد. 100 درصد آماده نبودم و اگر آماده بودم وزنه های بیشتری می زدم و حتی رکورد دنیا را هم می شکستم. برای اینکه قهرمان نشدم واقعاً ناراحت شدم اما فکر می کنم لازم بود تلنگری بخورم و جدی تر تمرینات را دنبال کنم.

داودی در خصوص اینکه بعضی کارشناسان معتقدند نباید بیش از حد به او فشار می آوردند، توضیح داد: فکر می کنم این مسئله هم درست باشد چون قبل از سال جدید در جام فجر شرکت کردم و بعد هم مسابقات قهرمانی آسیا را داشتم. من از سال گذشته که برای مسابقات جوانان دنیا ازبکستان تمرین می کردیم در اردو بودم تا همین مسابقات جوانان دنیا 2019 و هر زمان به خانه رفته ام در حد 3-4 روز بوده است. فکر می کنم بدنم هم تحلیل رفته چون آب و هوای فیجی گرم بود. با این حال خدا را شکر تیم قهرمان شد. من هم فکر نمی کردم عملکردم به این شکل گردد چون در تمرینات تا نزدیک رکوردهایم پیش رفته بودم.

وزنه بردار فوق سنگین ایران با اشاره به حضور در مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا تاکید نمود: رقابت در مسابقات قهرمانی آسیا سنگین بود و من 5-6 رقیب داشتم. مدال جوانان خیلی ارزشمند است اما مدال بزرگسالان آسیا برایم ارزش بیشتری دارد. البته اگر مسابقات قهرمانی جوانان دنیا سر جای خود برگزارمی شد مدال طلا را می گرفتم اما مسابقات کمی جلو افتاد. با این حال با اختلاف یک کیلوگرم باختم و اختلاف زیاد نبود.

او در خصوص زمان اضافه شدنش به اردوی تیم ملی بزرگسالان نیز گفت: فکر می کنم دو هفته بیرون اردو باشم بهتر است چون مدت زمان زیادی را در اردوها بودم و انگار زده شده ام. بنابراین خیلی خوب است که کمی استراحت کنم و از لحاظ روحی برگردم در این صورت بهتر می توانم کار کنم و ان شاءالله از حدود دو هفته دیگر به اردو اضافه می شوم.

نایب قهرمان جوانان دنیا در پاسخ به این پرسش که فکر می نماید مدت زمان باقی مانده تا قهرمانی بزرگسالان دنیا فرصت مناسبی باشد تا بتواند رکوردهایش را افزایش دهد و خود را آماده کند، تاکید نمود: فکر می کنم اگر 10 کیلوگرم روی رکوردهایم بیاورم در مسابقات دنیای تایلند می توانم عملکرد قابل قبولی داشته باشم. تا رقابت دسته فوق سنگین مسابقات دنیای حدود 110 روز باقی مانده که فرصت خوبی است تا به آمادگی کامل برسم.

او در خصوص قهرمانی تیم جوانان و عملکرد علیرضا یوسفی نوجوان توضیح داد: تیم جوانان برای چهارمین مرتبه قهرمان دنیا شد که ارزشمند است و اکثر ملی پوشان مدال گرفتند به جز دو، سه نفر که بدشانسی آوردند. علیرضا یوسفی هم بیشتر از انتظاری که از یک وزنه بردار نوجوان وجود داشت، وزنه زد. او از سال 2020 وارد رده سنی جوانان می گردد و ورزشکار قدرتمندی است که می تواند سال بعد طلای جوانان دنیا را بگیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 229

به "داودی: لازم بود تلنگر بخورم، طلای بزرگسالان آسیا ارزش بیشتری برایم داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داودی: لازم بود تلنگر بخورم، طلای بزرگسالان آسیا ارزش بیشتری برایم داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید