سفر به یونان، سفری شاد با جاذبه هایی هیجان انگیز (تور یونان)

به گزارش مجله آی سیب، اگر در پی کشوری برای سفر هستید که هم دارای جاذبه های بسیاری از تاریخی تا طبیعی باشد و هم از هزینه کمی برخوردار باشد، کشور یونان گزینه بسیار مناسبی است. سفر به یونان از هر نظر جالب خواهد بود و هر کسی را با هر سلیقه ای راضی نگه می دارد. اگر قصد سفر به جاذبه های گردشگری یونان دارید، در ادامه مطلب هزینه های سفر به یونان، نکاتی برای سفر به این کشور ارائه نموده ایم، پس با ما همراه باشید.

سفر به یونان، سفری شاد با جاذبه هایی هیجان انگیز (تور یونان)

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

معرفی

یونان در قسمت جنوب شرقی اروپا واقع شده است. این کشور از نظر تاریخی بسیار غنی است و در آن اتفاقات بسیار بزرگی اتفاق افتاده است. به علت این قدمت بسیار زیاد، آثار تاریخی بسیاری در آن وجود دارد که گردشگران و مسافران از جای جای جهان برای تماشا آن ها هزینه های سفر به یونان را به جان می خرند. علاوه بر جاذبه های تاریخی این کشور دارای جاذبه های طبیعی زیبایی همانند سواحل است. بیشترین تعداد مسافر در فصل تابستان بوده که مسافران می توانند به راحتی از آثار تاریخی تماشا نمایند و در سواحل و در زمان سفر به یونان به استراحت بپردازند.

هزینه ها

غذا

هزینه غذا در بین هزینه های سفر به یونان خیلی متغییر نیست و معموا یک رنج ثابت و پایینی دارد. اگر بخواهید در رستوران غذا بخورید برای هر پرس به همراه نوشیدنی باید حدود 30 یورو هزینه کنید. در این بین غذاهایی مانند ماهی 18 یورو هستند. در کافه ها هزینه غذا پایین تری است و برای یک وعده غذا باید چیزی حدود 11 یورو هزینه کنید. کم کردن هزینه های سفر به یونان یکی از مسائلی است که بسیاری از گردشگران به آن توجه دارند. یکی از غذاهای محلی این کشور جایرو (تشکیل شده از گوشت بریانی، نان پیتا، پیاز، گوجه و سس تازیکی) است که تنها 3 یورو قیمت دارد، این غذا از نظر حجمی نیز به مقدار است و سیر خواهید شد. به طور کلی یونان به غذاهای مختص خودش معروف است، به همین علت غذاهای بومی آن را از دست ندهید.

اقامت

با توجه به آنکه چه اقامتگاهی مد نظر باشد، هزینه ها فرق دارد. هزینه یک شب اقامت در اتاق های خوابگاهی هاستل ها بین 10 تا 30 یورو و اتاق های خصوصی هاستل ها بین 45 تا 60 یورو است. هتل های سطح پایین تر از شبی 40 یورو (برای یک اتاق دو تخته) آغاز می شوند. البته هزینه های مربوط به اقامت، به محل قرارگیری هتل و شهری که در آن اقامت دارید، نیز بسیار مرتبط است به طور مثال هزینه اقامت در آتن بسیار کم است اما در بعضی جزیره ها توریستی بسیار بالا است. از دیگر عوامل موثر بر روی هزینه اقامت، فصلی است که به یونان سفر می کنید، معمولا بین ماه های جولای آگوست بیشترین مسافر در کشور وجود دارد و به همین منوال هزینه اقامت هم بالاتر می رود.

حمل و نقل

برای حمل و نقل های درون شهری آتن می توانید از قطارهای شهری آن بهره ببرید که هر بلیط آن 1.2 یورو است. برای جابه جایی بین شهرها می توانید از اتوبوس و قطار بهره ببرید که برای هر مسیر باید 20 یورو هزینه کرد. سفر به جزیره های این کشور از طریق فرابر انجام می گردد که انواع گوناگونی دارند. هزینه این فرابرها برای هر مسیر از 12 یورو تا 60 یورو است. برای کاهش هزینه ها می توانید از فرابرهای شبانه که بسیار کم هزینه هستند، بهره ببرید یا از دو ماه قبل بلیط آن ها را رزرو کنید که با این کار هزینه ها بسیار کاهش پیدا می نمایند. هزینه اجاره ماشین (ATV) برای یک روز 20 یورو است و هزینه اجاره یک موتور گازی برای یک روز 14 یورو هست.

سرگرمی

در یونان مکان های تماشای و بعلاوه سرگرمیات بسیاری وجود دارند. برای بازدید از جاذبه های گردشگری یونان برای هر بلیط باید بین 12 تا 24 یورو هزینه کنید. هزینه غواصی 72 یورو، سرگرمیاتی مانند پاراسیلینگ و قایق سواری بین 22 تا 45 یورو است.

جاذبه های یونان

سواحل و جزایر

در یونان سواحل بسیاری وجود دارد که زیباترین آن ها در جزایر این کشور است. این سواحل مکان بسیار مناسبی برای استراحت و دور بودن از شلوغی های شهر هستند. شن های این سواحل سفید هستند و در بیشتر آن ها امکانات و تجهیزاتی در نظر گرفته شده و بعلاوه ورزش های آبی از جمله سرگرمیات مورد علاقه گردشگران در این جزایر و سواحل است. یکی از برترین جزایر این کشور، جزیره کورفو است که سواحل آن نیز برای آفتاب گرفتن مناسب هستند.

جزیره سانتورینی

به عقیده بسیاری زیباترین جزیره کشور یونان، جزیره سانتورینی است. این جزیره از نظر گردشگری بسیار پیشرفته است و این به علت گردشگران بسیاری هستند که به آن سفر می نمایند. با این حال این جزیره توریستی، از هزینه های بالایی برخوردار است و اگر می خواهید در هزینه های خود صرفه جویی کنید، بهتر است به سانتورینی سفر نکنید. در این جزیره علاوه بر جاذبه های طبیعی مانند سواحل بسیار زیبای آن، چندین جاذبه تاریخی نیز وجود دارد.

شهر دلفی

یکی از شهرهای باستانی و بسیار قدیمی یونان، شهر دلفی است که در دره فوکیس واقع شده است. دلفی از جمله میراث به ثبت رسیده در یونسکو است. این شهر در گذشته به خاطر وجود معبد آپولو بسیار بااهمیت بوده و مردم این کشور این شهر را در بین جاذبه های گردشگری یونان مرکز زمین می دانستند.

آتن

مرکز کشور یونان، آتن است. این شهر در دل خود جاذبه های تاریخی بسیاری دارد که از مهمترین آن ها می توان به آکروپلیس و آگورا اشاره نمود. چندین روز باید در این شهر بود و از تک تک جاذبه های آن تماشا کرد.

آکروپولیس

برترین مکان برای آنکه بیشتر در خصوص تمدن یونان و تاریخ این کشور بدانید، آکروپلیس واقع در شهر آتن است. در این مجموعه می توانید قسمت های به جای مانده از تاریخ یونان را ببینید، بعلاوه در اینجا به علت آنکه به شهر مشرف است، چشم انداز ها زیبایی قابل مشاهده هستند که نباید از دست بدهید. در فصل گردشگری، این مجموعه در بین جاذبه های گردشگری یونان بسیار شلوغ و پرازدحام است.

معبد زئوس

یکی دیگر از جاذبه های تاریخی شهر آتن، معبد زئوس است. این معبد دارای چنیدن ستون بوده که بعضی سالم و بعضی فرو ریخته اند اما با این حال شکوه و جلال آن را باز هم نشان می دهند. این معبد مربوط به 700 سال پیش است.

موزه هراکلیون

اگر به باستان شناسی و تاریخ این کشور علاقمندید، موزه هراکلیون را به شما معرفی می کنیم. این موزه در جزیره کرت واقع شده است که اشیای مورد نمایش آن متعلق به تمدن مینوسی ها از زمان نوسنگی تا امپراطوری روم است. این موزه را می توان دومین موزه بزرگ باستان شناسی در یونان دانست. اولین موزه بزرگ باستان شناسی متعلق به موزه آتن است.

المپیا

یکی از آثار تاریخی این کشور که به ثبت یونسکو رسیده، دشت المپیا است. المپیا مکانی بوده که برای اولین بار مسابقات المپیک در آن برگزار شدند. این منطقه در شهر الیز واقع در قسمت غربی این کشور قرار گرفته است. در حال حاضر بقایایی از آن به جای مانده که ارزش بسیار زیادی دارند.

فستیوال هلنیک

در آتن فستیوالی در تابستان برگزار می گردد که از نظر فرهنگی در کل کشور بسیار با اهمیت است. اگر تابستان به این شهر سفر می کنید حتما از فستیوال هلنیک تماشا کنید. در این فستیوال برنامه های بسیاری از جمله تئاتر و کنسرت برگزار می گردد.

فستیوال پاترا

یکی از زمان هایی که سفر در یونان افزایش پیدا می نماید، در زمان برگزاری فستیوال پاترا است. این فستیوال در مدت زمان یک ماه و نیم و در نیمه ماه ژانویه برگزار می گردد. در این فستیوال اتفاقات بسیاری مانند شوی لباس رخ می دهد که بسیار پرطرفدار است.

صخره های متئورا

در منطقه متئورا صخره هایی وجود دارند که به نام صخره های معلق نامیده می شوند و در آن ها صومعه هایی ساخته شده است. در طی زمان تعداد این صومعه ها کاهش پیدا نموده به گونه ای که در حال حاضر 6 صومعه وجود دارد. از این منطقه چشم انداز بسیار زیبایی را می توان مشاهده کرد.

کوه المپوس

در شهر لیتوکورو یونان، کوهی به نام المپوس وجود دارد که مردم این کشور اعتقادات بسیاری در خصوص آن دارند. مردم یونان معتقدند که خداوند از این کوه به مرده ها نگاه می نماید و این موضوع را زمانی تائید می کنید که خودتان به بالای این کوه بروید و محو زیبایی های آن شوید.

پارک ملی ساماریا جورج

اگر ورزشکار هستید و به طبیعت علاقه بسیاری دارید، پارک ملی ساماریا جورج گزینه بسیار مناسبی برای شما خواهد بود. پیاده روی به همراه چشم انداز بسیار زیبا بسیار لذت بخش خواهد بود، به خصوص آن که بسیار خلوت است و بسیاری از گردشگران آن را نمی شناسند. این پارک در واقع در یک دره قرار گرفته و برای پیاده روی در آن باید حرفه ای و ورزشکار باشید.

غار ملیسانی

یکی از جاذبه های طبیعی و زیبای یونان، غار ملیسانی است. در داخل این غار دریاچه ای با آب های لاجوردی وجود دارد که قایق سواری در آن بسیار لذت بخش خواهد بود.

منبع: همگردی
انتشار: 7 بهمن 1401 بروزرسانی: 7 بهمن 1401 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 2215

به "سفر به یونان، سفری شاد با جاذبه هایی هیجان انگیز (تور یونان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به یونان، سفری شاد با جاذبه هایی هیجان انگیز (تور یونان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید