مشهد، تهیه نقشه های تفکیک آپارتمان ها سبب سهولت ساخت و ساز شده است

به گزارش مجله آی سیب، مدیرکل ثبت اسناد خراسان رضوی گفت: تهیه نقشه های تفکیک آپارتمان ها توسط مهندسان نقشه بردار سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، سبب آرامش و سرعت کار ساختمانی سازندگان مسکن در شهر مشهد شده است.

مشهد، تهیه نقشه های تفکیک آپارتمان ها سبب سهولت ساخت و ساز شده است

جهت دریافت خدمات آلاچیق بالای پشت بام با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران از مشهدمقدس، به نقل از روابط عمومی نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی، عبدالحسین رامشی در ملاقات با حسین کامران دیسفانی رئیس سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی گفت: اجرای نقشه تفکیک آپارتمان ها که از سال 1390 براساس امضای تفاهم نامه ای با سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی به اجرا در آمده است، خدمات مطلوبی را در تسریع نقشه های ساختمانی در راستای تکریم ارباب رجوع به همراه داشته است.

وی ادامه داد: سامانه فراوری شده برای این موضوع از رفت وآمد متقاضیان کاسته که با همکاری مشترک بخش های انفورماتیک سازمان نظام مهندسی و اداره کل ثبت اسناد و املاک استان ارتقا خواهد یافت.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی در این نشست خواهان آموزش نقشه برداران و برگزاری سمینار تفکیک با موضوع کاداستر سه بعدی با همکاری سازمان نظام مهندسی شد و اضافه کرد: در حال حاضر 71 نفر نقشه بردار در 21 واحد این اداره کل فعالیت دارند که برنامه آموزش سامانه ثبت الکترونیکی درخواست تفکیک آپارتمان ها برای آنها انجام خواهد شد.

در این جلسه رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی گفت: همکاری موثری میان اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی و این سازمان در زمینه تهیه نقشه های تفکیک آپارتمان ها وجود دارد که با ارتقای سامانه نرم افزاری ثبت الکترونیکی احتیاج متقاضیان را مرتفع خواهد کرد و امنیت فعالیت ها افزایش خواهد یافت.

کامران اضافه کرد: این سامانه باید به گونه ای اصلاح گردد که مردم و سازنده مسکن از محل محیط کار و یا منزل خود بتوانند درخواست خود را برای تهیه نقشه ها اجرایی نمایند.

در این جلسه اسدی؛ عضو کمیته راهبردی تفکیک نقشه های الکترونیکی کشور ضمن اعلام ضرورت اصلاح سامانه الکترونیکی موجود و ایجاد وحدت رویه کشوری در این زمینه گفت: پیرامون تهیه نقشه های تفکیکی، بحث کنترل، نظارت و امنیت سامانه را در مشهد و شهرستان های استان پیگیری می کنیم.

وی همچنین بر ضرورت آموزش های همه جانبه نیروهای دخیل در این موضوع در هر دو ارگان تأکید کرد.

در این جلسه انواری؛ مدیرکل نقشه برداری شمال شرق و رئیس گروه نقشه برداری سازمان نظام مهندسی گفت: کمیته مشترک اجرایی برای برطرف ابهامات و مسائل مرتبط با تهیه نقشه های تفکیکی بصورت مستمر فعالیت دارد که ابلاع مصوبات در زمان خود بر تسریع کارهای ارباب رجوع موثر است.

وی همچنین برای ارائه خدمات نقشه برداری و فراوری نقشه های دیجیتال به اداره کل ثبت استان و سازمان نظام مهندسی ساختمان اعلام امادگی کرد.

ز

منبع: تسنیم
انتشار: 16 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 904

به "مشهد، تهیه نقشه های تفکیک آپارتمان ها سبب سهولت ساخت و ساز شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشهد، تهیه نقشه های تفکیک آپارتمان ها سبب سهولت ساخت و ساز شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید