عکس ، دو غول فضایی دست همکاری می دهند

به گزارش مجله آی سیب، دیجیاتو نوشت: طبق قراردادی تازه، بلو اوریجین برای مأموریت ESCAPADE ناسا به مریخ، از راکت نیو گلن استفاده می نماید.

عکس ، دو غول فضایی دست همکاری می دهند

ناسا در پی انجام چندین مأموریت برای مریخ است و می خواهد برای آن ها با شرکت های مختلفی همکاری کند. حالا سازمان فضایی آمریکا می خواهد بلو اوریجین، شرکت فضایی متعلق به جف بزوس برای یکی از مأموریت ها به آن یاری کند تا به سیاره سرخ برسد.

طبق قراردادی نو، بلو اوریجین برای مأموریت ESCAPADE ناسا، از راکت نیو گلن استفاده می نماید. این اولین باری نیست که بلو اوریجین و ناسا با یکدیگر کار می نمایند، اما برای اولین بار می خواهند به طور مشترک مأموریتی به مریخ داشته باشند. مأموریت ESCAPADE در سال 2024 سوار بر نیو گلن از فلوریدا روانه فضا می گردد.

همکاری بلو اوریجین و ناسا برای سفر به مریخ

مدیر ارشد نیو گلن، جرت جونز در بیانیه ای گفته است که مأموریت با ناسا برای مطالعه مگنتوسفر مریخ خواهد بود: ESCAPADE در راستای سنت ناسا برای اکتشاف مریخ واقع شده است و بسیار هیجان زده ایم برنامه خدمات پرتاب ناسا، نیو گلن را برای ارسال ابزارهایی انتخاب نموده است که مگنتوسفر مریخ را مطالعه می نمایند.

مأموریت ESCAPADE برای مطالعه روی مگنتوسفر مریخ به سیاره سرخ سفر می نماید و شامل دو فضاپیمای یکسان می گردد که داده هایی را در خصوص نحوه تعامل مگنتوسفر مریخ با باد خورشیدی و چگونگی حرکت پلاسما و انرژی در میدان مغناطیسی مریخ جمع آوری می نمایند.

هر دو فضاپیما سه ابزار با خودشان حمل می نمایند: یک مغناطیس سنج برای مقدار گیری میدان مغناطیسی مریخ، یک تحلیلگر الکترواستاتیک برای مقدار گیری رفتار یون ها و الکترون ها و کاوشگر لانگمویر برای مقدار گیری خصوصیات پلاسما در مگنتوسفر مریخ. دو فضاپیمای ESCAPADE به وسیله راکت لب و با همکاری آزمایشگاه علوم فضایی دانشگاه کالیفرنیا برکلی توسعه پیدا نموده اند.

انتظار می رود نیو گلن حامل ESCAPADE در ژانویه 2024 پرتاب گردد. راکت بلو اوریجین دارای مرحله اول قابل استفاده مجدد است و طبق ادعای سازنده اش، می تواند تا 25 مأموریت دوام بیاورد و البته دارای 7 موتور قابل استفاده مجدد BE-4 است.

پرتاب نیو گلن تا به امروز چندین بار با تأخیر همراه بوده است. اولین بار قرار بود در سال 2020 این راکت پرتاب گردد و سپس این زمان تا 2022 تأخیر خورد و حالا قرار است در امسال پرتاب گردد. باید منتظر ماند و دید پرتاب نیوگلن و البته مأموریت مریخ بلو اوریجین و ناسا به کجا می رسد.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 22 بهمن 1401 بروزرسانی: 22 بهمن 1401 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 2223

به "عکس ، دو غول فضایی دست همکاری می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، دو غول فضایی دست همکاری می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید