تور روسیه: آیا جام جهانی توانسته مردم را برای سفر به روسیه متقاعد کند؟

به گزارش مجله آی سیب، تعداد بازدید کنندگان بریتانیایی و اسپانیایی در طول یک هفته ی گذشته از روسیه، بیش از تعداد بازدید کنندگان از سواحل آن در طول یک سال گذشته بوده است! این یک آمار کاملا عجیب اما واقعی است.

تور روسیه: آیا جام جهانی توانسته مردم را برای سفر به روسیه متقاعد کند؟

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

پهناور ترین کشور دنیا و بعلاوه پهناور ترین در منطقه، که تقریبا دو برابر مساحت بیشتر از کشور رقیب یعنی کانادا را دربر دارد، اما از لحاظ گردشگری نسبتا ضعیف بوده است. بر اساس گزارش اداره امور خارجه (FCO)، در سال 2016 بیش از 177,000 انگلیسی از مرز خود خارج شده اند، حتی این آمار در خصوص کشور هایی مانند اسپانیا (12 میلیون بازدید نماینده)، کانادا (724,000)، حتی مکزیک (513,000)، ویتنام (280,000) و پاکستان (270,000) بوده است.

اما پس از برگزای پیروزیت آمیز مسابقات جام دنیای، روسیه آماده استقبال از بازدید نمایندگان بیشتر پس از جام دنیای است. آیا این کشور می تواند به مقصدی پر هوادار برای سفر روی نقشه دنیا تبدیل گردد؟

جام دنیای چگونه به نشان دادن تصویر درست از روسیه یاری کرد؟

پیش از آنکه در روسیه به توپ ضربه ای وارد گردد، تحلیل گران پیش بینی می کردند که بیش از یک میلیون نفر جمعیت از سراسر این کشور بازدید نمایند. بعلاوه انتظار می رود جریان های توریستی در طول تابستان به علت باز خورد های مثبت نسبت به سال های قبل، افزایش یابد.

آلن رونان، مدیر صنعت ورزش گفته است که کشور شاهد افزایش 1.4 درصدی در ورودی ها بوده است. اما اطلاع داد که عوامل منفی مانند نگرانی های امنیتی، مقررات مربوط به ویزا و کشمکش های سیاسی ممکن است، رشد پایدار در تعداد بازدید نمایندگان را تضعیف کند.

در مقابل و به دور از میدان مسابقه، با توجه به تنش های سیاسی انگلیس و بریتانیا، گویا روسیه در جلب توجه مسافران این کشور ها پیروز بوده است. به گفته متخصصان، جام دنیای در روسیه به مقدار ای کار آمد، منحصر به فرد و بدون نقص اجرا شد که می توان آن را به عنوان نمره ای درخشان در کارنامه روسیه به عنوان مقصد به ثبت رساند. صفحات روسی در وب سایت های خود افزایش 135 درصدی بازدید نمایندگان نسبت به ماه مه را اعلام نموده اند.

منافع کشور روسیه در اوایل امسال به علت بعضی از اتفاقات سیاسی و دیپلماتیک در ماه مارس/آوریل کاهش یافت، حتی سفر بعضی از مسافران لغو شد. اما اگر روسیه از بعضی اتفاقات دور می ماند، با توجه به سال های قبل که به سرعت در حال رشد بود، می توانست به آمار خوبی در کسب منافع دست یابد.

آیا مردم بیشتری در آینده مشتاق بازدید از روسیه خواهند شد؟

جستجو های پرواز به روسیه زمانی که تیم انگلیس امید وار نماینده ظاهر شد، غیر قابل تصور بود. حتی برای هفته آخر و انجام بازی در روز شنبه برای کسب مقام سومی آمار عجیبی به دست آمد، تمام بلیط های پرواز به طرز غافل گیر نماینده ای فروخته و تمام شد.

اما چیزی که در این میان از همه جالب تر است، افزایش جستجو ها برای سفر به روسیه حتی بعد از جام دنیای است. طبق آمار به دست آمده از وب سایت Skyscanner، علاقه مندان به پرواز از 16 جولای (یعنی روز بعد از انتها فینال جام دنیای) تا انتها مه سال آینده، حدود 76 درصد افزایش نسبت به زمان مشابه در سال قبل را اعلام نموده است.

مسکو، مرکز روسیه و سنت پترزبورگ، پنجره روسیه به روی اروپا، دو مقصدی هستند که به احتمال زیاد با افزایش بازدید نمایندگان روبرو خواهند شد. اما به علت اینکه تنها دو پرواز مستقیم از لندن به این مقصد ها وجود دارد، پژوهش گران احتمال می دهند مقصد های دیگر مانند ولگوگراد (Volgograd)، کالینینگراد (Kaliningrad)، یکاترینبورگ (Ekaterinburg) و دیگر شهر ها نیز افزایش یابد.

سفر به روسیه از همان ابتدا شبیه به تجربه ماجراجویی بزرگ است. از آنجایی که فرایند دریافت ویزا در دیگر کشور ها کمی سخت است، پیشنهاد می گردد که مدت اقامت را افزایش دهید.

بازدید تیم انگلیس از ولگوگراد باعث شد این شهر بیشتر مورد توجه قرار گیرد. مجسمه یادبود مادر میهن در بالای شهر و در کنار داستانی از نقش این شهر در جنگ دنیای دوم، قطعا علاقه مندان را کنجکاو خواهد نمود.

نکته قابل توجه دیگر در طول این جام دنیای، تغییر تصورات هواداران انگلیس از مردمان روسیه بود. قبل از آغاز جام دنیای تبلیغات خصمانه ای اجرا شده بود، اما بعد از آن فدراسیون فوتبال اظهار داشت که هواداران با گرمی و مهمان نوازی مورد استقبال قرار گرفته اند.

آیا روسیه قادر به مدیریت افزایش ورود گردشگران خواهد بود؟

همانطور که گفتیم با توجه به عملکرد مثبت روسیه در این جام دنیای، بازار ورود گردشگران داغ شده است، در این میان سفر به سیبری هم مورد توجه قرار گرفته است. حتی بازدید نمایندگان در فهرست علاقه مندی های فدراسیون روسیه نیز رکورد را شکسته اند. روسیه حدود 800 میلیارد روبل (9.6 میلیارد پوند) صرف آماده سازی کشور برای جام دنیای کرد و امیدوار است که این هزینه جبران شده باشد. برگشت این هزینه در کنار مسکو در شهر هایی مانند سارانسک (Saransk) هم مهم است، زیرا سرمایه گذاری های زیادی در زمینه اقامت و حمل و نقل در آن ها اجرا شده است.

یکی از اهداف روسیه برای جبران هزینه ها باید تمرکز بر بازگشت گردشگران اروپایی باشد. با توجه به اینکه در سال های قبل تعداد مسافران از کشور های چین، کره جنوبی و تایلند افزایش یافته، اما از کشور های همانند اسپانیا، آلمان، ایتالیا و انگلیس با کاهش روبرو شده است.

مشارکت بسیاری از بازار های کلیدی در جام دنیای، موجب تقویت کشور در سال 2018 شد، اما حفظ این آمار در آینده دراز مدت شاید سخت باشد؛ زیرا فرایند دریافت ویزا برای ورود به کشور روسیه از همان زمان های قدیم نیز بسیار خسته نماینده بوده است.

آژانس رتبه بندی Moody قبل از مسابقات اظهار داشت که افزایش عایدی گردشگری در طول دوره جام دنیای تنها سهمی کوتاه مدت در اقتصاد کشور خواهد داشت. شهر هایی که در این جام دنیای میزبان بوده اند، برای حفظ گردشگران در آینده کار سختی پیش رو خواهند داشت، زیرا سرد بودن هوا رقابت با مقصد های مجذوب کننده تر را سخت می نماید.

گفتنی است که برزیل با آن سواحل زیبا و طلایی و سر سبزی بی نظیر که میزبان رقابت های جام دنیای 2014 بود، در همان سال با رشد کمی در صنعت گردشگری روبرو شد. تعداد بازدید نمایندگان در سال 2015 در برزیل از 6.4 میلیون نفر به 6.3 میلیون کاهش یافت. به لطف میزبانی المپیک در سال 2016، تعداد گردشگران دوباره افزایش یافت و به 6.16 میلیون نفر رسید.

منبع: کجارو / The Daily Telegraph
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 2039

به "تور روسیه: آیا جام جهانی توانسته مردم را برای سفر به روسیه متقاعد کند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور روسیه: آیا جام جهانی توانسته مردم را برای سفر به روسیه متقاعد کند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید