فرمول تابستانی برای برطرف خستگی و تقویت بدن!

به گزارش مجله آی سیب، هندوانه منبع خوبی برای پتاسیم است که بدن برای بعضی عملکردهای مهم خود به آن احتیاج دارد. پتاسیم برای احساس انرژی لازم است زیرا این ماده معدنی یک الکترولیت محسوب می گردد که به عضلات و اندام ها برای ارائه عملکرد درست خود یاری می نماید.

فرمول تابستانی برای برطرف خستگی و تقویت بدن!

به گزارش مجله آی سیب از ایسنا، زمان زیادی تا شروع روزهای داغ تابستان باقی نمانده است و بار دیگر مبارزه با احساس خستگی و گرما شروع می گردد اما روشی ساده برای تقویت سطوح انرژی و کسب احساسی بهتر بدون روی آوردن به کافئین یا محصولی تجویزی وجود دارد.

هندوانه یک میوه تابستانی، آبدار و شیرین است و همچنین به واسطه محتوای مواد مغذی خود می تواند به مقابله خستگی و دلایل پنهان آن یاری کند. در حقیقت، مصرف هندوانه نشان داده است که عملکرد ورزشی افراد را بهبود می بخشد و به عنوان گزینه ای پیشگیرانه برای سکته مغزی و سکته قلبی مورد توجه قرار گرفته است.

پیشگیری از کم آبی بدن

هندوانه سرشار از آب است و این حقیقتی آشکار است. اما آیا می دانستید که کم آبی بدن یکی از دلایل اصلی احساس خستگی محسوب می گردد؟

زمانی که بدن کم آب است، قلب به مایع کمتری در بدن برای انجام وظایف خود در اختیار دارد. کم آبی بدن به کاهش حجم خون منجر می گردد و قلب برای ارسال اکسیژن و مواد مغذی به وسیله جریان جریان خون به مغز، پوست، اندام ها و عضلات باید سخت تر کار کند. به واسطه کوشش بیشتر بدن برای رسیدگی به استرس های عادی روزمره، با احساس خستگی روبرو می شوید. با افزودن هندوانه به رژیم غذایی خود می توانید به تامین آب مورد احتیاج بدن یاری نموده و از این شرایط پیشگیری کنید.

راز پتاسیم

هندوانه منبع خوبی برای پتاسیم است که بدن برای بعضی عملنمودهای مهم خود به آن احتیاج دارد. پتاسیم برای احساس انرژی لازم است زیرا این ماده معدنی یک الکترولیت محسوب می گردد که به عضلات و اندام ها برای ارائه عملکرد درست خود یاری می نماید.

پتاسیم به حفظ قدرت و سلامت عضلات یاری نموده و برای ارسال سیگنال های عصبی که فعالیت بدنی را ممکن می نماید نیز لازم است.

بدون پتاسیم کافی، با احساس خستگی روبرو خواهید شد.

گشاد شدن رگ های خونی

هندوانه سرشار از ال-سیترولین، اسیدی که یک ترکیب ضروری در اکسید نیتریک است. اکسید نیتریک به گشاد شدن رگ های خونی یاری می نماید.

بر همین اساس، مصرف هندوانه می تواند به افزایش عملکرد ورزشی یاری کند زیرا زمانی که رگ های خونی گشاد می شوند، اکسیژن بیشتری به عضلات رسیده، خستگی را کاهش داده و عملکرد عضلانی را بهبود می بخشد.

کاهش فشار خون

ال-سیترولین و آرژینین موجود در هندوانه نشان داده اند که به بهبود شرایط فشار خون و کاهش استرس وارده بر قلب یاری می نمایند.

مصرف هندوانه و کاهش فشار خون نه تنها از فشار کاری قلب می کاهد به قلب یاری می نماید، بلکه احساس بهتر و انرژی بیشتری نیز در فرد شکل می گیرد.

برای انتخاب یک هندوانه خوب می توانید نکته های زیر را مد نظر قرار دهید:

هنگام انتخاب هندوانه آنهایی که دارای پوست صاف هستند را انتخاب کنید. پوست هندوانه باید سفت، متقارن و بدون فرورفتگی یا ضرب خوردگی باشد.

زمانی که هندوانه را بلند می کنید باید نسبت به اندازه سنگین احساس گردد. این به معنای وجود آب فراوان در هندوانه است.

قسمت پایین هندوانه نقطه ای که به ساقه وصل می گردد را آنالیز کنید. رنگ این قسمت باید زرد کرمی و نه سفید یا سبز باشد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 21 مرداد 1399 بروزرسانی: 21 مرداد 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1071

به "فرمول تابستانی برای برطرف خستگی و تقویت بدن!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرمول تابستانی برای برطرف خستگی و تقویت بدن!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید