ساعت بازی بسکتبال ایران ، اسپانیا؛ چگونه ببازیم؟

به گزارش مجله آی سیب، جام جهانی بسکتبال این روز ها به میزبانی سه کشور آسیایی در حال برگزاری است که تیم ملی ایران با حضور در گروه هفتم این تورنمنت، ملاقات های دشواری را سپری نموده و قرار است امروز از ساعت 17 و در آخرین ملاقات مرحله گروهی به مصاف اسپانیا، قهرمان جهان، برود.

ساعت بازی بسکتبال ایران ، اسپانیا؛ چگونه ببازیم؟

ایران در این تورنمنت آغاز بسیار بدی داشت و مقابل برزیل، یکی از باتجربه ترین تیم های حاضر در جام جهانی بسکتبال، با نتیجه صد بر 59 بازنده شد. این شکست سنگین ترین شکست تاریخ بسکتبال ایران در ادوار جام جهانی بود؛ هرچند ایران در مقایسه با برزیل سابقه چندانی در این جام نداشت؛ ولی بازی دوم با ساحل عاج ساده ترین بازی ایران تلقی می شد. تیمی که در رنکینگ جهانی هم پایین تر از ایران قرار گرفته بود.

در ملاقات با این رقیب آفریقایی، ایران سعی در کنترل بازی داشت و زمان زیادی از مسابقه را از رقیب جلو افتاد. با این حال، نداشتن تمرکز لازم و عصبانیت هاکان دمیر، سرمربی ترک تبار تیم ملی ایران، در شش ثانیه مانده به انتها، ورق را برگرداند و ایرانی که با دو امتیاز از ساحل عاج پیش افتاده بود، بازی را با دو امتیاز اختلاف واگذار کرد تا اندک رؤیای کسب سهمیه المپیک 2024 هم از بین برود. در رقابت های جام جهانی، یک سهمیه برای حضور در بازی های المپیک در انتظار قاره آسیا بود که به تیمی تعلق می گرفت که بتواند فزونین عملکرد را در بین آسیایی ها داشته باشد. ایران در دوره قبلی، از همین طریق پیروز شده بود سهمیه حضور در المپیک را به دست بیاورد؛ ولی این بار سناریو کاملا متفاوت دنبال شد. تیم ملی فزونین فرصت را که فزونی احتمالی مقابل ساحل عاج بود، از دست داد تا حالا فقط یک بازی دیگر در مرحله گروهی که همان جدال با اسپانیا است، برایش باقی بماند.

واضح است که با توجه به جایگاهی که دو تیم دارند، ایران بختی برای فزونی مقابل اسپانیا نخواهد داشت؛ ولی از آنجا که اسپانیا صعودش را از گروه هفتم به مرحله بعدی مسجل نموده، شاید با تمام قوا مقابل ایران بازی نکند؛ هرچند بدون قوا بازی کردن این رقیب گردن کلفت اروپایی مقابل ایران هم باز درد زیادی دوا نخواهد کرد؛ ولی شاید سبک باختن ایران به اسپانیا متفاوت تر از نتیجه بدی باشد که برابر برزیل حک شد.

به هر روی از آنجا که ژاپن در این مرحله از رقابت ها توانسته یکی از بازی هایش را ببرد؛ پس به طور رسمی کسب سهمیه المپیک برای ایران در این تورنمنت از بین می رود. البته بازی امروز همچنان به معنای انتها کار ایران در این جام نیست. دو تیم برتر هر گروه به مرحله بعدی می روند تا برای قرار گرفتن در رده یک تا 16 با هم مسابقه دهند. دو تیم سوم و چهارم گروه ها هم به خانه برنمی گردند؛ چون آن ها هم بعد از انتها مرحله گروهی باید برای ایستادن در رده های 17 تا سی ودوم مسابقه دهند تا تکلیف این بازی ها در روز 19 شهریور به طور رسمی معین گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 8 شهریور 1402 بروزرسانی: 8 شهریور 1402 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 2301

به "ساعت بازی بسکتبال ایران ، اسپانیا؛ چگونه ببازیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساعت بازی بسکتبال ایران ، اسپانیا؛ چگونه ببازیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید