من درخت شده ام منتشر شد

به گزارش مجله آی سیب، به گزارش خبرنگارخبرنگاران در بندرعباس، من درخت شده ام زندگی سبز، و پناه دادن به پرندگان را تداعی می نماید. اما اشعار این اثر، زندگی زخم خورده زنی را به تصویر می کشند. شعرهای کوتاه زنانه و پُر درد، که بوی کوچ و رفتن و نیامدن و انتظار می دهند. حرف های خودمانی و رازهای مَگویی که دوش شاعر دیگر تاب سنگینی شان را ندارد و با قلبش، کتابشان نموده است.

من درخت شده ام منتشر شد

رویا پردازی ها، واقعیت ها و دغدغه های زندگی یک زن تنها و ترجیحا متفاوت که زمانی عاشق بوده است را به زبان شعر اینجا مطالعه می کنیم.

این مجموعه مشتمل بر 129 شعر در 70 صفحه است و بیش از 100 بار نام زن یا خودش به عنوان زن در آن تکرار شده است که به بخش کوتاهی از آن ها، اشاره می کنیم: .. زنی دردهایش، شبیه باران است/ قلبی روی آن نوشته بود: عشق، زنی مقصدش بهشت/ زنی را به جنگ بردند، پُر از پرچم است، به اهتزاز کدام عشق؟/ توان این همه درد را ندارم، بگذار نامت بماند تا ابد، و همه بگویند: این زن، شاید، دیوانه گردد/ و کودکی دیشب از اسارت زنی متولد شده است/ زن ها دلتنگی عجیبی دارند، گاهی آنقدر گریه می نمایند، صورتشان آبی می گردد/ بگذارید این قلب ها سبز شوند، زن ها عاشق سَروند و ...

واژگان پرتکرار و کلیدی: زن، زخم، لب، بوسه، تنهایی، عشق، عاشقی، معشوقه، مرگ، من، نقاش، نقاشی، گریه، اسارت، آتش، پرنده، درخت، صیاد، جنگل، خیابان، دشت، آغوش، سر، شانه، اشک، اندوه، قبر و موریانه.

شعر یکصد و هفده کتاب:

زخم های زیادی در بدن دارم

عمیق ترین شان انار شده است

کوچک ترین شان گیلاس

تو تبدیل به کدام درخت شده ای

زخم قلبم بیشتر است.

من درخت شده ام را نشر سمت روشن کلمه با شمارگان 300 نسخه و به قیمت 35 هزار تومان برای نخستین بار در تابستان سال 1401 وارد بازار کتاب نموده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 17 تیر 1402 بروزرسانی: 17 تیر 1402 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 2282

به "من درخت شده ام منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "من درخت شده ام منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید