دیجی کالا در پیک چهارم کرونا

به گزارش مجله آی سیب، دیجی کالا به عنوان بزرگترین فروشگاه خرده فروشی آنلاین در ایران، طی بیانیه مطبوعاتی از اقدامات و ظرفیت های خود در پیک چهارم کرونا اطلاع داد.

دیجی کالا در پیک چهارم کرونا

ورود کرونا به پیک چهارم خود باعث شده است که شاهد افزایش خریدهای اینترنتی در کشور باشیم. به همین دلیل دیجی کالا بیانیه ای، از اقدامات خود در پیک چهارم کرونا و همچنین میزان افزایش ظرفیت های خدماتی در این بازه زمانی، منتشر نموده است.

توسعه زیرساخت ها دیجی کالا در ایام کرونا

در این بیانیه آمده است؛ با گسترش ویروس کرونا و ورود آن یه پیک چهارم، دیجی کالا با توسعه زیرساخت ها و استخدام 3500 نفر نیروی انسانی در بخش عملیات ظرفیت پردازش روزانه خود را از 300 هزار کالا به 600 هزار کالا رسانده است. پردازش و ارسال حدود 400 هزار کالا از ابتدای فروردین 1400 نشان از افزایش 48 درصدی ظرفیت ارسال سفارش ها نسبت به مدت مشابه در سال گذشته می باشد.

اولویت قرار دریافت خرید آنلاین توسط مشتریان در دوران کرونا باعث شده است تا فروشندگان نیز تمایل بیشتری به حضور در فضای آنلاین و مارکت پلیس ها پیدا نمایند، از این رو پس از شیوع کرونا تعداد فروشندگان دیجی کالا از 70 هزار به بیش از 160 هزار فروشنده رسیده است. این فروشندگان 90 درصد کالاهای موجود در این فروشگاه اینترنتی را تامین می نمایند.

حضور 160 هزار فروشنده در دیجی کالا و پراکندگی در شهرها و مناطق مختلف،با وجود محدودیت های جدید در ایام کرونا و امکان مسدود بودن راه ها، باعث پیچیدگی های عملیاتی و لجستیکی بیشتری نیز شده است. به عنوان مثال ممکن است در یک سفارش کالایی باشد که در انبار دیجی کالا موجود است، اما بخش دیگر این سفارش باید توسط فروشنده تأمین گردد. حالا اگر فروشنده در شهر دیگری باشد و برای انتقال کالا با چالش روبرو گردد، فرآیند پردازش سفارش کاربر در دیجی کالا تکمیل نمی گردد.

از این رو قابلیت جدید که توسط دیجی کالا در مهرماه 1399 از آن رونمایی شد ارسال سفارش توسط فروشنده بود. در این روش مشتریان می توانند در فهرست محصولات نشان ارسال توسط فروشنده را مشاهده نمایند. از این رو فروشندگان بدون احتیاج به ارسال کالا به انبار دیجی کالا می تواند به صورت مستقیم سفارش را برای مشتریان ارسال نمایند. با تسهیل فرایند ارسال محصول، کار فروشندگان ساده تر و رضایت مشتریان بیشتر شده است.

همچنین دیجی کالا امکانی فراهم نموده تا مشتریان به بیشتر از 4 میلیون کالا دسترسی داشته باشند که برای تسریع فرآیند ارسال بیش از 50 مرکز توزیع (23 شعبه شهرستان، 19 نمایندگی ارسال، 8 شعبه در تهران به علاوه 3 مرکز تحویل و دریافت حضوری کالا در تهران) وظیفه ارسال سفارش ها را بر عهده دارند.

در این بیانیه آمده است با توجه به شرایط به وجود آمده در پیک چهارم کرونا و افزایش سفارش ها، تعداد کل نیروهای دیجی کالا از 4500 نفر به 8200 نفر رسیده است. و برای هر سفارش بیش از 8 هزار نیروی انسانی درگیر هستند که نزدیک به 80 درصد این افراد در بخش توزیع، انبار، امور مشتریان و محتوا فعالیت دارند.

در شرایط کنونی و قرار دریافت بیش از 250 شهرستان در شرایط قرمز کرونایی، یکی از امن ترین اقدامات برای کاهش رفت و آمدها و کاهش ریسک ابتلا به ویروس کرونا خرید اینترنتی است. دیجی کالا برای تمام مشتریان جدیدی که برای اولین بار از سایت یا اپلیکیشن دیجی کالا قصد خرید دارند، امکان ارسال رایگان را برای تمامی سفارش ها شامل سوپرمارکتی و غیر سوپرمارکتی فراهم نموده است.

امکان خرید دارو فعال شد

عرضه کالاهای سلامت محور دارویی و غیردارویی توسط اغلب پلتفرم های مطرح خرده فروشی آنلاین در جهان مانند سرویس داروخانه آمازون، بی سابقه نیست. با توجه به تاثیرات مثبت این اقدام و درحالی که این روزها کشور با موج چهارم کرونا همراه شده، ضرورت تقویت کسب وکارهای نو در حوزه اقتصاد دیجیتال پیش از پیش احساس می گردد.استفاده از تمامی ظرفیت ها حوزه دیجیتال برای ارائه خدماتی که ارتباط مستقیم با سلامت مردم به ویژه در ایام کرونا دارند، امری لازم است.

به همین دلیل و در چارچوب قوانین موجود، از اواخر بهمن 1399 لیستی از داروخانه هایی را که مجوز فروش آنلاین دارند، توسط دیجی کالا اعلام شد تا در این زمینه هم جوابگوی احتیاج مشتریان باشد و شرایط حذف ترددهای غیرضروری کاربران را فراهم کند

دیجی کالا در کوشش است تا باگسترش زیر ساخت ها، بهبود و ساده سازی ثبت سفارش ها، امکان خدمات رسانی به تعداد بیشتری از مشتریان گرامی را فراهم کند و در این شرایط که کشور وارد پیک چهارم کرونا شده است، با بهبود سرویس های آنلاین خود و برطرف احتیاج مردم به تأمین سریع مایحتاج زندگی به کاهش انتشار ویروس کرونا یاری کند.

منبع: فرارو
انتشار: 24 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1400 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1621

به "دیجی کالا در پیک چهارم کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیجی کالا در پیک چهارم کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید