ضد آفتاب بچه ها باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

به گزارش مجله آی سیب، بسیاری از ما با گرم شدن هوا و هجوم آوردن به بیرون از خانه، به فکر ضد آفتاب هستیم. با نزدیک شدن به فصل تابستان، معمولا بچه ها وقت بیشتری را در خارج از منزل سپری می نمایند. اما بچه ها و نوزادان پوست بسیار حساسی دارند که بیشتر در معرض آفتاب سوختگی واقع شده است و احتمالا به وسیله مواد شیمیایی تحریک می گردد. با توجه به این موضوع، ضد آفتاب بچه ها چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

ضد آفتاب بچه ها باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

هنگام خرید برترین ضد آفتاب برای کودک نوپا یا کودک خردسال، والدین معمولا در پی ضد آفتاب های مخصوص بچه ها هستند. در واقع، ضد آفتاب های مخصوص بچه ها با آن هایی که برای بزرگسالان ساخته شده است، تفاوت چندانی ندارند. با این حال، به علت حساس بودن پوست بچه ها، مصرف ضد آفتاب های مخصوص می تواند گزینه بهتری برای آن ها باشد. در ادامه این مقاله از وبلاگ خبرنگاران ، به آنالیز ویژگی های یک ضد آفتاب خوب برای بچه ها می پردازیم.

آیا بچه ها به ضد آفتاب مخصوص احتیاج دارند؟

هدف از ضد آفتاب جلوگیری از آفتاب سوختگی و عوارض جانبی طولانی مدت ناشی از اشعه خورشید، مانند پیری زودرس و افزایش خطر سرطان پوست است. بیشترین آسیب های ناشی از آفتاب در دوران کودکی اتفاق می افتد، بنابراین محافظت و مراقبت از پوست در دوران کودکی از اهمیت بیشتری برخوردار است. عملکرد ضد آفتاب ها برای بچه ها و بزرگسالان یکسان است. به عنوان مثال، کرم ضد آفتاب با طیف گسترده SPF 30 برای بچه ها همان سطح محافظت از کرم ضد آفتاب با طیف گسترده SPF 30 را برای بزرگسالان ایجاد می نماید. بنابراین، مواد موثره موجود در آن ها اغلب یکسان هستند.

بزرگترین تفاوت (علاوه بر بسته بندی زیبا) این است که ضد آفتاب بچه ها با توجه به پوست حساس آن ها ساخته شده است، بنابراین احتمال کمتری وجود مواد تحریک نماینده و مواد شیمیایی در آن ها وجود داشته باشد. بعلاوه، ضد آفتاب مخصوص بچه ها معمولا در برابر آب مقاوم تر هستند.

استفاده از ضد آفتاب بسیار مهم است، اما کارشناسان معتقدند که باید اقدامات اضافی برای محافظت و مراقبت از پوست در برابر آسیب آفتاب صورت بگیرید. انواع کلاه های لبه دار، لباس های محافظ در برابر آفتاب، رفتن به سایه و جلوگیری از قرار گرفتن در معرض آفتاب بین ساعت 10 صبح و 2 بعد از ظهر از دیگر اقاماتی است که بهتر است برای جلوگیری از آسیب ناشی از اشعه خورشید رعایت شوند.

ضد آفتاب بچه ها چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

سازمان غذا و دارو، ضدآفتاب را برای نوزادان زیر 6 ماه توصیه نمی نماید. بهتر است پوست نوزادان با کلاه و لباس گشاد و آستین بلند پوشانده گردد و یا حتی الامکان در معرض آفتاب قرار نگیرند. برای بچه ها بزرگتر از 6 ماه، ضد آفتاب با SPF (فاکتور محافظت در برابر آفتاب) حداقل 15 توصیه شده است، اگرچه آموزشگاه پوست آمریکا استفاده از SPF 30 یا بالاتر را پیشنهاد می نماید. به طور کلی، هیچ مزیت اضافی برای SPF های بالاتر از 50 نشان داده نشده است.

ضد آفتاب های معدنی، که حاوی مواد موثری مانند اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم هستند، بیشتر از سایر ضد انواع ضد آفتاب ها برای بچه ها توصیه می شوند، زیرا برای پوست های حساس تحریک پذیری کمتری دارند. آن ها بعلاوه خطر قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی مضر را به حداقل می رسانند، زیرا این مواد معدنی به جای جذب در پوست، برای جلوگیری از اشعه فرابنفش خورشید در سطح پوست قرار می گیرند. در حالی که بیشتر مواد ضد آفتاب به طور کلی بی خطر تلقی می شوند یا در حال اجرا تحقیقات بیشتری هستند، کارشناسان توصیه می نمایند از ضد آفتاب های حاوی اکسی بنزون خودداری کنید. این ماده شیمیایی ممکن است دارای خواص هورمونی باشد که احتمالا بچه ها را تحت تأثیر قرار می دهد.

ضد آفتاب های ضدآب برای بچه های که اغلب ترجیح می دهند روزهای تابستان خود را در استخر یا خارج از خانه صرف نمایند، ایده آل هستند. در نهایت، ضد آفتاب باید 15 دقیقه قبل از بیرون رفتن استفاده شده و در صورت گذراندن ساعات طولانی خارج از منزل، هر دو ساعت یک بار تجدید شوند.

انتخاب برترین ضد آفتاب ها برای بچه ها

مواردی که باید در ضد آفتاب بچه ها جستجو شوند و وجود آن ها نشان می دهد که شما برترین ضد آفتاب را خریداری می کنید، شامل این گزینه ها هستند:

  • طیف گسترده (broad-spectrum) که از پوست در برابر UVA و UVB محافظت می نماید.
  • اس پی اف (SPF) حداقل 15 تا 30. می توانید از ضد آفتاب با SPF بالاتری هم بهره ببرید، اما بیشتر متخصصان معتقدند که ضد آفتاب های با SPF زیاد، خاصیت محافظتی بیشتری ندارند.
  • ضد آفتاب مقاوم در برابر می تواند گزینه مناسبی باشد. عرق یا آب استخر ممکن است ضد آفتاب را پاک کند. بنابراین یک محصول ضد آب می تواند محافظت بهتری نسبت به ضد آفتاب ایجاد کند.
  • حاوی مواد حساسیت زا و معطر نباشد، به خصوص اگر کودک شما پوست حساسی دارد.

نکات ایمنی برای محافت بچه ها در برابر آفتاب

سایر نکات مهم برای در امان ماندن کودک از مضرات اشعه آفتاب:

  • برای محافظت از کودک خود به میزان کافی پوست او را به ضد آفتاب آغشته کنید. به تمام نقاطی که احتمال برخورد اشعه خورشید به آن ها بیشتر است (مثل گوش ها) ضد آفتاب بزنید.
  • حتما کرم ضد آفتاب را مرتبا و حداقل هر 2 ساعت یک بار تجدید کنید. برای بچه ها زیر 6 ماه، بیشتر از 2 ساعت نباید در معرض نور خورشید قرار بگیرند.
  • به یاد داشته باشید که حداقل 30 دقیقه قبل از اینکه کودک در معرض آفتاب قرار بگیرد، به پوست او ضد آفتاب بزنید.
  • در هر شرایطی از ضد آفتاب بهره ببرید، حتی اگر هوا ابری باشد. ابرها تمام اشعه ماورا بنفش را که ممکن است به کودک شما آسیب برساند، جذب نمی نمایند.
  • ساعاتی از روز که تاثیر تششعات خورشید به حدبیشتر می رسند (حدود 10 صبح تا 4 بعدازظهر)، از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری کنید.
  • نوزادان شیرخوار به جای قرار گرفتن در معرض نور خورشید برای تامین ویتامینD مورد احتیاجشان، باید مکمل ویتامین D دریافت نمایند.

نتیجه گیری

خوشبختانه، ضد آفتاب های با کیفیت زیادی در بازار موجود هستند که می توانند از پوست حساس بچه ها در برابر اشعه مضر خورشید محافظت نمایند. علاوه بر رفتن به سایه و استفاده از کلاه و پوشش های محافظ، متخصصان استفاده از کرم ضد آفتاب با پوشش طیف گسترده یا SPF حداقل 30 را توصیه می نمایند.

منبع: اسنپ مارکت
انتشار: 24 خرداد 1401 بروزرسانی: 24 خرداد 1401 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 2080

به "ضد آفتاب بچه ها باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضد آفتاب بچه ها باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید