تور ارزان ایتالیا: تحلیلگر ایتالیایی: ایران یکی از ترسناک ترین تیم های جام دنیای فوتسال است، ناظم الشریعه برترین مربی دنیا است

به گزارش مجله آی سیب، یک تحلیلگر ایتالیایی می گوید تیم ملی فوتسال ایران یکی از ترسناک ترین تیم های جام جهانی لیتوانی است و در صورت عبور از ازبکستان در مرحله یک هشتم نهایی، می تواند حتی تا فینال پیش برود.

تور ارزان ایتالیا: تحلیلگر ایتالیایی: ایران یکی از ترسناک ترین تیم های جام دنیای فوتسال است، ناظم الشریعه برترین مربی دنیا است

با ما همراه باشید و با تور ارزان ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، مرحله گروهی مسابقات جام دنیای 2021 فوتسال در حالی به سرانجام رسید که تیم ملی ایران به اسم تیم دوم گروه F بعد از آرژانتین راهی مرحله یک هشتم نهایی شد. ایران در این مرحله برابر صربستان و آمریکا به پیروزی رسید و برابر آرژانتین بازنده شد تا در مرحله یک هشتم با ازبکستان ملاقات کند.

درباره عملکرد ایران تحلیل های گوناگونی به وسیله کارشناسان و مربیان داخلی مطرح شده است و بعضی ها حتی انتظار داشتند ایران برابر صربستان و آمریکا به برد پرگل تری دست یابد. به هر حال ایران با دوم شدن در گروه خود حالا راستا ساده تری تا رسیدن به جمع چهار تیم برتر دنیا دارد و باید دید در ادامه چه سرنوشتی در انتظارش خواهد بود.

والریو اسکالابرلی تحلیلگر ایتالیایی فوتسال که با زیر نظر داشتن مسابقات جام دنیای لیتوانی به فراوری محتوا در این زمینه مشغول است، یکی از کسانی است که بازی های تیم ملی ایران را زیر نظر داشت و تحلیل های مختلفی در جریان مسابقات ارائه می داد.

والریو با تمجید از تیم ملی فوتسال ایران، سیدمحمد ناظم الشریعه سرمربی تیم کشورمان را یکی از برترین مربیان دنیا دانست که به مقدار ای که شایسته اش است، از وی تقدیر نمی گردد. وی بعلاوه با اعلام یک نقطه ضعف از تیم ملی کشورمان، ایران را یکی از ترسناک ترین تیم های دنیا دانست که توانایی صعود به فینال این دوره از مسابقات جام دنیای را دارد.

ملاقات تیم ملی فوتسال ایران مقابل آرژانتین

مشروح مصاحبه با این تحلیلگر ایتالیایی در ادامه می آید:

*مرحله گروهی جام دنیای فوتسال به سرانجام رسید. آیا تا به امروز این مسابقات برای شما با سورپرایز همراه بوده است؟

- اتفاق غافلگیرنماینده ای نیفتاده است. شاید من از مصر به اسم نایب قهرمان آفریقا انتظار بیشتری داشتم. گواتمالا در بازی نخست مرا غافلگیر کرد اما فکر می کردم در ملاقات سرانجامی مقابل ازبکستان و بعلاوه ویتنام مقابل برزیل می توانند بهتر بازی نمایند. در نهایت همان چیزی که انتظار می رفت رخ داد.

* آیا در این دوره از مسابقات جام دنیای نسبت به دوره گذشته که سال 2016 در کلمبیا برگزار گردید، تفاوت خاصی دیده می گردد؟

- این مسابقات به استثنای بازیکنانی که همچنان روح خیابانی فوتسال را حفظ می نمایند، فیزیکی تر شده است اما تفریح ها هم کم نبود: گل های زیادی به ثمر رسید، شوت های زیادی به سمت دروازه ها زده شد و هر مسابقه اتفاقات هیجان انگیز زیادی داشت. شاید بزرگترین تفاوت در خود میزبان ها باشد. در لیتوانی فرهنگ بالای فوتسالی مثل کلمبیا وجود ندارد. بنابراین سرمایه گذاری بیشتر برای پیشرفت فوتسال مفید خواهد بود. استقبال از مسابقات فوتسال به وسیله تماشاگران در لیتوانی کمتر است. فیفا مجبور شد شرایط را در دست بگیرد و از فدراسیون لیتوانی برای برگزاری مسابقات حمایت کند. مشکل اینجاست که آنها خیلی به ترویج فوتسال اهمیت نمی دهند.

* به نظر شما تا اینجای کار کدام تیم ها مدعی قهرمانی در جام دنیای هستند؟

- هرچه جلوتر می رویم جام دنیای بیشتر غیر قابل پیش بینی می گردد. این همان چیزی است که ورزش ما برای محبوبیت گسترده تر احتیاج دارد. جذابیت وقتی بیشتر می گردد که قهرمانی مثل گذشته دیگر متعلق به دو تیم برزیل و اسپانیا نیست. اکنون تیم های بیشتری می توانند ادعا نمایند که مدعی قهرمانی هستند حتی اگر هیچکس هرگز چنین چیزی را نگوید! آرژانتین، روسیه، پرتغال، ایران و من مطمئن هستم تیم های دیگری هم خواهند بود.

* صعود پنج تیم از آسیا به مرحله یک هشتم نهایی یکی از مواردی است که توجه بسیاری از کارشناسان را در آسیا و سراسر دنیا به خود جلب نموده است. ارزیابی شما در این خصوص چیست؟

- تیم های AFC بسیار پیشرفت نموده اند اما این یک موضوع غیر قابل باور نیست. کنفدراسیون آسیا بیشترین سرمایه گذاری را در فرصت های برابر در فوتسال ایجاد می نماید، مشارکت در فوتسال را بیشتر می نماید و بازی در تمام رده های سنی را ارتقا می دهد. معتقدم تایلند می تواند در ملاقات با قزاقستان ما را غافلگیر کند. من تایلند را دست کم نمی گیرم. ویتنام در مرحله مالکیت توپ بسیار پیشرفت نموده است و بعضی از بازیکنانش از نظر تاکتیکی به بلوغ رسیده اند.

در خصوص ژاپن چیزهای زیادی برای گفتن وجود ندارد. این تیم رشد نموده و ناامیدی سال 2016 را پشت سر گذاشته است. آنها حالا با محبوب ترین تیم مسابقات (برزیل) روبرو می شوند. امیدوارم طرفداران ژاپن یار ششم آنها در زمین باشند. ایران به نظر من تیمی منظم و سرسخت بود که تمام امکانات را برای رسیدن به فینال بزرگ دارد. ببینیم تا کجا می توانند پیش بروند!

* به تیم ایران اشاره کردید. تحلیل شما از ایران چیست و کدام بازیکنان نقش موثرتری در موفقیت این تیم دارند؟

حقیقت را به شما می گویم: سیدمحمد ناظم الشریعه یکی از برترین مربیان دنیا است اما متأسفانه آنطور که شایسته اش است از او تقدیر و تمجید نمی گردد. روشی که ناظم الشریعه تیم ایران را سازماندهی نموده، اهمیت به تک تک بازیکنان است که ایران را به یکی از ترسناک ترین تیم های دنیا تبدیل نموده است. در ایران، حسن زاده، اسماعیل پور، طیبی (که امیدوارم به زودی بازگردد) و صمیمی چهار ستاره ای هستند که من آنها را پشتوانه یک سیستم بازی بسیار هجومی می دانم و این بازیکنان را می پسندم.

* آیا ایران نقطه ضعف قابل توجهی دارد که باید پیش از آغاز مراحل حذفی آن را رفع کند؟

- شاید نقطه ضعف واقعی ایران، بی حوصلگی و بی پروایی باشد. شور و حرارت یک تیم فیزیکی و ورزشی قدرتمند می تواند پاشنه آشیل آنها باشد.

ملاقات ایران و آمریکا

* به اسم سوال سرانجامی؛ با معین راستا تیم ها تا فینال فکر می کنید ایران بتواند به مرحله نیمه نهایی راه یابد؟

- ایران در حال حاضر با ازبکستان ملاقات می نماید؛ تیمی که به طور پیوسته در حال پیشرفت است؛ هرچند از نظر امتیاز و تفاضل گلبدترین تیم از بین 16 تیم صعود نماینده بود. این یک مسابقه سخت خواهد بود. ازبک ها بسیار باهوش هستند و در مراحل انتقالی و نوع بازی می توانند مرگبار باشند. اما من همچنان معتقدم اگر یوزپلنگ ها (ایران) بدون مشکل از این حریف عبور نمایند، می توانند نه تنها در نیمه نهایی بلکه حتی در فینال باشند. خواهیم دید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 مهر 1400 بروزرسانی: 11 مهر 1400 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1826

به "تور ارزان ایتالیا: تحلیلگر ایتالیایی: ایران یکی از ترسناک ترین تیم های جام دنیای فوتسال است، ناظم الشریعه برترین مربی دنیا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ایتالیا: تحلیلگر ایتالیایی: ایران یکی از ترسناک ترین تیم های جام دنیای فوتسال است، ناظم الشریعه برترین مربی دنیا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید