سیستم جداسازی کاوشگر مریخ2020 آزمایش شد

به گزارش مجله آی سیب، به گزارش خبرنگاران به نقل از چاینا دیلی، مهندسان و تکنسین های ناسا در آزمایشگاه JPL به طور موفقیت آمیز آزمایش جداسازی کاوشگر مریخ 2020 از سیستم حامل آن را انجام دادند.

سیستم جداسازی کاوشگر مریخ2020 آزمایش شد

در این آزمایش قسمت مخصوص فرود موشک که کاوشگر را به سطح مریخ می رساند به طول موفقیت آمیز از بقیه سیستم جدا شد. این تست در فضای آزمایشگاهی و از طریق یک جرثقیل اجرا شده است.

هنگامیکه این کاوشگر وارد اتمسفر مریخ گردد، لحظات قبل از فرود روی سطح سیاره شامل فرایندهای پیچیده ای هستند. برای انجام این فرایندهای پیچیده از نسخه پیشرفته تر فناوری استفاده می گردد که در کاوشگر کنجکاوی به کار رفته است.

هنگامیکه این کاوشگر با سرعت مافوق صوت به اتمسفر مریخ می رسد، یک سپر آئرودینامیکی مخصوص از آن محافظت می نماید . همزمان با کاهش سرعت کاوشگر برای فرود، این سپر در برابر گرما از آن محافظت می نماید و به آن قدرت مانور می دهد. هنگامیکه سرعت این سیستم کاسته گردد، با استفاده از چند چتر نجات سرعت آن به طور کامل کاسته می گردد.

پس از این مراحل و در ارتفاع 1.6 کیلومتری سطح سیاره سرعت سیستم حامل کاوشگر به 274 کیلومتر برساعت می رسد. سپس کاوشگر و قسمت مخصوص فرود آن از بقیه سیستم جدا می شوند.

پس از آن 8 موشک در قسمت فرود سیستم نیز روشن می شوند. به این ترتیب کاوشگر به طور ایمن فرود می آید . البته در ارتفاع 20 متری از سطح سیاره سرعت آن به 2.7 کیلومتر می رسد.

این کاوشگر و قسمت مخصوص فرود آن در زمستان سال جاری به مقر فضایی کیپ کاناورال منتقل می شوند. قبل از آن نیز باتری های کاوشگر مریخ 2020 آزمایش می شوند.

این نخستین باری است که از چنین فناوری برای فرود در مریخ استفاده شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 445

به "سیستم جداسازی کاوشگر مریخ2020 آزمایش شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیستم جداسازی کاوشگر مریخ2020 آزمایش شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید