هشدار ناپایداری های جوی در 17 استان

به گزارش مجله آی سیب، خبرنگاران: سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم ناپایداری های جوی در برخی منطقه ها کشور تا سه شنبه آینده از وقوع تندبادهای لحظه ای برای استان های تهران و البرز خبر داد.

هشدار ناپایداری های جوی در 17 استان

به گزارش تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی امروز در استان های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، برخی منطقه ها مرکزی، استان های واقع در دامنه های زاگرس و دامنه های جنوبی البرز در استان های تهران، البرز، قزوین، سواحل غربی و مرکزی دریای خزر، بخش هایی از استان های یزد، کرمان و شمال فارس رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در منطقه ها مستعد گردوخاک و بارش تگرگ پیش بینی شده است.

امروز بعدازظهر وقوع تندباد لحظه ای برای استان های تهران، البرز و قم دور از انتظار نیست. شنبه در سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کرمان، سواحل شرقی دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی این شرایط ادامه خواهد داشت.

هشدار ناپایداری های جوی در 17 استان

یکشنبه آینده در ارتفاعات شمال غرب و ارتفاعات جنوب شرق بارش پراکنده پیش بینی شده است. روزهای دوشنبه و سه شنبه در شمال غرب رگبار پراکنده و در ارتفاعات جنوب شرق بارش خفیف با احتمال رعدوبرق پیش بینی شده است.

رستوران های روباز مشهد

رستوران نزدیک حرم مشهد

لیست وسایل سفر به مشهد با اتوبوس

به گزارش تسنیم، امروز در استان های شرق کشور وزش باد و گردوخاک پیش بینی می شود، همچنین امروز شرق دریای عمان و فردا شنبه دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس مواج خواهد بود.

توصیف سامانه: تشدید فعالیت سامانه بارشی

زمان سرانجام: جمعه 1402/03/05

نوع مخاطره: رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید و احتمال تگرگ

منطقه اثر:

جمعه 1402/03/05: اردبیل

اثر مخاطره: لغزندگی جاده ها، آب گرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، سیلابی شدن مسیل ها، طغیان رودخانه ها، صاعقه، خسارت به سازه های موقت از جمله بنرها، داربست ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در پروازها و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ.

توصیه: عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در سفرهای بین شهری، پرهیز از فعالیت های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه های موقت، لایروبی کانال ها و آبروها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 6 خرداد 1402 بروزرسانی: 6 خرداد 1402 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 2264

به "هشدار ناپایداری های جوی در 17 استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار ناپایداری های جوی در 17 استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید