فوران بزرگ آتشفشان تونگا و نگرانی از وقوع سونامی، صدور فرمان تخلیه برای 230 هزار نفر

به گزارش مجله آی سیب، فوران یک آتشفشان در اقیانوس آرام باعث نگرانی از وقوع سونامی و توصیه مقامات دولتی به تخلیه 230 هزار نفر از ساکنان منطقه شد.

فوران بزرگ آتشفشان تونگا و نگرانی از وقوع سونامی، صدور فرمان تخلیه برای 230 هزار نفر

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ان اچ کی، در پی فوران بزرگ روز شنبه یک آتشفشان زیرآبی در تونگا در اقیانوس آرام جنوبی، برای بسیاری از منطقه ها ساحلی ژاپن نیز هشدار سونامی صادر شده است.

سازمان هواشناسی ژاپن هشدار سونامی خود برای استان ایواته را به سطح توصیه تغییر داده است که به معنی لغو این هشدار است. با این حال، با برقرار ماندن این توصیه در سراسر کشور، سازمان هواشناسی از ساکنان منطقه ها ساحلی می خواهد که مراقب باشند.

پیشتر، این سازمان برای جزایر آمامی و جزایر توکارا در استان کاگوشیما در جنوب غرب کشور هشدار سونامی صادر نموده بود اما اکنون، این هشدار را به توصیه تغییر داده است.

اواخر شامگاه شنبه به وقت محلی، یک موج سونامی به بلندی یک متر و 20 سانتیمتر در جزیره آمامی اوشیما مشاهده شد. اوائل بامداد یکشنبه نیز یک موج سونامی به بلندی یک متر و 10 سانتیمتر در بندر کوجی استان ایواته مشاهده شد.

مادامی که هشدار سونامی برقرار باشد، خدمات حمل و نقل ریلی و دریایی همچنان معلق خواهد بود.

تا ساعت 11 بامداد یکشنبه به وقت ژاپن، برای منطقه ها ساحلی 7 استان فرمان تخلیه صادر شده بود. آئوموری، ایواته، میاگی و چیبا در میان این استان ها هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 اسفند 1400 بروزرسانی: 1 اسفند 1400 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1979

به "فوران بزرگ آتشفشان تونگا و نگرانی از وقوع سونامی، صدور فرمان تخلیه برای 230 هزار نفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوران بزرگ آتشفشان تونگا و نگرانی از وقوع سونامی، صدور فرمان تخلیه برای 230 هزار نفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید