ضرب الاجل حناچی برای معین تکلیف املاک واگذار شده شهرداری ، لیست املاک محرمانه است؟

به گزارش مجله آی سیب، شهردار تهران با تاکید بر روشن شدن شرایط املاک شهرداری تهران که در اختیار سایر نهادها و اشخاص است، گفت: آمار این املاک باید هر چه زودتر روشن گردد.

ضرب الاجل حناچی برای معین تکلیف املاک واگذار شده شهرداری ، لیست املاک محرمانه است؟

به گزارش خبرنگاران، پیروز حناچی، شهردار تهران در جلسه کمیسیون واگذاری املاک موضوع بند شش ماده 55 قانون شهرداری ها با تاکید بر روشن شدن شرایط املاک شهرداری تهران که در اختیار سایر نهادها و اشخاص است، گفت: آمار املاک شهرداری تهران موضوع بند 655 ماده 55 شهرداری باید هر چه زودتر روشن گردد و در صورتی که برای معین تکلیف این املاک احتیاج به لایحه به شورای شهر است این اتفاق باید هر چه سریع تر بیفتد.

شهردار تهران گفت: فلسفه تشکیل این جلسه همین است و انتظار می رود تا نیمه مهر ماه این گزارش به صورت دقیق آماده ارائه به شورای شهر تهران باشد.

محمدرضا جوادی یگانه، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در این جلسه، گزارشی از املاک شهرداری تهران که در اختیار سایر سازمان ها و نهادها و اشخاص حقیقی و حقوقی بر اساس بند 6 ماده 55 قانون شهرداری ها قرار داده شده است، ارائه کرد.

به گفته او، معین تکلیف 1904 پرونده مربوط به این املاک تا کنون معین شده البته آمار دقیق این املاک معین نشده است چراکه این املاک در مناطق و سازمان های مختلف تابعه شهرداری واقع شده است و جمع آوری اطلاعات مربوط به آنها زمان بر است.

در ادامه جلسه نیز محمد نادر محمدزاده رئیس سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران گزارشی از شرایط املاک شهرداری تهران که در اختیار سایر نهادها است ارائه داد.

  • اطلاعات املاک واگذارشده شهرداری محرمانه نیست

به گزارش خبرنگاران، افشین حبیب زاده معاون نظارت شورای شهر تهران نیز در پی برگزاری این جلسه، در خصوص انتشار لیست املاک واگذار شده شهرداری به غیر، توضیحاتی ارائه نموده و به ایسنا گفته است: تقریبا لیست املاک شهرداری تهران که به افراد غیر واگذار شده از سوی سازمان املاک شهرداری تهران آماده شده است.

حبیب زاده گفت: بعد از شروع شورای شهر پنجم، اعضای شورا مصوبه ای داشتند که بر اساس آن شهرداری ملزم شد که لیست املاکی که حق بهره برداری از آن را به غیر واگذار نموده تهیه کند که حالا پس از گذشت سه سال این لیست نهایی شده است.

وی با بیان اینکه چندی پیش معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری به عنوان دبیر کمیته املاک شهرداری، گزارشی از شرایط املاک ارائه کرد، گفت: در آن جلسه تقریبا همه اعضای شورا تاکید داشتند که این لیست در راستای شفافیت منتشر گردد.

حبیب زاده با بیان اینکه در این لیست تعداد املاک واگذار شده به غیر، املاک در اختیار شهرداری، املاک تخلیه شده، املاکی که پرونده آن به دادگاه ارجاع شده معین شده است، گفت: این لیست مهر محرمانگی ندارد و انتشار آن بر خلاف ضوابط نیست. چرا که اصلا محرمانه نیست و من به شخصه معتقدم که باید این لیست منتشر گردد.

وی در پاسخ به این سوال که نظر مابقی اعضای شورای شهر چیست؟ گفت: تا کنون هیچ یک از اعضای شورا در خصوص عدم انتشار این لیست اظهارنظر ننموده و همگی موافق انتشار آن هستند. چرا که هم اطلاعات محرمانه نیست و هم در راستای شفافیت مردم پایتخت باید در جریان امورات قرار گیرند.

به گفته حبیب زاده، لیست املاک تقریبا نهایی شده است و به نظر می رسد که اعضا برای اخذ تصمیم نهایی درباره انتشار اطلاعات املاک، منتظر نهایی شدن هستند اما دقت داشته باشید که بخش اعظمی از این املاک در راستای اهداف فرهنگی شهرداری در اختیار معاونت فرهنگی و اجتماعی و سازمان های زیرمجموعه واقع شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 آبان 1399 بروزرسانی: 6 آبان 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1226

به "ضرب الاجل حناچی برای معین تکلیف املاک واگذار شده شهرداری ، لیست املاک محرمانه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرب الاجل حناچی برای معین تکلیف املاک واگذار شده شهرداری ، لیست املاک محرمانه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید