مسائل روزمره ای که مردم جهان با آن درگیرند

به گزارش مجله آی سیب، در هر کشوری از دنیا، مسائلی وجود داشته که مردم آن کشور از آنان کایت می نمایند و به دنبال حلشان هستند. بهترین کشورهای دنیا نیز مسائلی دارند، در واقع می توان گفت هیچ سرزمینی در دنیا وجود نداشته که کاملا ایده آل باشد و تک به تک افراد را راضی نگه دارد. در مطلب مسائل روزمره مردم دنیا، علل نارضایتی مردم را آنالیز می کنیم. پس، تا انتهای مطلب مسائل امروزه دنیا ما را همراهی کنید.

مسائل روزمره ای که مردم جهان با آن درگیرند

سنگاپور

در بسیاری از کشورهای جهان رسانه ها، حق بازگویی مسائل را ندارند که یکی از این کشورها، سنگاپور است. در ذهن بسیاری از افراد، سنگاپور کشوری ایده آل و بدون هیچ مسئله ای است. برخلاف تصور شما در بطن جامعه مسائل متعددی دیده می شوند، اما سیاست این کشور این است که ظاهر خود را به خوبی حفظ کند.

زیمباوه

یکی از کم ارزش ترین پول های جهان، متعلق به زیمباوه بوده و این مسئله از جمله عظیمترین مسائل روزمره مردم جهان به حساب می آید. این کاهش ارزش پول از سال 2009 میلادی صورت گرفت. در این سال چاپ دلار زیمباوه ای متوقف شد و هر 175،000،000،000،000،000 دلار زیمباوه معادل 5 دلار آمریکا مشخص گشت.

آمریکا

مردم آمریکا به قطب گرایی و تجاری سازی سیاست های این کشور معترض بوده و خواستار تغییر این چنین سیستمی هستند. این مورد یکی از مهمترین مسائل امروزه جهان بشمار می آید.

نیوزیلند

نیوزلند از جمله کشورهای منزوی جهان بوده که مردم آن به دیگر کشورهای جهان سفر نمی نمایند. دلیل آن هم گران بودن بیش از حد بلیت هواپیما است. مردم نیوزیلند همواره از این قضیه ناراضی بوده و این خود یکی از علل نارضایتی مردم هست. قیمت بلیت ها آنقدر زیاد بوده که به هیچ عنوان نمی توان آن را با دیگر کشورهای جهان مقایسه کرد.

فیلیپین

یکی از مهمترین مسائل امروزه جهان و فیلیپین که مردم آن نارضایتی بسیاری بابتش دارند، سرعت بسیار کم اینترنت است.

کره شمالی

با توجه به شرایط کشور کره شمالی و سیاست هایی که در آن حکمفرما هستند، همه فکر می نمایند که مردمش باید مسائل و مسائل بسیاری داشته باشند. اما جالب است بدانید، مردم کره شمالی با وجود چنین سیاست هایی، هیچ اعتراضی ندارند.

استرالیا

در کشور استرالیا اگر بخواهید وسیله یا باری را با کشتی جا به جا نموده، هزینه گزافی را باید پرداخت کنید. این میزان هزینه آنقدر زیاد بوده که مردم این کشور به آن معترض هستند و یکی از علل نارضایتی مردمش بحساب می آید.

نروژ

به دلیل مکان جغرافیایی کشور نروژ، 6 ماه از سال روز و 6 ماه شب بوده و همین موضوع، مسائل و نارضایتی های بسیاری را ایجاد نموده است.

بنگلادش

یکی از مسائل روزمره مردم جهان و همچنین مسائل عظیم کشور بنگلادش، تراکم بالای جمعیت است. این میزان تراکم تا حدی بالا بوده که در ایالتی مانند جورجیا، 160 میلیون نفر سکونت دارند.

کانادا

در کانادا، بیشتر مسائل داخلی آمریکا مطرح است. البته این شیوه بسیاری از کشورها بوده تا مسائل داخلی آن کشور کمتر مورد اهمیت قرار گیرد.

سوئد

جالب است براساس مقاله مسائل امروزه جهان بدانید در کشوری مانند سوئد و کشورهای انگلیسی زبان، موفقیت و استعدادهای فردی به هیچ عنوان مورد اهمیت نبوده و دلیلی آن هم شاید این باشد که هیچ فردی موقعیت اجتماعی بالایی پیدا نکند. در سیستم این کشور بیشتر به موفقیت های گروهی بها داده می گردد.

یونان

زمانی امپراتوری عثمانی در کشور یونان حکومت داشت. از آن موقع به بعد این باور که عدم پرداخت مالیات و فرار مالیاتی یک افتخار به حساب می آید، در بین مردم شکل گرفت. این بحث یعنی فرار مالیاتی، در بین مردم این کشور بسیار رایج است.

مالزی

در جهان نژادپرستی جز ناخوشایندترین رفتارهایی که یک ملت می تواند انجام دهد. مالزی از جمله کشورهای نژاد پرست است، البته این نژاد پرستی نسبت به مردم چین و هند آنالیز می گردد.

آفریقای جنوبی

یکی از اصلی ترین مسائل کشور آفریقای جنوبی، میزان بالای جرم هایی مانند آدم ربایی، فساد و جرائم خشونت آمیز است. این میزان جرایم آنقدر زیاد بوده که بسیاری از مردم این کشور به فکر مهاجرت هستند.

مکزیک

شرکت های مختص یک فعالیت که با دیگر شرکت های همسوی خود به صورت مستقل مبادلات انجام می دهند، کارتل نام دارند. در مکزیک چنین شرکت هایی بسیار هستند. در حقیقیت، کارتل ها در هر زمینه ای کل کشور را به دست گرفته اند که این موضوع باعث نارضایتی مردم شده است.

پرتغال

مردم کشور پرتغال خودشان را درگیر مسائل سیاسی و اجتماعی نمی نمایند. بیشتر آن ها به دنبال فوتبال هستند و اگر نارضایتی هم وجود داشته باشد، مربوط به همین قضیه است.

ایرلند

حزب های مختلف ایرلند از گذشته تا به امروز، همواره در حال کشمکش و دعوا بودند. اگرچه اختلافاتی که بین آن ها وجود داشته، چندین سال است که از بین رفته، اما همچنان با یکدیگر مشکل دارند.

آذربایجان

در ادارات آذربایجان، شایسته سالاری هیچ معنایی ندارد و افراد، خانواده و خویشاوندان خود را استخدام می نمایند. این موضوع باعث نارضایتی مردم کشور شده و به همین دلیل، تجمعات اعتراضی بسیاری تا به امروز انجام گرفته اند.

روسیه

سیاستمدارانی که در روسیه به فساد رو آورده اند، از نظر بیشتریت جامعه محترم هستند و مورد تحسین قرار می گیرند. این مورد خود یکی از علل نارضایتی مردم بشمار می آید.

کره جنوبی

یکی از عظیمترین مسائل کشور کره جنوبی که خود منشا بیشتر مسائل دیگر بوده، غیرقابل تغییر بودن، سیاست های این کشور است. ژاپن نیز مانند کره جنوبی چنین مشکل عظیمی را در سیستم خود دارد.

السالوادور

در جهان بیشترین میزان قتل متعلق به کشور السالوادور بوده و همین موضوع مردم را بسیار نگران نموده است.

هند

اگر به هند سفر نموده باشید، حتما متوجه کثیفی خیابان ها و عدم توجه به نظافت آن شده اید. هند را می توان جز کثیف ترین کشورهای جهان دانست. البته مردم در خانه و مکان های خصوصی، فضایی بسیار تمیز و پاکیزه دارند.

رومانی

رومانی از جمله کشورهایی بوده که در ادارات دولتی آن فساد که شامل اختلاس، جعل اسناد، فرار مالیاتی، رشوه، سو رفتار اداری بسیار زیادی دیده می گردد. رومانی چهارمین کشور اروپا از نظر میزان فساد بوده که با توجه به آمار اداره ملی مبارزه با فساد، تعداد نفراتی که در سال 2014 در سیستم سیاسی و دولتی این کشور دچار فساد شده اند، بیش از هزار نفر بود.

انگلیس

هوای همواره ابری و بارانی این کشور، باعث نارضایتی مردمش شده است.

آلمان

از جمله نارضایتی هایی که بیشتر مردم آلمان به آن اشاره دارند، کیفیت پائین برنامه های تلویزیونی است.

منبع: همگردی
انتشار: 10 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 888

به "مسائل روزمره ای که مردم جهان با آن درگیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسائل روزمره ای که مردم جهان با آن درگیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید