واکنش سریع سهامداران به تصمیم جدید ، نوسان گیران بورسی به کدام بازار خواهند رفت؟

به گزارش مجله آی سیب، به گزارش خبرنگاران، تا پیش از آغاز دوره ریزش شاخص بورس، روزانه به صورت میانگین بیش از هزار میلیارد تومان نقدینگی جدید وارد بازار سهام می شد. در دوره اوج شاخص بورس در سال جاری میزان معاملات بازار سهام به رقمی بین 25 هزار میلیارد تومان تا 30 هزار میلیارد تومان رسیده بود. اما پس از تصمیم جدید مقامات بورس برای سهامداران مبنی بر ممنوعیت نوسان گیری روزانه، میزان معاملات روزانه بورس هم اکنون به شدت افت نموده است.

واکنش سریع سهامداران به تصمیم جدید ، نوسان گیران بورسی به کدام بازار خواهند رفت؟

امروز دوشنبه، هفتم مهر ماه سال جاری ارزش معاملات روزانه بورس در حالی به 2.6 هزار میلیارد تومان رسیده که این رقم در هفته پیش هم حدود شش هزار میلیارد تومان بود. بنابراین به نظر می رسد پس از اینکه تصمیم گیران بازار سهام فروش سهام خریداری شده در روز خرید را ممنوع نموده اند، ارزش معاملات بازار سهام نسبت به هفته گذشته نصف و نسبت به دوره اوج شاخص بورس یک دهم شده است.

در روزهای اخیر در شبکه های اجتماعی از جمله توییتر خیلی از کارشناسان هشدار داده بودند که این تصمیم ممکن است تبعات نامطلوبی را برای بازار سهام داشته باشد و ابراز نگرانی نموده بودند که با این اتفاق، ممکن است کسانی که از فرصت نوسان گیری بورس استفاده می کردند حال به بازارهای دیگر برای نوسان گیری مراجعه نمایند.

آخرین اخبار درباره بازار سهام را در صفحه اختصاصی بورس خبرنگاران دنبال کنید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 13 آبان 1399 بروزرسانی: 13 آبان 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1241

به "واکنش سریع سهامداران به تصمیم جدید ، نوسان گیران بورسی به کدام بازار خواهند رفت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش سریع سهامداران به تصمیم جدید ، نوسان گیران بورسی به کدام بازار خواهند رفت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید