شما نظر دهید، آزادی گریس 1 را چه طور ارزیابی می کنید؟

به گزارش مجله آی سیب، ساعاتی پیش نفتکش ایرانی گریس 1 (آدریان داریا) پس از عزیمت از جبل الطارق به سوی مدیترانه راهسپار شد.

شما نظر دهید، آزادی گریس 1 را چه طور ارزیابی می کنید؟

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، نفتکش گریس 1 روز پنجشنبه 24 مرداد ماه از سوی دولت محلی جبل الطارق آزاد شد. این در حالی بود که در تمدید 30 روزه دوم نفتکش نیروی دریایی سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی نفتکش سنت امپرایو انگلیس را توقیف کرد.در کنار توقیف نفتکش انگلیس ایران نیز از راه دیپلماسی و مذاکرات با لندن در پی آزاد سازی آن اقدامات ویژه ای انجام داد تا بالاخره به آزادی گریس 1 منتهی شد.

با اینحال روز گذشته واشنگتن نیز همچنان کما فی سابق لندن را تحت فشار گذاشت تا 30 روز دیگر گریس 1 در توقیف بماند. اما اینبار لندن و دولت محلی جبل الطارق با بی تفاوتی به درخواست آمریکا نفتکش را آزاد کردند. در همین حال رسانه های خبری انگلیس از کوشش مذبوحانه آمریکا خبر داده اند که همچنان در پی توقیف گریس 1 است این در حالی است که نفتکش ایران ساعاتی پیش رهسپار مدیترانه شده است.

تنش نفتکشی میان ایران و انگلیس در ماه اخیر بسیار بر روابط دو کشور تاثیر گذاشت. انگلیس نیز به تلافی از اقدام ایران به ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس پیوست. بعضی کارشناسان معتقدند که ایران با دو بازوی دیپلماسی و نظامی پیروز این تنش شده است.

شما کاربران خبرنگاران می توانید نظر خود را در قالب کامنت انتهای این خبر برای ما ارسال کنید.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 21 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 269

به "شما نظر دهید، آزادی گریس 1 را چه طور ارزیابی می کنید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شما نظر دهید، آزادی گریس 1 را چه طور ارزیابی می کنید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید