سامسونگ 26 اسفند از گوشی های نو سری گلکسی A رونمایی می نماید

به گزارش مجله آی سیب، طبق اعلام رسمی، سامسونگ قرار است 4 روز دیگر یعنی در تاریخ 17 مارس (26 اسفند) از گوشی های میان رده نو سری گلکسی A خود رونمایی کند.

سامسونگ 26 اسفند از گوشی های نو سری گلکسی A رونمایی می نماید

سری گلکسی A را باید اصلی ترین سری از گوشی های میان رده سامسونگ به حساب آورد که در سراسر جهان هواداران بسیار زیادی هم دارند. از آنجایی که شرکت کره ای برخلاف اپل تمرکز ویژه ای روی فروش محصولات مالی تر دارد، بنابراین وجود سری گلکسی A به عنوان محصولاتی مالی باعث شد سامسونگ سود بسیار خوبی کسب کند و اکنون جایگاهی را هم که دارد، مدیون همین محصولات خوش قیمت و باکیفیت باشد. سامسونگ سال 2021 از هر شرکت دیگری گوشی بیشتری فروخت که محبوب ترین آن ها هم از سری گلکسی A بود.

طبق روال هر سال، سال جاری هم قرار است از گوشی های نوی از سری گلکسی A رونمایی گردد. با این تفاوت که این روزها سامسونگ تصمیم گرفته برای رونمایی از سری گلکسی A خود، رویداد آنپکد جدایی را در نظر بگیرد. سال گذشته چنین چیزی را شاهد بودیم و سال جاری هم قرار است این اتفاق با سه گوشی نو رخ دهد.

طبق ادعای ایوان بلس، یکی از معروف ترین افشاگران حوزه فناوری، سامسونگ می خواهد این رویداد را رویداد گلکسی A بنامد که در آن سه گوشی نو از سه دسته مختلف رونمایی خواهد شد. گلکسی A73 به عنوان میان رده پریمیوم، گلکسی A53 به عنوان یک میان رده به معنای واقعی کلمه و گلکسی A33 به عنوان یک میان رده نسبتا مالی. هر یک از این گوشی ها هم به ترتیب جانشین گلکسی A72، گلکسی A52 و گلکسی A32 خواهند شد که سال گذشته رونمایی و راهی بازار شدند و توانستند نظر مثبت کاربران را نیز جلب نمایند.

ایوان بلس بعلاوه تصویری را به عنوان تیزر این رویداد منتشر کرد که طبق آن، به نظر می رسد از لحاظ ظاهری و بسیاری از مشخصه های دیگر، سری گلکسی A نو سامسونگ فرق خاصی با نسل گذشته نخواهند داشت اما در تمامی آن ها از پردازنده ای نوتر و قدرتمندتر استفاده می گردد.

برای مثال گلکسی A73، قدرتمندترین مدل از این سری، نمایشگر 6.7 اینچی AMOLED با رفرش ریت 120 هرتزی که 30 هرتز بیشتر از نمایشگر 90 هرتزی به کار رفته در گلکسی A72 است و حسگر اثرانگشت روی نمایشگر خواهد داشت. قلب تپنده آن را هم تراشه نسبتا قدرتمند اسنپدراگون 778G تشکیل خواهد داد که با در نظر گرفتن بنچمارک ها، پردازنده قابلی است. از این پردازنده در گوشی هایی نظیر آنر 50، موتورولا اج و حتی گلکسی A52s هم استفاده شده است تا بدین ترتیب باز هم این پرسش بوجود بیاید که آیا با وجود گلکسی A52s، پرداخت هزینه برای گلکسی A73 منطقی خواهد بود؟ بعلاوه به لطف این تراشه، گلکسی A73 برخلاف نسل گذشته خود، از شبکه پرسرعت 5G هم پشتیبانی خواهد نمود.

در رابطه با دوربین های اصلی این گوشی خبر دقیقی در اختیار نداریم. هر دو طرف فکر می نمایند این گوشی چهار دوربین خواهد داشت اما نمی دانند سنسور چهارم از نوع تله فوتو است یا سنجش عمق و ماکرو. نسل گذشته که از یک دوربین تله فوتوی 8 مگاپیکسلی بهره می برد حال باید دید برای این نسل، تصمیم چیست. در نهایت هم می رسیم به باتری که گفته می گردد 5000 میلی آمپر ساعتی است و از فناوری شارژ سریع 25 واتی هم پشتیبانی می نماید. بهره مندی از استاندارد ضد آب و گرد و غبار IP67، بلندگوهای استریو و NFC هم از دیگر مشخصات برترین میان رده سامسونگ به شمار میرود.

گلکسی A53 اما به نظر می رسد برخلاف سال گذشته، فقط در یک مدل 5G رونمایی و عرضه گردد. این گوشی به احتمال بسیار فراوان از تراشه اختصاصی سامسونگ یعنی اگزینوس به عنوان قلب تپنده استفاده خواهد نمود که مدل دقیق آن هنوز اعلام نشده است. گفته می گردد این تراشه قدرتمند و مبتنی بر لیتوگرافی 5 نانومتری خواهد بود. از سایر مشخصات این گوشی می توان به بهره مندی از باتری 5000 میلی آمپر ساعتی و نمایشگر 6.5 اینچی اشاره نمود.

در نهایت می رسیم به گلکسی A33 که به احتمال زیاد به اگزینوس 1280 مجهز خواهد شد اما این احتمال هم وجود دارد که در نهایت سامسونگ از دایمنسیتی 720 به عنوان پردازشگر مرکزی این گوشی استفاده کند. با این حال هر دو تراشه سریع تر از قبل هستند و در کنار قابلیت هایی نظیر استاندارد ضد آب IP67 و شارژر 25 واتی، می توانند این گوشی را به انتخاب بهتری به نسبت گلکسی A32 تبدیل نمایند. گفتنی است شارژر درون جعبه هیچ یک از این گوشی ها قرار نخواهد داشت.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 14 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1401 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 2047

به "سامسونگ 26 اسفند از گوشی های نو سری گلکسی A رونمایی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ 26 اسفند از گوشی های نو سری گلکسی A رونمایی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید