رونق گردشگری در استان های جنوبی با طرح تعطیلی زمستانی مدارس

به گزارش مجله آی سیب، طرح تعطیلی زمستانی مدارس باعث رونق گردشگری در استان های جنوبی می گردد.

رونق گردشگری در استان های جنوبی با طرح تعطیلی زمستانی مدارس

به گفته علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی با عملی شدن تعطیلات زمستانی دانش آموزان گامی بزرگ در رونق توریستی استان های جنوبی برداشته می گردد. او گفت:

ایجاد زیرساخت های توریستی در سال های اخیر پیشرفت خوبی داشته و در مناطقی که زیرساخت های لازم موجود نیست از توسعه بوم گردی برای جذب توریست استفاده می گردد.

وی اضافه نمود:

به منظور عملیاتی شدن تعطیلات زمستانی مقرر شد مدارس در این طرح پنج روز تعطیل باشند که با احتساب پنجشنبه و آدینه این تعطیلات در یک هفته خلاصه می گردد.

او در پاسخ به این که آیا تعطیلی دانش آموزان با وجود تعطیل نبودن والدین کارمند آن ها می تواند راهکاری برای رونق توریستی باشد، شرح داد:

برای اجرای طرح تعطیلی زمستانی کارمندان، باید مراحل بسیاری طی گردد به همین علت این تعطیلات فقط برای مدارس در نظر گرفته شد. کارمندان دولت می توانند برای سفر از مرخصی های خود استفاده نمایند و مسئله ای در این زمینه وجود ندارد.

در رابطه با آمادگی جاده، راه و مراکز اقامتی برای اجرای طرح تعطیلات زمستانی باید گفت که در ایام عید که مسافرت افزایش می یابد احتیاج مسافران در حوزه راه، جاده، خطوط حمل و نقل هوایی، ریلی و...فراهم می گردد این درحالی است که در تعطیلات زمستانی تعداد مسافران از ایام نوروز بیشتر نیست.

اجرای طرح تعطیلات زمستانی مدارس در رونق توریستی نقش مهمی را می تواند ایفا نماید با اجرای این طرح اوجی دیگر مانند ایام عید در صنعت توریستی استان های جنوبی کشور ایجاد می گردد زیرا نیمه دوم سال شرایط این استان ها از نظر دمای هوا و... مطلوب می گردد.

منبع: کجارو / میراث آریا
انتشار: 1 اسفند 1400 بروزرسانی: 1 اسفند 1400 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1980

به "رونق گردشگری در استان های جنوبی با طرح تعطیلی زمستانی مدارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونق گردشگری در استان های جنوبی با طرح تعطیلی زمستانی مدارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید