شکایات از خدمات ارزش افزوده موبایل 73 درصد کاهش یافت

به گزارش مجله آی سیب، به گزارش خبرنگاران به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، پیمان قره داغی درباره آمار مربوط به شکایات از خدمات ارزش افزوده (وس) در سال 98، گفت: در سال گذشته 953 شکایت در خصوص خدمات ارزش افزوده در سامانه 195 ثبت شده که 331 شکایت آن مربوط به سه ماهه اول سال است. از این تعداد 44 شکایت در فروردین ، 157 مورد در اردیبهشت و 130 شکایت در خرداد سال گذشته ثبت شده است.

شکایات از خدمات ارزش افزوده موبایل 73 درصد کاهش یافت

وی گفت: این در حالی است که در سه ماهه اول امسال 89 شکایت ثبت شده است، که تعداد آن در فروردین، اردیبهشت و خرداد به ترتیب 27، 42 و 20 شکایت بوده و این نشان می دهد که نارضایتی مشترکان از خدمات ارزش اضافه نموده به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

مدیرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرف نماینده رگولاتوری توضیح داد: این آمار نشان می دهد که کوشش های وزارت ارتباطات در راستای مطلعی رسانی مردم از نحوه فعال و غیر فعال سازی خدمات ارزش اضافه نموده و ایجاد موانع برای سوءاستفاده از این خدمات به نتیجه رسیده و علاوه بر این، اپراتورها نیز براساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات موظف هستند درباره خدمات ارزش اضافه نموده و هزینه آن به مشترکان اطلاع رسانی نمایند.

قره داغی با اشاره به اینکه رگولاتوری روش های مختلفی را برای اطلاع مردم از هزینه های خدمات ارزش اضافه نموده و فعال یا غیر فعال کردن آن در نظر گرفته است، بیان نمود: مشترکان می توانند با شماره گیری کد دستوری #800* از خدمات ارزش اضافه نموده فعال خود و هزینه های آن مطلع شوند و در صورتیکه تمایلی به دریافت خدمات ندارند، آنها را غیرفعال نمایند. همچنین، مراکز تماس اپراتورها نیز موظف هستند که جوابگوی مشترکان باشند و در صورت عدم تمایل مشترکان، خدمات وس برایشان غیرفعال گردد.

وی اضافه کرد: علاوه بر بحث اطلاع رسانی و مطلعی سازی در خصوص خدمات ارزش اضافه نموده، تصویب مقررات مربوط به خدمات ارزش اضافه نموده در قالب مصوبه 300 و اجرای آن از 19 خرداد امسال نیز در کاهش شکایات مربوط به وس بسیار موثر بود، براساس این مصوبه، مشترکانی که به استفاده از خدمات ارزش اضافه نموده تمایل دارند، باید بسته های مخصوص این خدمات را خریداری نمایند، در نتیجه اپراتورها نمی توانند بدون اطلاع، از شارژ مشترکان کم نموده و یا هزینه سرویس های وس را روی قبض آنها محاسبه نمایند. به همین دلیل فرایند کاهشی شکایات مربوط به وس طبیعی است و امیدواریم به مرور زمان به صفر برسد.

مدیرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرف نماینده رگولاتوری مطرح نمود: بیشترین شکایات ثبت شده در سامانه 195 مربوط به عضویت ناخواسته در سرویس های ارزش اضافه نموده و بی اطلاعی از هزینه ها است که با اجرایی شدن مصوبه 300 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، دیگر نمی توان به صورت ناخواسته مشترکان را وارد عرصه خدمات ارزش اضافه نموده کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1093

به "شکایات از خدمات ارزش افزوده موبایل 73 درصد کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکایات از خدمات ارزش افزوده موبایل 73 درصد کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید