اوزون تراپی؛ از درمان روماتیسم و سرطان تا جوانی پوست

به گزارش مجله آی سیب، تقاضا برای اوزون درمانی طی سال های اخیر افزایش پیدا کرده و این روش در درمان بیماری هایی مانند سرطان و روماتیسم کاربرد دارد.

اوزون تراپی؛ از درمان روماتیسم و سرطان تا جوانی پوست

10 سال از به کارگیری فناوری درمانی اوزون می گذرد تا موفقیت و اهمیت آن برای بیماران مبتلا به انواع آسیب ها و بیماری ها از جمله سرطان، دستگاه گوارش، دیسک، اعصاب، روماتیسم، آسم، آلرژی و بسکمک از بیماری ها ثابت گردد.

این فناوری با افتتاح کلینیکی با شعار تسکین درد شروع شد. صاحب ابتکار، دکتر حازم کافرونی، پزشک متخصص در بیهوشی و احیا، و عضو دانشگاه سنت جرج در بیروت، با سفربه کشور هایی از جمله هند، ایتالیا، ایالات متحده آمریکا، روسیه و آلمان که پزشکان آن ها اهمیت اوزون تراپی را در طول جنگ جهانی اول در روزی که دارو های ضدالتهاب به دلیل از بین رفتن مواد ضد التهابی از بین رفت، کشف کردند، شروع به بررسی پیشرفت ها و تکنیک های آن کرد.

اوزون تراپی یک درمان ضد پیری است و در درمان بیماری دیسک، سرطان، بیماری های مزمن، بیماری های آلرژیک، کولیت و درمان زخم ها کاربرد دارد. مهم ترین کاربرد آن برای درمان دیسک بوده و احتمال موفقیت آن تا 90 درصد است که نیاز به جراحی را از بین می برد.

گزارش هایی از ایتالیا، اسپانیا و کشور های علاقه مند منتشر شده است که در مورد فواید اوزون تراپی صحبت می کنند و همچنین می توان به بیماران کرونایی در مواجهه با این بیماری کمک کرد.

تکنیک های درمانی

هنوز تکنیک ها و تجهیزات درمانی، توسعه نیافته اند و کافرونی می گوید: از 10 سال پیش که شروع به کار کردیم، با تجهیزات پیشرفته شروع کردیم که بهترین تجهیزات جهانی برای اوزون تراپی است و تحقیقاتی در مورد ایجاد درمان ها و دوز های مصرفی با توجه به شرایط بیمار، نوع بیماری، مدت زمان درمان و موارد مشابه وجود دارد.

بهبود قابل توجه در بیماران سرطانی

برای برخی از دردها، کافرونی تأکید می کند که اوزون درمانی آن ها را به طور کامل متوقف می کند، به عنوان مثال، روماتیسم، که در آن بیمار پس از دریافت درمان احساس فعالیت بیشتری می کند.

برای بیماران سرطانی، بهبود محسوس در بیماران دیده شد که بیش از حد انتظار بود و بیماران بدون توجه به سن بیمار، درمان را به راحتی بدون عواقب و بدون واکنش منفی تحمل کردند.

نمونه هایی از کاربرد های آن عبارتند از درمان روده ها، و طبق آنچه مشاهده شده است، اوزن از خونریزی جلوگیری می کند، عفونت های روده را سریع التیام می بخشد و بیمار را در هنگام بیماری تسکین می دهد.

اوزون چیست؟

اوزون اکسیژنی است که حامل سه اتم (O3) است، در حالی که اکسیژن معمولی فقط دو اتم (O2) را حمل می کند. اوزون همان لایه ای است که زمین را احاطه کرده است و از آن محافظت می کند.

اوزون در کلینیک از طریق تجهیزات مخصوص، چند دقیقه قبل از شروع استفاده، تهیه می گردد، زیرا در عرض 20 دقیقه یکی از سه اتم خود را از دست داده است و به اکسیژن معمولی تبدیل می گردد.

در مورد درمان دیسک، اوزون به غضروف پاره شده - دیسک تزریق می گردد که برای بازگرداندن آن به محل و مکان طبیعی کافی است تا با تشکیل مجدد سلول هایش، خود را بازسازی کند و در عرض چند ماه بیمار بهبود می یابد و به حالت عادی خود باز می گردد.

منبع: المیادین

خبرنگاران علمی پزشکی کلینیک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 خرداد 1401 بروزرسانی: 21 خرداد 1401 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 2077

به "اوزون تراپی؛ از درمان روماتیسم و سرطان تا جوانی پوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوزون تراپی؛ از درمان روماتیسم و سرطان تا جوانی پوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید