مرگ غم انگیز یک کودک لحظاتی پس از بازی در پودر سنگ آهک

به گزارش مجله آی سیب، مرگ غم انگیز یک کودک لحظاتی پس از بازی در پودر سنگ آهک

مرگ غم انگیز یک کودک لحظاتی پس از بازی در پودر سنگ آهک

یک پسر 7 ساله در برزیل پس از بازی در کوهی از پودر سنگ آهک که در کنار جاده به جای مانده بود، جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرنگاران، عکس پایانی غم انگیز آرتور امانوئل بیتنکور را نشان می دهد که در حالی که در انبوهی از پودر سنگ آهک که معمولاً در ساخت و ساز و کشاورزی استفاده می گردد نشسته است، فقط چند دقیقه قبل از اینکه جانش را بگیرد.

پسر به سرعت به بیمارستان منتقل شد، اما در بدو ورود اعلام شد که مرده است. ظاهراً آرتور پس از استنشاق گرد و غبار پودر سنگ آهک دچار مسمومیت شده است.

رسانه های محلی گزارش دادند که پزشکان می گویند مرگ ناگهانی آرتور در نتیجه تنفس در پودر آهک بوده است.

خانواده او آخرین عکس او را به عنوان ادای احترام و بعلاوه هشداری برای دیگران در شبکه های اجتماعی منتشر کردند.

رومالدو بیتنکور، عموی این پسر، در شرح این عکس نوشت: این آخرین عکس بود و چند دقیقه قبل از مرگ غم انگیز او، ناشی از استنشاق سنگ آهک در حین بازی... خاطراتی که از تو خواهم داشت، فرزند عزیزم، همواره برترین خواهد بود.

این خانواده ادعا کردند که از خطرات قرار گرفتن در معرض پودر سنگ آهنگ بی اطلاع بودند و پلیس محلی در حال شروع تحقیقات در خصوص مرگ پسر است.

موسسه تحقیقات فناوری برزیل یا IPT می گوید گرد و غبار سنگ آهک می تواند باعث مسائل تنفسی گردد و به مردم توصیه می نماید در صورت کار با آن از تجهیزات محافظ استفاده نمایند.

این موسسه هشدار داده که پودر سنگ آهک می تواند سرطان زا باشد، به ویژه هنگامی که فردی در معرض مقادیر زیاد آن قرار گیرد و می تواند باعث آسیب ریه گردد.

سنگ آهک به شکل خرد شده و به مقدار سنگریزه در صورت استفاده صحیح و در شرایط مناسب، خطری برای سلامتی ایجاد نمی نماید. با این حال، به گفته یک فروشنده مصالح ساختمانی، زمانی که سنگ آهک بیشتر به پودر یا گرد و غبار تبدیل گردد، می تواند ذراتی را آزاد کند که خطر استنشاق را ایجاد می نمایند.

ذرات خطرناکی که در سنگ آهک وجود دارد سیلیس کریستالی قابل تنفس است که به نام کوارتز نیز شناخته می گردد. استنشاق سیلیس کریستالی می تواند منجر به بیماری هایی از جمله سرطان ریه، بیماری مزمن انسدادی ریه، بیماری کلیوی و سیلیکوزیس گردد.

سیلیکوزیس باعث التهاب و زخم می گردد، زیرا ذرات در بافت ریه به دام می افتند و توانایی ریه ها برای دریافت اکسیژن را کاهش می دهند. به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، این شرایط منجر به بیماری دائمی ریه می گردد و می تواند کشنده باشد.

منبع: فرارو
انتشار: 17 مرداد 1402 بروزرسانی: 17 مرداد 1402 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 2293

به "مرگ غم انگیز یک کودک لحظاتی پس از بازی در پودر سنگ آهک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ غم انگیز یک کودک لحظاتی پس از بازی در پودر سنگ آهک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید