ناسا: ارتباط ویدئویی با اعماق فضا برای اولین بار امکان پذیر شد

به گزارش مجله آی سیب، ناسا، سازمان فضایی آمریکا، اعلام نمود که پیروز شده است برای نخستین بار تصویری ویدئویی را از یک فضاپیمای خود که در اعماق فضا در سفر است به زمین بفرستد.

ناسا: ارتباط ویدئویی با اعماق فضا برای اولین بار امکان پذیر شد

این موفقیت، از این پس ارسال بسته های سنگین اطلاعاتی، نظیر فیلم و ویدئو را برای مأموریت های پیچیده ای مانند سفر انسان به مریخ امکان پذیر می نماید.

ویدئوی ناسا از کاوشگر سایکی (Psyche) که برای اکتشاف یک شیء مرموز فلزی، راهی کمربند اصلی سیارک های بین مریخ و مشتری است، به زمین فرستاده شده است. سایکی در زمان ارسال ویدئو، با ما فاصله ای 80 برابر فاصله زمین و ماه داشته است.

ناسا روز دوشنبه بیان کرد این ویدئوی آزمایشی که از بازی یک گربه به نام تِیتِرز گرفته شده، به وسیله یک سامانه ارتباطی که با لیزری بسیار پیشرفته کار می نماید، از فاصله 31 میلیون کیلومتری فرستاده شده و تلسکوپ هِیل در کالیفرنیا آن را با کیفیتی بالا دریافت نموده است.

تلسکوپ هیل، واقع در در رصدخانه پالومارِ مؤسسه فناوری کَل تِک در سن دیگو، سپس تصاویر دریافتی را به آزمایشگاه پیشران جت ناسا در جنوب کالیفرنیا فرستاده است.

مأموریت های فضایی تا به امروز تنها با امواج رادیویی با زمین تماس می گرفتند و آزمایش ارتباطات به وسیله لیزر، از محدوده بین ماه و زمین فراتر نرفته بود.

رساندن پرتوهای لیزر بین فواصل دوردست احتیاج به هدف گیری بسیار دقیق و محاسبه های پیچیده ای دارد که تغییر مکان فضاپیما و کره زمین را در حین ارسال داده ها به درستی مقدار گیری کند.

ارتباطات فضایی با پرتوهای لیزری، قدرت انتقال داده ها را تا صد برابر نسبت به امواج رادیویی افزایش می دهد.

منبع: انتخاب
انتشار: 28 آذر 1402 بروزرسانی: 28 آذر 1402 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 2318

به "ناسا: ارتباط ویدئویی با اعماق فضا برای اولین بار امکان پذیر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناسا: ارتباط ویدئویی با اعماق فضا برای اولین بار امکان پذیر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید