فناوری نانو دیابت را در سریع ترین زمان درمان می کند

به گزارش مجله آی سیب، به مدد دانشمندان سازمان علمی ملی استرالیا، دارو های ضد دیابت ارزان تر و قابل دسترس تر شدند.

فناوری نانو دیابت را در سریع ترین زمان درمان می کند

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، دانشمندان سازمان سازمان علمی ملی استرالیا، از مهندسی بیوشیمی و شیمی استفاده کردند تا فرآیندی مقرون به صرفه، راحت و پاک برای ساختن دارو های ضد دیابت طراحی کنند.

دیابت نوع 2 یکی از بزرگترین چالش های بهداشت جهانی قرن بیست و یکم است که بیش از 350 میلیون نفر با این بیماری زندگی می کنند. این بیماری در نتیجه کمبود انسولین برای تبدیل گلوکز به انرژی است. هنگامی که این فرایند مختل شود قند خون می تواند به حدی برسد که پیامد هایی برای سلامتی داشته باشد.

D-fagomine یک ترکیب شیمیایی است که می تواند با کاهش سطح قند خون این کار را جای انسولین انجام دهد. دکتر کلین اسکات، سرپرست این پروژه، از یک سری آنزیم برای تبدیل گلیسرول شیمیایی ارزان و فراوان به D-fagomine استفاده کردند.

دکتر اسکات گفت: ما آنزیم های طبیعی را تغییرداده ایم. آن ها می توانند به عنوان نانوماشین هایی استفاده شوند که در خطوط مونتاژ مولکول را جمع می کنند. آنزیم ها نانوفناوری های طبیعی هستند (مولکول های بیولوژیکی موجود در هر سلول زنده که مسئول واکنش های شیمیایی برای زنده ماندن است.)

این فرایند موفقیت آمیز با جمع آوری یک سری آنزیم انجام می شود که در هر کدام یک تغییر شیمیایی اجرا شده و محصول را به آنزیم بعدی می فرستد. آنزیم ها در قسمت های مختلفی قرار می گیرند و در هر قسمت آنزیم هایی برای یک مرحله شیمیایی وجود دارد. در نهایت این قسمت ها در یک توالی درست برای تغییر گلیسرول قرار می گیرند، یک ماده به راحتی به D-fagomine تبدیل می شود.

روند جدید پاکتر و سریعتر از روش های فعلی تولید D-fagomine است، و دکتر اسکات و تیمش انتظار دارند بتوانند هزینه تولید دارو های ضد دیابت را کاهش دهد.

اکنون با این اصول نانوماشینی می توان راه را برای دیگر فناوری های وابسته به واکنش شیمیایی مثل تولید سایر داروها، پلاستیک ها زیست تخریب پذیر، سوخت های زیستی و مواد افزودنی باز کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 486

به "فناوری نانو دیابت را در سریع ترین زمان درمان می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فناوری نانو دیابت را در سریع ترین زمان درمان می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید