هر چه درباره چاپ سه بعدی می دانید را فراموش کنید ، تکثیر کننده اینجاست!

به گزارش مجله آی سیب، این روزها چاپ سه بعدی بسیار رایج است، اما به نظر می رسد فرایند چاپ چند بعدی یک قدم فراتر از گذشته رفته و اکنون شاهد پدیده ای به نام تکثیر کننده هستیم.

هر چه درباره چاپ سه بعدی می دانید را فراموش کنید ، تکثیر کننده اینجاست!

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، در چاپگرهای سه بعدی عادی، معمولا چاپگر اقدام به ساخت لایه های متعدد توسط دستگاه چاپگر می نماید. اما در فناوری جدید موسوم به تکثیر نماینده همه چیز با یک نور و در یک لحظه رخ می دهد.

به نظر می رسد علت این که نام این ابداع جدید تکثیر نماینده انتخاب شده این باشد که در فیلمهای جنگ ستارگان نیز نوعی پدیده مشابه با همین روش را شاهد بودیم. درواقع پژوهشگران یک پرینتر سه بعدی را معرفی نموده اند که به طور کامل و ناگهانی یک شیء را ایجاد می نمایند، نه این که بخواهد شیء را به شکل لایه لایه و با کوشش بسیار فراوری کند. این موضوع باعث می گردد ما یک گام به داستان های علمی تخیلی نزدیک تر شویم.

جوزف دسیومونه،استاد و شیمیدان در دانشگاه کارولینای شمالی ، می گوید: این پیشرفت هیجان انگیز برای سرعت بخشیدن به ساخت نمونه های نسبتا کوچک و شفاف است.

هیدن تیلور، مهندس برق دانشگاه کالیفرنیا، شرح می دهد که ایده اولیه این طرح از یک آزمون سی تی اسکن داخلی بدن به ذهن تیم آنان رسید. در یک دستگاه سی تی اسکن عادی، یک لوله اشعه ایکس روی بیمار چرخانده می گردد و چند تصویر از داخل بدن را می گیرد. سپس یک کامپیوتر،از پیشبینی ها برای بازسازی یک تصویر سه بعدی استفاده می نماید.

این تیم متوجه شد که این روند می تواند معکوس گردد یعنی یک مدل کامپیوتری سه بعدی می تواند از یک موضوع اشیاء سه بعدی بسازد.

فرایند قرار دریافت شیء در معرض این سیستم حدود یک دقیقه طول می کشد. البته این مدت زمان لازم برای یک شی چند سانتیمتی است.

تیلور می گوید: این فرایند بسیار انعطاف پذیرتر از چاپهای 3D معمولی است. برای مثال، می تواند اشیاء را به سرعت ایجاد کند و البته بافت های حاصل از این روش بسیار نرم تر و منعطف تر از اشیاء ساخته شده با چاپگرهای معمولی هستند. دانشمندان پیشنهاد می نمایند که این روش می تواند برای چاپ قطعات پزشکی استفاده گردد.

منبع: انتخاب
انتشار: 19 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 149

به "هر چه درباره چاپ سه بعدی می دانید را فراموش کنید ، تکثیر کننده اینجاست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر چه درباره چاپ سه بعدی می دانید را فراموش کنید ، تکثیر کننده اینجاست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید